Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i forsikringer i året?


Ruccula

Anbefalte innlegg

Er det ikke slik at uføreforsikring og livsforsikring kun utbetaler det man har betalt inn?

Hvorfor sparer ikke vi det selv, istedenfor å være prisgitt et forsikringsselskap som kanskje krangler om at en ikke har rette diagnosen for utbetaling osv?!

Er det bare meg som tenker slik?



Anonymous poster hash: 0b54f...f64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi betaler ca 11.000 i året. Dette inkluderer bil (ansvar), villa (super med sopp/råte), innbo og reise.

Har forsikring via fagforbund og KLP.



Anonymous poster hash: 46c81...a30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener oppriktig at dersom du ikke har råd til reiseforsikring, så har du heller ikke råd til å reise.

Anonymous poster hash: 4a342...c55

Nettopp derfor bruker jeg kredittkort med reiseforsikring, som dekker mine behov for reisen. Reiser aldri på turer betalt av andre eller med faktura.

Anonymous poster hash: c8b90...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler ca 39000 i året i forsikringer det dekker Hus, bil med kasko, bil med delkasko, reise, innbo, advokatforsikring,dødsfall m uføredekning, og barneforsikring.

22000 går till delning av ting og 17000 til dekning av person.

Når jeg reiser bruker jeg kredittkort til å betale reisen slik at jeg får en større dekning i tilfelle det skal skje noe på reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Er det ikke slik at uføreforsikring og livsforsikring kun utbetaler det man har betalt inn? Hvorfor sparer ikke vi det selv, istedenfor å være prisgitt et forsikringsselskap som kanskje krangler om at en ikke har rette diagnosen for utbetaling osv?! Er det bare meg som tenker slik? Anonymous poster hash: 0b54f...f64

Ikke den vi har i alle fall. Vi har valgt et dekningsbeløp, som blir prisjustert hvert år. Dersom en av oss dør eller blir ufør, blir beløpet utbetalt. Det blir også utbetalt noe dersom vi skulle bli langtidssykemeldt. Så eksempelvis, nå har vi hatt forsikringen i ett år - selv om vi bare har betalt inn noen tusenlapper, vil jeg få utbetalt oppunder 2 millioner dersom jeg blir 100% ufør i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at uføreforsikring og livsforsikring kun utbetaler det man har betalt inn?

Anonymous poster hash: 0b54f...f64

Hehe, nei slik er det ikke, da hadde det ikke vært noe poeng med forsikringen, en kunne jo bare ha spart selv. Les deg opp på en hjemmeside hos de som tilbyr disse forsikringene.

Anonymous poster hash: 6da11...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rett rundt 5500kr

Reiseforsikring, uføre, skade og innbo

Hos hvilket firma har du uføreforsikring? :)

Anonymous poster hash: 6da11...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en nå skal søke uføre(ikkesikkert en får den), kan man ikke da tegne uføreforsikring nå?



Anonymous poster hash: f740e...92e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en nå skal søke uføre(ikkesikkert en får den), kan man ikke da tegne uføreforsikring nå?

Anonymous poster hash: f740e...92e

Man kan jo prøve, men den blir nok avslått. Og om du skulle få så vil de reservere seg mot plager og sykdommer som allerede er kjent, og da vil du ikke få noen utbetaling om du skulle bli uføretrygdet nå. Uføreforsikring bør man anskaffe mens man enda har helse til det.

Anonymous poster hash: 93276...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...