Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i forsikringer i året?


Ruccula

Anbefalte innlegg

Husforsikring går ut i fra alder på hus, kjeller, botype, størrelse og skader i området. Jeg synes ikke 6700 høres veldig ille ut. Hadde en ringe runde for en tid siden for å sjekke om noen kunne gi oss billigere forsikring, det var det ingen som kunne. If skulle ha 26.000 for å forsikre huset...idag har vi 5700.

Har dere automatsikringer? Overspenningsværn? Godkjent brann- og innbruddsalarm? Flere bygninger på tomten?

Uføreforsikringen regnes ut fra lønn. Har han høy lønn? Kan også få dyr forsikring dersom man har tidligere skader evt sykdommer.

Jeg tror også vi har ganske ok pris på huset. Har forhandlet masse med de forskjellige selskapene og får rabatt pga NITO medlemskap.

Det som er så svindyrt er de uføreforsikringene. Han har ingen tidligere skader eller sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror også vi har ganske ok pris på huset. Har forhandlet masse med de forskjellige selskapene og får rabatt pga NITO medlemskap.

Det som er så svindyrt er de uføreforsikringene. Han har ingen tidligere skader eller sykdommer.

Har han høy lønn? Dersom han har det vil forsikringen bli høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å lese her på forumet har jeg inntrykk av mange overforsikrer seg. Uførhet, helse, barn, reise, det er ikke grenser for alle tilleggsforsikringer som tilbys. Er det verdt det? Ofte er det slik at det likevel er høye egenandeler og forsikringene dekker ofte ikke "alt".

Selv har jeg bare en minimums innboforsikring. (Bor i leilighet.) Reiseforsikring får jeg gjennom kredittkort.

Siden jeg er en forsiktig person, og bor i en leilighet der jeg anser det som lite sannsynlig med brann og innbrudd, velger jeg heller å ta en viss risiko selv, i stedet for dyre årlige utgifter.



Anonymous poster hash: 9d687...f68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Spørsmålet mitt er egentlig om det ikke er bedre å spare disse pengene i et eget "fond" i tilfelle noe skulle skje, og heller være "selvassurandør"?



Anonymous poster hash: 9d687...f68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Spørsmålet mitt er egentlig om det ikke er bedre å spare disse pengene i et eget "fond" i tilfelle noe skulle skje, og heller være "selvassurandør"?

Anonymous poster hash: 9d687...f68

For å si det sånn, jeg har tenkt den samme tanken MANGE ganger...

30 000 i året på forsikringer...det blir MYE hvis man lever et liv uten at det skjer noe. Og jeg har også inntrykket at hvis det først skjer noe så er det alltid et eller annet unntak som gjør at du likevel ikke får pengene..

Forsikringsselskap er noen griske, falske ulver sier pappa alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1150,- for innboforsikring.

Jeg har livs-/uføreforsikring både fra jobben og fagforening. Jeg har helårs reiseforsikring fra jobben og kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskap er noen griske, falske ulver sier pappa alltid..

Når man på jobb blir trent opp til "let alltid etter dekning" (reise) så blir jeg litt lei meg når folk sier sånt altså. Haha. Det mange glemmer er også at de kjøper den billigst mulige forsikringen av flere, også sutrer de etterpå når summene og vilkårene ikke tilsvarer den beste, men dyrere forsikringen.

Anonymous poster hash: cdffc...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 4 500 boligforsikring

Ca 3 500 bilforsikring

Livs/uføre forsikringer hadde jeg gjennom jobben i alle år, nå er jeg i 6 mnd vikariat, og har tatt uføreforsikringen over til privat, den koster meg 24 000 pr år! Nå må jeg bare fortsette på å betale dette da jeg ble kronisk syk for et par år siden, og denne forsikringen ble tegnet mange år før jeg ble kronisk syk. Jeg kommer sannsynligvis til å bli uføretrygdet lenge før jeg når pensjonsalder.

Men, når det gjelder uføreforsikring, hva er greia egentlig, man får kun tilbake det man har betalt inn? Så man kan sånn sett liksågodt bare spare pengene selv? For det koster jo litt med at et forsikringsselskap skal forvalte pengene?!



Anonymous poster hash: 0b54f...f64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 2000 i innboforsikring. Husforsikring er inkludert i fellesutgifter. Uføreforsikring får jeg ikke da jeg allerede er syk. Har ikke bil, barn eller dyr. Reiser aldri noen steder.

Anonymous poster hash: 2f233...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 2000 i innboforsikring. Husforsikring er inkludert i fellesutgifter. Uføreforsikring får jeg ikke da jeg allerede er syk. Har ikke bil, barn eller dyr. Reiser aldri noen steder.

Anonymous poster hash: 2f233...323

Enkelte reiseforsikringer dekker deg fra du går ut døra hjemme til du går inn igjen, og selv om du ikke reiser er du vel utenfor døra?

Anonymous poster hash: 1d728...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte reiseforsikringer dekker deg fra du går ut døra hjemme til du går inn igjen, og selv om du ikke reiser er du vel utenfor døra?Anonymous poster hash: 1d728...539

En sjelden gang til og fra sykehus eller lege, men reiser da gjennom Pasientreiser.

Anonymous poster hash: 2f233...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr i året for innbo og ulykkesforsikring,

4700 i året på bilforsirking, full kasko. denne reduseres til enten ansvar eller delkakso over nyttår og vil gå ned to-tretusen i året.



Anonymous poster hash: 60465...06d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte reiseforsikringer dekker deg fra du går ut døra hjemme til du går inn igjen, og selv om du ikke reiser er du vel utenfor døra?

Anonymous poster hash: 1d728...539

Reiseforsikringer er uforholdmessige dyre. Skjønner ikke helt at ikke resieforsikring gjennom kredittkort er tilstrekkelig for de fleste, og om du ikke reiser ville jeg i alle fall aldri ha vurdert det.

Anonymous poster hash: 9d687...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reiseforsikringer er uforholdmessige dyre. Skjønner ikke helt at ikke resieforsikring gjennom kredittkort er tilstrekkelig for de fleste, og om du ikke reiser ville jeg i alle fall aldri ha vurdert det.

Anonymous poster hash: 9d687...f68

Betaler rett over 1000 kr i året for familieforsikring. Og denne dekker all aktivitet utenfor huset med unntak av jobb og skole. Kredittkortforsikringen dekker ikke hytteturen, blåbærturen, fotballtreningen, badeturen eller teltturen.

I tillegg har vi vært nødt å benytte forsikringen på reise og det var absolutt ikke det minste problem med å få alt dekket. Taxi til å fra sykehuset for samboeren min da han skulle besøke meg, begges opphold og flybilletter selv om vi var flere i reisefølget, middagen vi måtte gåfra uspist selv uten kvitteringen og all telefonkorrespondanse i forbindelse med innleggelsen. Det var aldri noe problem å få pengene utbetalt, og jeg har liten tro på at det er like enkelt med forsikringen igjennom kredittkortet.

På en annen tur var vi uheldig å miste kameraet i bakken så det ble ødelagt. Regnet ikke med å få noe på forsikringen, men forsøkte og fikk pengene på konto tre dager. De ville ikke en gang se det ødelagte kameraet.

Anonymous poster hash: 1d728...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var absolutt ikke noe problem...

Skulle det stå.

Anonymous poster hash: 1d728...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen som mener at reiseforsikring gjennom et kredittkort er godt nok: her må jeg si meg sterkt uenig.

1. For det første må 50%/100% av reisen være betalt med kredittkortet. Alle slags pakkereiser kommer utenom da du får en faktura du betaler i nettbanken, ergo så gjelder ikke ikke reiseforsikringen. (Jeg gidder ihvertfall ikke å reise til post i butikk for å betale en faktura manuelt med kredittkort). Hva med turer som er dekket/betalt av noen andre? (jeg har bestilt flere turer for venner der jeg har brukt mitt debetkort til å betale med)

2. Ofte er et det vilkår om at reisen må ha en overnatting for at reiseforsikringen skal gjelde? Kan det ikke oppstå skader/uhell/tyveri på dagsreiser kanskje?

Min reiseforsikring gjelder i det øyeblikket jeg åpner utgangsdøra, og dette er eksempler som du nødvendigvis ikke tenker på som reise:

Var på skitur med jobben i våres der jeg falt og ødela en dyr Bergansjakke. En telefon og 30 minutter senere stod det 2500 kroner på kontoen min.

Blitt frastjålet mobiltelefon på offentlig kommunikasjon (på vei til jobb), forsikringen dekket ny.

Krasjet alvorlig på sykkel ute i skogen, store materielle skader og personskader, forsikringen dekket ALT (jeg sendte en mail og spurte om de dekket arrplastere som koster ekstremt mye, kort tid senere fikk jeg en telefon om at pengene var på vei over).

Knakk ankelen på en løpetur i Holmenkollen, forsikringen dekket behandling på Volvat.

Dette er bare mine selvopplevde eksempler på at det finnes tilfeller der det ikke er nok med en reiseforsikring gjennom kredittkortet.

Jeg mener oppriktig at dersom du ikke har råd til reiseforsikring, så har du heller ikke råd til å reise.



Anonymous poster hash: 4a342...c55
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...