Gå til innhold

10.000 mer i mnd, hvordan ville du disponert dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du plutselig mottok 10. tusen mer i måneden, hvordan ville du ha disponert dem?



Anonymous poster hash: d5c28...f3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lagt det på sparekonto slik at jeg hadde en buffer om det dukker opp noe man trenger eller har lyst på ...

Anonymous poster hash: e1afd...b4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 ekstra på matbudsjettet/husholdningsbudsjettet siden det går i rødt hver måned akkurat nå (fulltidsstudent uten deltidsjobb) og resten på sparekonto. :)



Anonymous poster hash: 6cd8e...249
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førsteprioritet- betalt ned dyre lån (forbruk/kreditt). Ville plassert noe på høyrentekonto til buffer om man ikke har det, og plassert resten i fond/aksjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eller etter skatt? Da jeg gikk opp i lønn , så endte jeg bare med å betale mer i skatt og tjene nesten akkurat det samme :(



Anonymous poster hash: 88cf9...8de
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

10.000 brutto eller netto ville betydd ekstra nedbetaling av gjeld det neste året. Hvis de 10.000 var netto ville jeg etter et år omgjort det slik at halvparten gikk til sparing og andre halvparten til fortsatt nedbetaling av gjeld.

Når jeg hadde nådd målet mitt for gjeldsgrad (ser ikke noe poeng for meg å være gjeldsfri) ville jeg ha økt sparingen ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedbetaling av huslån. Og etterhvert større bolig.

Anonymous poster hash: 8f515...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedbetalt gjeld, samt satt av litt penger til ferier og andre ting jeg har lyst til å gjøre.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 10-15000 ekstra i mnd i over to år nå pga ekstrajobb, og det gikk først til å betale bidrag. Deretter pga endringer i livssituasjonen har det gått til nedbetaling av lån og oppussing osv.

Anonymous poster hash: 7ec18...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe lån/gjeld, så 1. pri er å spare mer, så ville jeg nok kjøpt litt mer ting jeg har lyst på samt reist litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000kr buffer. 3000kr nedbetaling av gjeld. 5000kr fond.



Anonymous poster hash: 83d12...7a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffert. Sparekonto og eventuelt vanlige månedlige utgifter, er en smule snaut nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10.000 brutto eller netto ville betydd ekstra nedbetaling av gjeld det neste året. Hvis de 10.000 var netto ville jeg etter et år omgjort det slik at halvparten gikk til sparing og andre halvparten til fortsatt nedbetaling av gjeld.

Når jeg hadde nådd målet mitt for gjeldsgrad (ser ikke noe poeng for meg å være gjeldsfri) ville jeg ha økt sparingen ytterligere.

Hva sparer du til hvis du ikke sparer til å nedbetale gjeld?

Anonymous poster hash: d5c28...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er nesten ingen som ville ha unt seg litt ekstra i hverdagen? Betyr det at dere allerede kjøper det det har lyst på av mat, klær, ferie, interiør osv?



Anonymous poster hash: d5c28...f3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis dere hadde nedbetalt bolig da, ville dere valgt annerledes da?



Anonymous poster hash: d5c28...f3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er nesten ingen som ville ha unt seg litt ekstra i hverdagen? Betyr det at dere allerede kjøper det det har lyst på av mat, klær, ferie, interiør osv?

Anonymous poster hash: d5c28...f3b

Nei, men jeg har boliggjeld, og jeg har studielån. Det prioriteres selvsagt først. Jeg unner meg ikke alt hva jeg har lyst til, men som jeg skrev ville jeg ha satt av noen penger til f.eks ferier eller lignende. Men det er noe jeg allerede tar meg råd til i dag, jeg ville ikke brukt mer penger på meg selv enn det jeg allerede gjør.

Hadde jeg vært gjeldsfri hadde jeg spart til større bolig og brukt penger på andre ting, samt satt av mer penger til pensjon.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...