Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i forsikringer i året?


Ruccula

Anbefalte innlegg

Altså total summen på forsikringer i året.

og hvilke forsikringer inkluderer dette?

Kan begynne med meg selv. Vi betaler ca 30 000 i året på forsikringer.

Dette dekker 2 biler, 1 mc, hus, 2 hunder, reiseforsikring, uføreforsikring og livsforsikring på 1 pers.

Vi er et samboerpar. Er forsikret i Gjensidige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er et samboerpar; reise, innbo, uføre og livs (2stk), verdi, 3 biler, 1 moped.

16000,- pr år, vi har if.

Anonymous poster hash: a9f87...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et samboerpar; reise, innbo, uføre og livs (2stk), verdi, 3 biler, 1 moped.

16000,- pr år, vi har if.

Anonymous poster hash: a9f87...930

Det var billig! halvparten av hva vi betaler i året! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32500 for 3 biler, en moped, hus, innbo, en personforsikring og reiseforsikring for hele familien.

Anonymous poster hash: 9d392...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har husforsikring, 2 biler, 2 barneforsikringer, reiseforsikring og 1 hundeforsikring. Totalt betaler vi

ca. 20000,-

Hundeforsikringen er hos Gjensidige og resten i If.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innbo, reise, uhell, ufør og en såkalt familieforsikring. Betaler 211 kroner i måneden, 2532 i året. Siden det var så liten forskjell gikk jeg for den beste utbetalingen ved uføre.

Takket være Akademikerne sitt samarbeid med DNB.

Lite og ukjent tips: dersom du har bilforsikring kan du øke rabatten hver 6. måned og ikke hver 12. måned som du blir opplyst om. Dersom du skifter forsikringsselskap etter 183 dager, er de lovfestet pliktig til å øke rabattsatsen. Dermed kan du halvere tiden det tar for å komme seg opp på 75 %



Anonymous poster hash: 4a342...c55
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opprettet denne tråden fordi jeg synes vår forsikringsum på 30 000 var i høyeste laget.

Og jeg fikk min mistanke bekreftet.

Det som koster mest hos oss er huset som er ca 6700 i året og min manns uføreforsikring som er på 7800 i året :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innboforsikring, ca 1100.

Anonymous poster hash: c8b90...676

Hvilket selskap og hva dekker det (beløp)?

Anonymous poster hash: 9d687...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innbo, reise, uhell, ufør og en såkalt familieforsikring. Betaler 211 kroner i måneden, 2532 i året. Siden det var så liten forskjell gikk jeg for den beste utbetalingen ved uføre. Takket være Akademikerne sitt samarbeid med DNB. Lite og ukjent tips: dersom du har bilforsikring kan du øke rabatten hver 6. måned og ikke hver 12. måned som du blir opplyst om. Dersom du skifter forsikringsselskap etter 183 dager, er de lovfestet pliktig til å øke rabattsatsen. Dermed kan du halvere tiden det tar for å komme seg opp på 75 % Anonymous poster hash: 4a342...c55

Kan du være snill og forklare dette med rabatt på en forsåelig måte for "dummmiser"?

Anonymous poster hash: b49cc...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innbo og reise- og ulykkesforsikring. Betaler 2300 i året. Bor i et sameie så trenger ikke forsikre hele huset.



Anonymous poster hash: 151d2...7e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tuppesjura

Ca 35000kr +/-

Dette inkluderer:

Hus

2 biler

Henger

Hund

Ungene

Kritisk sykdom på meg og gubben

Livsforsikring

Ulykkesforsikring

Reiseforsikring

Skulle ha uføreforsikring også, men fikk ikke det grunnet sykdom og skader.

Innbo har vi gjennom organisasjon

Endret av tuppesjura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opprettet denne tråden fordi jeg synes vår forsikringsum på 30 000 var i høyeste laget.

Og jeg fikk min mistanke bekreftet.

Det som koster mest hos oss er huset som er ca 6700 i året og min manns uføreforsikring som er på 7800 i året :O

Husforsikring går ut i fra alder på hus, kjeller, botype, størrelse og skader i området. Jeg synes ikke 6700 høres veldig ille ut. Hadde en ringe runde for en tid siden for å sjekke om noen kunne gi oss billigere forsikring, det var det ingen som kunne. If skulle ha 26.000 for å forsikre huset...idag har vi 5700.

Har dere automatsikringer? Overspenningsværn? Godkjent brann- og innbruddsalarm? Flere bygninger på tomten?

Uføreforsikringen regnes ut fra lønn. Har han høy lønn? Kan også få dyr forsikring dersom man har tidligere skader evt sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca 5000 kroner i året. Da har jeg innbo, reise og bilforsikring med delkasko. Bør absolutt ha forsikret meg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilket selskap og hva dekker det (beløp)?

Anonymous poster hash: 9d687...f68

Eika, dekker innbo og løsøre for 500 000.

Anonymous poster hash: c8b90...676

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Mannen og jeg betaler samlet i året:

Hus, innbo, reise: 10 300

Livs- og uføreforsikring: 6400

Forsikring for to katter, inkl. livsforsikring og medisiner: 4900

Samlet: 21 600

Kattene er hos Agria, resten er DnB.

Vi har forsikringer med ganske høy dekningsgrad og som dekker mer enn basisforsikringen, ellers kunne det lett blitt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av tråden oppsøkte jeg Finansportalens oversikt. Nyttig. Anbefales.

https://www.finansportalen.no/Forsiden

Gå til tabben "forsikring" og velg "innboforsikring", "forsikringspakke", "husforsikring", eller det du måtte være interessert i.



Anonymous poster hash: 9d687...f68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Vardia kom ut billigst for meg. Har aldri hørt om dem. Er det noen som har erfaring med dem?



Anonymous poster hash: 9d687...f68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...