Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Skal ha neseplastikk til tirsdagen som kommer på klinikk Bunæs. Han virket veldig hyggelig og seriøs så jeg stoler på han, men problemet er at han fortalte at det var noe med huden på nesetippen min som gjorde at han ikke er i stand til å gjøre den så veldig mye smalere, noe som igjen gjør at jeg ikke får meislet nesebeient tilstrekkelig. Nå er jeg redd jeg betaler 33.000 til noe jeg ikke vil se forskjell på?:S han mente man vil se forskjell, men ikke radikal (jeg har en ganske bred nese og tipp), men vet ikke hva hans mening av stor og liten forskjell er.

Så kjære dere som har operert, har noen av dere tatt en liten justering som har vist seg å gjøre stor forskjell likevel? klem meg:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg opererte nesen der for 5 dager siden. Jeg opererte tippen og nesebenet. Jeg ser forskjell på nesen alt nå, tippen er ikke veldig mye smalere, men nå har jeg ikke tatt av gipsen enda og de sier jo at nesen vil være hoven i lang tid.

Har du bestemt deg for å ta den operasjonen? Hvorfor får du ikke meislet nesebenet skikkelig pga tippen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg opererte nesen der for 5 dager siden. Jeg opererte tippen og nesebenet. Jeg ser forskjell på nesen alt nå, tippen er ikke veldig mye smalere, men nå har jeg ikke tatt av gipsen enda og de sier jo at nesen vil være hoven i lang tid.

Har du bestemt deg for å ta den operasjonen? Hvorfor får du ikke meislet nesebenet skikkelig pga tippen?

Har bestemt helt sikkert å ta operasjonen, har betalt og alt mulig også.

Får ikke meislet det ned skikkelig fordi nesen min er helt rett, slik at om han meisler den veldig tynn men ikke får gjort det med tuppen så vil den se ujevn og rar ut:p om du skjønner..

Problemet nå er at jeg har fått en liten halsbetennelse:O hjelp, håper det går over innen tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hvis du har fått halsvondt ville jeg absolutt ringt å snakket med dem i morgen først å høre hva de anbefaler. De første to nettene har du tamponger i nesen og du må puste gjennom munnen. Jeg ble veldig tørr og litt sår i halsen av det. Kanskje ikke det beste å ha halsbetennelse da..

Jeg skal dit å ta av gipsen i morgen. Er veldig spent på det. Litt nervøs faktisk for resultatet, selv om jeg tror at de er dyktige på det de gjør.

Håper du blir bedre i halsen til i morgen. Det er noe med at man har forberedt seg på operasjonen. Operasjonen i seg selv og ettertid synes jeg gikk veldig fint selv om jeg var kjempenervøs. Har hatt minimale smerter, men skal ikke si at det ikke var ubehagelig til tider, for det er det jo.

Skriv gjerne hvordan det går for deg. Lykke til så mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint å operere selv med liten halsetennelse, så lenge man ikke har feber:) opererte i går, ser ikke noe resultat på tippen enda, håper det er fordi den er hoven.

Veldig spent på hvordan resultatet ditt ble?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Grattis som nyoperert! :)

Da jeg tok av gipsen ble jeg veldig glad, jeg så mye forandring på nesen min. Nå to dager etter føler jeg at den har "fallt" litt i gammel fasong hvordan nå det er mulig. Jeg ser forskjell på tuppen og den er finere helt klart men den har seget litt nedover og virker større enn 1. dag. Mulig den er hovnet opp igjen.

Da jeg var på jobben igjen var det ingen som kommenterte noe. Det hadde jeg heller ikke ventet da der er så små forskjeller man ser. Egentlig glad for det, men håper nesen vil legge seg litt mer etterhvert.

Hvordan har du det nå? Har du vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk så mye:)

Ja, de nevner jo i det heftet at "nesen har sin hukommelse", men tror nok den hovner opp og går ned igjen om hverandre de første ukene, så du må nok vente litt mer for å se det endelige resultatet! jeg ser litt forskjell nå på tuppen, håper på en måte folk vil se forskjell, men ofte ser man bare at noen er blitt penere uten å kunne sette fingeren på hva:)

Akkurat nå har jeg ikke noe vondt, operasjonsdagen var helt klart den verste. Å ta bedøvelse og ta ut tampongene var direkte vondt, men gud så deilig det er å kunne puste igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja å ta ut tampongene var rett og slett jævlig. Trodde nesten hjernemassen skulle komme ut samtidig. :)

Da jeg hadde bandasjen på så tippen min helt annerledes ut enn den gjorde når bandasjen ble tatt av, heldigvis. Jeg ser helt klart at det er blitt forandringer på den til det bedre. På nesebenet er faktisk kulen fortsatt litt der. Han mente at det kunne være nesten vanskeligere å fjerne en liten kul enn en stor. Det er nok nesten bare jeg uansett som ser den knøttlille kulen tror jeg.

Er du blå og hoven? Jeg kjøpte noe som heter arnica på svaneapoteket i en grønn tube som er en salve man smører på steder for å få ned hevelse og blåmerker. Man kan visst bruke den etter operasjoner.

Jeg får forsøke å smøre meg med tålmodighet og håpe resultatet blir like bra igjen som da jeg tok av bandasjen.

Du får nyte å puste gjennom nesen igjen. Det er blir nesten en luxus ja :)

Blir spennende å høre hvordan ditt resultat blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_søs_*

Det tar omtrent et år før du ser det endelige resultatet.

så alle som tar neseplastikk,- smør dere med tålmodighet...

Og ellers. gå til plastikkirurger og ikke Ø.N.H-leger. De fokuserer på vidt forskjellige ting. Undersøk at den du går til virkelig har spesialitet som plastikkirurg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok....... Nå er gips og sånt tatt av, men den er blitt faktisk _mye_ større enn den noen gang har vært, å det er ikke bare pågrunna hevelse! formen på den er blitt formet slik at den ser 10 ganger så stor ut, æsj altså. Det var mye penger i vasken:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar omtrent et år før du ser det endelige resultatet.

så alle som tar neseplastikk,- smør dere med tålmodighet...

Og ellers. gå til plastikkirurger og ikke Ø.N.H-leger. De fokuserer på vidt forskjellige ting. Undersøk at den du går til virkelig har spesialitet som plastikkirurg.

Bunæs er veldig flink og vil våge å si at han er foretrukket over andre plastiske kirurger. Nå var ikke jeg så heldig men har bekjentskaper som her fått utrolig flotte resultat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen vær så snill svare på dette? har operert selv på Nobel Clinic å ser min nese er blitt MYE større også. Tårene renner her:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Jeg som har skrevet med Penny Lane over her. Jeg synes min nese var flott da jeg tok gipsen av, den så mindre ut men var "tjukkere". Grunnen til at den så mindre ut var at den var hoven, og ansiktet var det, men jeg kunne liksom ikke tro at den var det. Den ER det og den blir mindre!

Formen kommer til å forandre seg for dere. Min har blitt mye smalere nå etter et par uker, men den har ikke gått ned i høyden. Da jeg fortalte at nesen var operert til en bekjent kunne hun ikke se det på noen måte, hun lurte på om den ikke burde ha blitt mindre.... Jeg HÅPER tuppen kan bli litt mindre. Men neseryggen er jo av bein så den blir vel aldri lavere uansett?

Jeg vet også flere som har blitt kjempeflotte etter Bunæs. Min har ikke blitt værre. Den har jo blitt litt bedre, men det var nok ikke værdt så mye penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere.

Jeg som har skrevet med Penny Lane over her. Jeg synes min nese var flott da jeg tok gipsen av, den så mindre ut men var "tjukkere". Grunnen til at den så mindre ut var at den var hoven, og ansiktet var det, men jeg kunne liksom ikke tro at den var det. Den ER det og den blir mindre!

Formen kommer til å forandre seg for dere. Min har blitt mye smalere nå etter et par uker, men den har ikke gått ned i høyden. Da jeg fortalte at nesen var operert til en bekjent kunne hun ikke se det på noen måte, hun lurte på om den ikke burde ha blitt mindre.... Jeg HÅPER tuppen kan bli litt mindre.

Tuppen som er hovedproblemet mitt også;/ greit at den kanskje går ned litt, men siden den er så mye større enn før så tror jeg ikke det vil hjelpe så mye. Den er på en måte blitt rundere og tjukkere som du sa, og mistet helt formen. Ser på gamle bilder å luer på om dette var noen god idè. De store planene til helgen er ihvertfall avlyst!!:P

Så lurer på om jeg ikke skal operere på nytt! har du tenkt til det?

ps, ikke tenk på hva andre ser og ikke, for dem hadde du kanskje en fin nese fra før så de ikke ser forskjell? jeg fikk den i trynet jeg også, en venninne av som visste jeg hadde operert sa nesen faktisk var mindre før og at jeg burde tenke på alt annet jeg kunne fått for de pengene. . så unødvendig:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skrev et langt innlegg og så forsvant alt da jeg skulle legge det inn....

Jeg har nok blitt litt sprø av dette med å se i speilet og på bilder om det virkelig ER forandringer. Da jeg tok av gipsen var nesen annerledes, men det virker som den har sunket inn og est ut slik at den nå ser ut som før. Sprøtt. Om jeg legger godviljen til, ser jeg at tuppen har blitt litt rundere der den før var litt klumpete. Slik det nå er har den jo ikke blitt værre. Den har et lite søkk på siden av nesebenet som jeg håper ikke blir synlig om det er hevelse over der eller hva det nå er. Man ser det ikke nå iallefall.

Ja jeg har tenkt tanken om ny operasjon. Jeg hadde vel ønsket at det skulle bli litt mer forandring en det er akkurat nå. Jeg vet de sier at man ikke kan se resultatet på et år. Men jeg har vondt for å tro at det skal skje såpass mye forandring fra det utgangspunktet jeg har i dag. Jeg forsøker å tenke at uansett hva jeg gjør kan jeg ikke forandre dette resultatet jeg får og jeg får ikke gjort noe med at jeg har brukt pengene. Jeg har uansett aldri i verden penger på lang tid til å gjøre noen ny operasjon.

Har du vært ute å fått noen kommentarer fra de som ikke vet det. Eller ser man godt at du er hoven og har vært gjennom en operasjon?

Vi får forsøke å huske på at vi har hatt en operasjon for kort tid siden faktisk. Det vil gjøre utslag i nesen og område rundt. Jeg håper at nesen din er hoven og at drømmenesen din faktisk finnes under der.

Fint å høre hvordan resultatet arter seg videre. Vi får bare håpe på at det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke tenke det med pengene jeg også, men blir vanskelig i og med at jeg er helt flatbrystet og stod mellom silikonimplantat eller neseoperasjon, å valget falt på nesa fordi jeg har slitt med komplekser hele livet. Er man flat er det bare å ha på bh og unngå å ikke vise seg uten, nesa derimot sitter midt i ansiktet... man kan jo ikke skjule den:/ jeg måtte takke nei til et jobb intervju denne uken med en jobb jeg vet jeg hadde store sjanser for å få, men jeg lar ingen se meg sånn som jeg ser ut nå, kun familie og bestevenninna mi, de har alle innrømt at den gamle nesa mi var mindre i str og utrolig nok mindre rund. Jeg ba jo om en spissere og smalere nese! Om den faller masse ned i str vil den aldri bli liten. Jeg savner den gamle nesa mi, hadde jeg aldri trodd:p

Mener ikke å syte, men er utrolig deprimerende! håper også det går bedre og at vi snart begynner å se noe tegn til en flott nese. Tror ikke du skal bekymre deg for at den var mindre når du tok av bandasje enn nå, tror bare du har fått en liten hevelse igjen å at den vil falle tilbake slik du hadde når du tok av gipsen og kanskje enda bedre. Har du ringt klinikken forresten? jeg tenker jeg ringer i morgen. Vi får prøve å holde hverandre oppdatert her:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen.

Jeg har ikke ringt klinikken nei. Har ikke time før 5-6 uker tror jeg. Jeg forsøker bare å akseptere at nesen er som den er selv om det er ikke er lett.. Da jeg så at nesen var "mindre" etter gipsen, var det mye at neseryggen så så lav og fin ut og at tippen hadde en fin form om den bare ble mindre etter hevelsen. Men nå er neseryggen akkurat like høy igjen. (Tror jeg bare var hoven i kinnene og siden av nesen). Og tuppen har bare blitt slik den var, like høy men litt smalere. Det må skje et mirakel om det skal forandre seg så mye igjen. Det tviler jeg sterkt på at det gjør.

Jeg mener heller ikke å syte. Man vet ikke hva man får når man tar en sånn operasjon. Men det er klart, når man bruker så mye penger på noe, hva nå enn det er, så har man forventninger til hva man skal få igjen for pengene uansett hva man sier. Spesiellt når man har lagt alle pengene sine i det.. Da jeg spurte kirurgen om han trodde mange kom til å se resultatet i ettertid sa han jo nei. Jeg har vel blitt påvirket av å se resultatene etter neseoperasjon til andre rundt omkring, og trodde min nese også skulle bli like liten og fin . Men mitt utgangspunkt var vel kanskje ikke så bra da.

Jeg savner heldigvis ikke min gamle nese. Bare en bitteliten forandring var verdt det for meg, selv om jeg som sagt er skuffet over at det koster så mye og gir så lite forandring.

Jeg hadde samme komplekser som deg. Brystene og nesen.

Jeg tok et brystløft for noen år tilbake. I begynnelsen var jeg veldig opptatt av at brystvortene ble veldig ulike. Det plaget meg. Det tok lang tid, opp til et år (faktisk) før brystene hadde "lagt" seg og ikke var påvirket av operasjonen. Brystene mine er langt fra perfekte nå, men de er helt ok og jeg bryr meg ikke om å studere de lengre. Studerer man de ikke, tenker man ikke på at brystvortene er ulike heller. Håper på at det blir på samme måte med nesen, selv om jeg har vanskelig å tro det akkurat nå.

Fint å kunne dele erfaringer Penny Lane, selv om alle kan lese om de her. Jeg håper du får samme erfaring som meg, at nesen din blir litt smalere etter en uke nå, selv om den kanskje ikke blir så smal som du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Penny Lane? Jeg er ærlig talt veldig skuffet. Har forsøkt å være positivt å virkelig se at det er en forskjell, men nesen er akkurat like stor og bred som den var før. Kulen på neseryggen er der og alt. Ser ikke ut som det er gjort noe for å gjøre tippen mindre. Har din blitt noe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere som har operert nesen. Jeg har ikke gjort det selv, men jeg har lest MASSE om emnet, og anbefaller dere å gjøre det samme. Så føler dere dere nok roligere.

At nesen hovner veldig opp etter at bandasjen er tatt av er helt normalt! Så lenge bandasjen er på vil hevelsene være minimale (bandasjen er tross alt så hard at det er begrenset hvor mye hevelse det er plass til under der), men så fort man tar den av hovner nesen opp. Så bare slapp av. Mest sannsynlig vil nesene deres blir mindre om noen uker.

Og når man velger klinikk, er det lurt å velge en klinikk som har gratis 2.operasjon dersom noe går galt, eller dersom resultatet ikke ble tilfredsstillende. Oslo Plastikkirurgi f.eks, tilbyr gratis andreoperasjon inntil et år etter den første operasjonen.

Hei dere.

Jeg som har skrevet med Penny Lane over her. Jeg synes min nese var flott da jeg tok gipsen av, den så mindre ut men var "tjukkere". Grunnen til at den så mindre ut var at den var hoven, og ansiktet var det, men jeg kunne liksom ikke tro at den var det. Den ER det og den blir mindre!

Formen kommer til å forandre seg for dere. Min har blitt mye smalere nå etter et par uker, men den har ikke gått ned i høyden. Da jeg fortalte at nesen var operert til en bekjent kunne hun ikke se det på noen måte, hun lurte på om den ikke burde ha blitt mindre.... Jeg HÅPER tuppen kan bli litt mindre. Men neseryggen er jo av bein så den blir vel aldri lavere uansett?

Jeg vet også flere som har blitt kjempeflotte etter Bunæs. Min har ikke blitt værre. Den har jo blitt litt bedre, men det var nok ikke værdt så mye penger..

Neseryggen er av bein ja, men det er selvsagt mulig å gjøre den lavere. Du får spørre kirurgen din om han har gjort noe med neseryggen og hva du kan forvente (det burde du forøvrig blitt enig med han om FØR operasjonen).

Merkelig hvor lite dere vet før dere legger dere under kniven. Trodde man ønsket å vite mest mulig om hva dette drastiske inngrepet innebar jeg. Har dere ikke lest noe om operasjonen, sett på før- og etter-bilder og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jo jeg har lest mye om nesekirurgi før operasjonen, lest på forum om andres erfaringer og sett på det jeg kunne finne av før og etterbilder på nettet. Denne operasjonen var ikke noe jeg bestemte meg å ta på en dårlig dag. Jeg har vurdert dette i flere år.

Jeg har ikke lest at hevelsen kommer etter man har tatt av gipsen. Men det sier seg kanskje selv? Kirurgen sa jeg var litt hoven da han tok av gipsen, men sa det kom til å gå ned etter en uke eller to.

Vi var enige om å ta kulen på neseryggen før operasjonen.

Jeg var tre plasser på konsultasjoner og gikk etter det jeg oppfattet som tryggest og hvor jeg vet flere som har fått gode resultater. Jeg gikk ikke etter en 2. operasjon da jeg har lest at det kan være vanskeligere å gjøre ny operasjon. Jeg ville heller gå til en klinikk der jeg trodde det var minst sjanse for å måtte ta 2. operasjon. Jeg gikk heller ikke etter pris.

Min erfaring er at jeg ser på operasjonen helt annerledes enn hva jeg hadde forutsett før jeg opererte meg. Du vet ikke hvordan resultatet blir for deg og hvordan du reagerer før du faktisk har gjort det, uansett hvor mye du leser.

Jeg skjønner at mange sier nesen er hoven og at det blir bedre. Men nå har ikke disse sett min nese før og nå... Men klart jeg håper jo at det skal være tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...