Gå til innhold

Åpner du døra imorgen om du ikke har kontanter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er fult mulig å gi en del til veldedighet utenom tv aksjonen. Det er ikke eneste organisasjonen som trenger pengestøtte. Som ikke går fra dør til dør og rasler med bøsser.

Men jeg er gjerne smålig i andres øyne fordi jeg ikke gir på døra, når jeg bruker noen tusen hvert år på veldedighet ellers. Har ikke dårlig samvittighet overhode.

Anonymous poster hash: 7f177...a6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner virkelig ikke dere som lar være å åpne fordi bøssebærerne er fremmede - det er ikke snakk om at de skal innvitere seg selv inn til deg. Du kan til og med stenge ytterdøra bak deg, og legge en hundrings på bøssa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på et veldig lite sted hvor alle kjenner alle og bøssebærerne er de samme år etter år og de går rundt og prater om hvor mye folk gir og hvem som ikke gir og det irriterer meg veldig.

For en tre-fire pr siden så hadde jeg glemt å ta ut kontanter og hadde bare noen småmynt og det fikk jeg høre på bygda siden. Etter det har jeg latt være å åpne.

Anonymous poster hash: 801ef...07f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner alltid når det ringer på og jeg er hjemme, så åpnet for bøssebærerne i dag også, slapp de til og med inn i blokka. Vi hadde glemt å ta ut penger, men klarte å leite fram ca 400 kr fra lommer og vesker så fikk gitt lit likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig å gi en del til veldedighet utenom tv aksjonen. Det er ikke eneste organisasjonen som trenger pengestøtte. Som ikke går fra dør til dør og rasler med bøsser.

Men jeg er gjerne smålig i andres øyne fordi jeg ikke gir på døra, når jeg bruker noen tusen hvert år på veldedighet ellers. Har ikke dårlig samvittighet overhode.

Anonymous poster hash: 7f177...a6c

Samme her.

Og innlegget til Antoinette gir meg ikke akkurat noe mer lyst til å gi til TV-aksjonen.

Anonymous poster hash: 969c9...912

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så sur da.

Du er vel en av de sleivkjefta bøssebærerne AB nevner i innlegg 17;06 tenker jeg.



Anonymous poster hash: 969c9...912
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når de kommer. Det begynner å bli en stund siden jeg så dem utenfor. Kanskje jeg bor i enden av en annen rode, så de som kommer hit må gå gjennom alle de andre blokkene først :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe poeng å gi. Det er allerede bestemt at de skal gi rent vann til akkurat 1 000 000 mennesker, så dine penger vil ikke hjelpe noen flere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har vel fått et lite angstanfall :-)

Håper den kvalme arrogansen der får deg langt i livet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så sur da.

Du er vel en av de sleivkjefta bøssebærerne AB nevner i innlegg 17;06 tenker jeg.

Anonymous poster hash: 969c9...912

ja særlig :-)

men når folk tisker bak dørene... voksne folk liksom. Nei, de er noen selvsentrerte rævhøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ringte på her isted. Jeg våknet av det, men åpnet ikke. Visste ikke at det var TV-aksjon i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange smålige og sære folk som svarer her. Mister mer og mer troen på menneskeheten av å lese på KG, jo.

Jeg åpner og gir det jeg har tatt ut av kontanter til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange smålige og sære folk som svarer her. Mister mer og mer troen på menneskeheten av å lese på KG, jo.

Jeg åpner og gir det jeg har tatt ut av kontanter til formålet.

Så man er smålig så lenge man ikke gir til tv aksjonen? Uansett hvor msnge og hvor mye man støtter med ellers?

Anonymous poster hash: 7f177...a6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig å gi en del til veldedighet utenom tv aksjonen. Det er ikke eneste organisasjonen som trenger pengestøtte. Som ikke går fra dør til dør og rasler med bøsser.

Men jeg er gjerne smålig i andres øyne fordi jeg ikke gir på døra, når jeg bruker noen tusen hvert år på veldedighet ellers. Har ikke dårlig samvittighet overhode.

Anonymous poster hash: 7f177...a6c

Så man er smålig så lenge man ikke gir til tv aksjonen? Uansett hvor msnge og hvor mye man støtter med ellers?

Anonymous poster hash: 7f177...a6c

Det er vel ingen som mener man er smålig om man ikke gir, men jeg syns det er ufattelig smålig og uhøflig å nekte å åpne døra fordi man ikke vil gi. Hva med å åpne døra, og si et høflig nei? Har gjort det før jeg (har ikke alltid hatt råd til å gi, eller kanskje jeg ikke har støttet formålet), funker fint. Går fortere det enn å sitte sur inne og håpe at de går sin vei.

Her har det regnet og blåst som bare det, så jeg syns bøssebærerne som tross alt bare ønsker å hjelpe fortjener en smule respekt, og å bli møtt som et medmenneske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er smålig så lenge man ikke gir til tv aksjonen? Uansett hvor msnge og hvor mye man støtter med ellers?

Anonymous poster hash: 7f177...a6c

Jeg sa ikke noe om å gi eller ikke, men om å åpne døra. Man kan fint åpne og si at man ikke ønsker å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

År etter år viser KG-brukerne sin smålighet og skylder på at de har sosial angst, kaller tv-aksjonen for "tigging" og andre tåpeligheter.

Har vært bøssebærer i mange år og aldri opplevd sånn rasshøl-oppførsel. KG samler virkelig bunnslammet av det norske folk når det gjelder å gi.

Kom igjen, skyld på ME, MS, angst, AIDS, asberger, fibromyalgi og pollenallergi.

Kunne ikke vært mer enig! Er flaut å være norsk. Kalde, usosiale og frekke.

Anonymous poster hash: c13a7...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er fordi jeg er syk og se rut som et takras. vil helst ikke at noen skal se meg idag. Har ellers ingen problemer med å åpne og si nei. Noen år gir jeg- noen ikke.. gir uannsett fast hver måned til en annen organisasjon, som jeg selv har valgt.



Anonymous poster hash: 8288b...f25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg bor så øde til at her har det ikke vært bøssebærere på flere tiår. Er ikke unger som selger lodd en gang. På alle mulige vis er det vel snart et år siden sist noen banket på hos meg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som mener man er smålig om man ikke gir, men jeg syns det er ufattelig smålig og uhøflig å nekte å åpne døra fordi man ikke vil gi. Hva med å åpne døra, og si et høflig nei? Har gjort det før jeg (har ikke alltid hatt råd til å gi, eller kanskje jeg ikke har støttet formålet), funker fint. Går fortere det enn å sitte sur inne og håpe at de går sin vei.

Her har det regnet og blåst som bare det, så jeg syns bøssebærerne som tross alt bare ønsker å hjelpe fortjener en smule respekt, og å bli møtt som et medmenneske.

Signerer denne!

Jeg har vært bøssebærer både på bygda og i en større by, forskjellen var ekstrem. I byen ringte jeg på 10-15 ringeklokker i mange boligblokker, vanligvis svarte bare 2-4 stk. På bygda åpner i alle fall de fleste døra, uansett om de sier ja eller nei til å gi :) Litt respekt for de som bruker tida si til å bidra til et godt formål skulle bare mangle syns jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...