Gå til innhold

Veggdyrets mindre entusiastiske prøvedagbok


Veggdyret

Anbefalte innlegg

19 uker og 2 dager idag ifølge justering på ultralyd. Kjent regelmessig liv (bevegelser flere ganger om dagen i snart 2 uker). I dag kjent faren det for første gang (han tror han kjente det for et par dager siden også, men i dag er vi 100% sikre).

Er visstnok ei lita jente, og veldig aktiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

28 uker.

Nettopp vært på 3. ultralyd pga. komplikasjoner, men babyen vokser fint. Visstnok 1170 g stor, MAD 77 & BPD 74. Hun er 2% større enn gjennomsnittlig ifølge jordmorstudenten som undersøkte meg.

Sparker mye hver eneste dag og i går kjente vi hodet tydelig gjennom huden for første gang (både jeg og faren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Da er vi nøyaktig på menstermin, nesten en uke til UL-termin. Mistenker at jenta kommer i dag, jeg klarer ikke helt å finne noen god forklaring på hvordan rier skal kjennes ut men jeg har iallefall skikkelige magesmerter med 5-15 minutters mellomrom (rimelig uregelmesig enda). Våknet ved 7-tiden og satt på do en lang stund, mulig at vannet gikk da men det var isåfall ikke mye av det... Håper virkelig at det ikke går i bilen.

Ellers har formen vært veldig bra hele svangerskapet, har nok vært usedvanlig heldig.

Klar for amming også, natt til i går våknet samboeren min med full panikk fordi senga var klissvåt, han trodde vi hadde en lekkasje i taket (hadde det i forrige leiligheten vår en gang) - men nei, det var bare puppene mine som lakk... Kommer ut masse væske om jeg presser litt på dem, så har hamstret ammeinnlegg.

Fikk endelig pakket ferdig sykehusbagen på fredag også - men ikke blitt ferdig med mitt eneste strikkeprosjekt til babyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig kjennes det ut som skikkelig mageknip, typen man får ved matforgiftning / omgangssyke.. Tenkte jeg skulle notere det siden "ingen" ser ut til å huske hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5-7 minutter mellom nå, og varer i 1-1,5 minutt. Ringte føden og fikk beskjed om å komme inn "om en time eller to".

Hun jeg snakket med mente det hørtes "ekte" ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta kom søndag kveld ja! På kun lystgass og med klipping og vakuum. Fikk ikke epidural. Så ble ikke akkurat tidenes morsomste fødsel... Litt over 12 timer fra første hint til hun var ute, og 9-10 timer fra første rie. Så gikk i alle fall ganske fort.

Ellers går alt strålende og hun ser heldigvis akkurat ut som faren sin, som håpet :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle få notert et sted at de tok vannet ved 3-4 cm, det står ikke nevnt noe sted i papirene mine... Fikk også en Paralgin Forte som jeg ikke hadde følelsen av at hjalp i det hele tatt.

De satte også på riestimulerende væske av noe slag tror jeg, verken jeg eller mannen husker nøyaktig hva de sa de gjorde - glemte å spørre på utreisesamtale. Det hjalp iallefall ikke nok.

Tok omtrent 2 døgn før jeg innså NÅR de faktisk klippet meg, så lite kjente jeg "klippe-følelsen" - men jeg begynte å tenke på hvorfor vakuum-greia så ut som plastikk og kjentes og hørtes ut som om noen skrudde en metalldel inn i meg... metall-lyden og følelsen var nok saksa ja...

Vi er forøvrig hjemme igjen fra sykehuset, babyen vokser greit og jeg har melkespreng til tusen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående klippinga/syinga så hadde de sydd "sammenhengende søm" så ingen kunne fortelle meg hvor mange sting jeg har. Fikk smertestillende for det første døgnet men ingenting etterpå, kunne vel kanskje bedt om men det var mindre vondt dag 2 enn det er nå på dag 5. Fremdeles overkommelig, kjenner ikke noe særlig svie når jeg går på do, men det "drar" i stingene helt tilfeldig og uavhengig av stilling... og så gjør det veldig vondt å sitte rett opp og ned på feks en stol. Godt tilbakelent i sofaen merker jeg lite til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 69-70 kg da jeg ble gravid, var på 84 kg noen få dager før fødsel, glemte å veie selve dagen. Nede i 75 nå, så gått ned 9kg og har 5-6 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 9 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Har lest gjennom dagboka di, har ei veninne som tenker likt som deg ang barn. Så er spent på om hvordan du føler om situasjonen nå? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har lest gjennom dagboka di, har ei veninne som tenker likt som deg ang barn. Så er spent på om hvordan du føler om situasjonen nå? =)

Prøv å sittere TS når du stiller spørsmål slik at hun blir varslet her på forumet. For ellers er det vel liten sjanse for at hun stikker innom sin gammel dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 69-70 kg da jeg ble gravid, var på 84 kg noen få dager før fødsel, glemte å veie selve dagen. Nede i 75 nå, så gått ned 9kg og har 5-6 igjen.

Spent på åssen mammalivet er og om du liker baby/småbarn bedre nå?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...