Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Veldig mye tøys på natta her også! Hun skal ammes konstant. Eller, rettere sagt, ha puppen i munnen. Hun blir jo sint når melka kommer innimellom! Hadde hun bare tatt smokk.... Fra å sove 4-5 timer i strekk er det nå amming og uroligheter annenhver time. Starter også dagen mellom 5-6, og sover 30-40 min om gangen på dagtid. Det er slitsomt, men heldigvis er jeg vant til å sove lite, så det går overraskende bra. Vi håper såklart på en bedre periode snart.

Hun har jo hatt vannkopper, men virket kun litt plaget de første 2 dagene. Litt ekstra sutrete og trøtt bare. Utover det har hun bare hatt prikker. Var ikke noe gøy å se at hun hadde blitt smittet, men nå i ettertid er det egentlig helt greit å være ferdig med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen gode tips til en nybegynner på babysvømming? Trenger vi ta med noe spesielt?

Flere håndklær og god tid :) Jeg har med to store håndklær, ett til meg og ett som mini ligger på. I tillegg har jeg to små, ett til å tulle rundt /legge over han mens jeg dusjer (da ligger han på det ene store) og ett til å tørke hab helt tørr med i garderoba. Det funker fint!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode tips til en nybegynner på babysvømming? Trenger vi ta med noe spesielt?

Jeg har med tre håndklær, badetøy, såpe og pysj siden det er på kveldstid. Ekstra bleie, våtservietter og poser. Det holder med det. Funnet at jo mer jeg har med desto mer kaos blir det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, det er notert ;) gleder meg, har aldri vært på bading med henne før. Bruker de badebleie?

Badetruse, kjøpte på kurset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har begynt å innføre litt fast føde, hvor mye og når gir dere det?

Her har vi i 2 uker gitt grøt til kvelds, er oppe i ca 3/4 porsjon nå. Så får han en teskje eller to med grønnsaksmos eller frukt på dagtid. Lurer så på når han er klar for mer mat/flere måltider.

 

Vi er oppe i ca 3/4 porsjon grøt, og det tok nesten 2 uker. Jeg har også oppi litt sviskemos for magen sin del :) Han får det til kvelds. Ellers tenker jeg å begynne med litt grønnsaksmos eller frukt selv, men jeg vet ikke hvor mye vi kan gi når de bare er 4,5 mnd?

 

Linda M: Godt å være ferdig med vannkoppene, kan tenke meg at det ikke var kjekt å se en så liten være syk

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er oppe i ca 3/4 porsjon grøt, og det tok nesten 2 uker. Jeg har også oppi litt sviskemos for magen sin del :) Han får det til kvelds. Ellers tenker jeg å begynne med litt grønnsaksmos eller frukt selv, men jeg vet ikke hvor mye vi kan gi når de bare er 4,5 mnd?

Vi har gitt litt mye tror jeg. I de siste dagene har han hatt mye vondt i magen og har gulper masse. Så vi har tatt noen dager nå med bare morsmelk og kjører på med kun grøt og evt sviskemos om et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga for mye en periode, hun ville nesten ikke ha melk og hun hadde mye lettere tissebleier. Da ga vi grøt først og melk etterpå. Nå gir vi melk først og grøt etterpå. Hun har fått grøt siden hun var 4 mnd, nå er hun 5 ½ mnd, så nå får hun grøt morgen og kveld + fruktmos på dagen. 

 

Nå sitter hun og gaper når vi spiser, føler meg småslem som sitter der å spiser og hun ser på meg med store dådyrøyne og gaper  :fnise:  

 

Babysvømming var en stor hit! Hun storkosa seg og var helt vill, plaska og sprutet på de andre babyene  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt litt mye tror jeg. I de siste dagene har han hatt mye vondt i magen og har gulper masse. Så vi har tatt noen dager nå med bare morsmelk og kjører på med kun grøt og evt sviskemos om et par dager.

 

Lille viser ikke noe tegn til vondt i magen. Avføringen er jo blitt som "voksenbæsj", men han får det hvertfall ut uten problemer :) vi gir litt vann vedsiden av.

 

Koker dere flasker å sånn nå når de er blitt så store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så lei jeg er :P Det har ikke vært EN ok natt på uker...

Koker smokker og resten går i oppvaskmaskin. Koker innimellom, men hun får bare te eller vann i flasken så oppvaskmaskin holder lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker daglig ammeskjoldene, så da slenger jeg oppi det som er brukt til mat og drikke.

Vi sliter også med nettene for tiden. Lille henger i puppen hele natta. Lurer på om det er tenner på vei.

Når dere lager frukt eller grønnsaksmos, koker dere frukten da? Skjønner jo at man gjør det ved harde ting, men avokado og banan? Var noen som sa jeg måtte koke alt, men stusset litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebær: kan hun ikke få pusle litt med egen mat når dere spiser? Så lenge hun kan sitte (støttet) oppreist, klarer hun resten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ga for mye en periode, hun ville nesten ikke ha melk og hun hadde mye lettere tissebleier. Da ga vi grøt først og melk etterpå. Nå gir vi melk først og grøt etterpå. Hun har fått grøt siden hun var 4 mnd, nå er hun 5 ½ mnd, så nå får hun grøt morgen og kveld + fruktmos på dagen.

Nå sitter hun og gaper når vi spiser, føler meg småslem som sitter der å spiser og hun ser på meg med store dådyrøyne og gaper :fnise:

Babysvømming var en stor hit! Hun storkosa seg og var helt vill, plaska og sprutet på de andre babyene :laugh:

Gir du full porsjon grøt morgen og kveld? Vi har holdt på med grøt og litt frukt i en måned snart (ikke full porsjon da) men har ikke noe fast tidspunkt han får det på. Noen ganger passer det at han får på dagtid, andre ganger på ettermiddag:-p andre dager får han bare melk. burde kanskje prøve å få grøten til samme tidspunkt hver dag.. Begynte dere med morgen eller kveld? Magen tåler grøten fint så trenger ikke ta hensyn til det.

Min likte ikke avokado, men jeg kokte ikke den nei. Har å lagd avokado/banan å lagt i fryseren, men det har han ikke fått smakt på enda. Kokte ikke bananen heller:-p

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke begynt med mat ennå, men høres helt absurd ut å koke banan og avokado.

Begynner dere å merke mer til personligheten til deres babyer? Jeg tror lille troll er litt sjenert og forsiktig av seg. Litt skeptisk til fremmede og blir veldig rolig i situasjoner hvor det er mange mennesker. Her hjemme kan han prate, tulle og le, men når vi er ute blandt folk blir han stille og observerer mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt med mat ennå, men høres helt absurd ut å koke banan og avokado.

Begynner dere å merke mer til personligheten til deres babyer? Jeg tror lille troll er litt sjenert og forsiktig av seg. Litt skeptisk til fremmede og blir veldig rolig i situasjoner hvor det er mange mennesker. Her hjemme kan han prate, tulle og le, men når vi er ute blandt folk blir han stille og observerer mye.

Vi er sammen med mange bebiser på samme alder, og de fleste er mer forsiktige ute blant folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her har en tydelig personlighet nå i iallefall :) Han er en skikkelig blid og fornøyd fyr, som er lett å få til å le og som elsker mat :P I dag spiste han et halvt middagsglass (jada, jeg skal lage selv. Snart...) og momset i seg med lykkelige hvin. Han er en liten buddah på 9 kg(!) og 70 cm <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...