Gå til innhold

UCC - Uniform Commercial Code / Staten Norge oppløst... (dramatisk endring allerede gjeldende...)


slask

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slask, begynner ditt navn på T, eller finnes det flere av dere?

Og du har ikke vurdert at det er DERE som tror på konspirasjoner, som er lurt...? Lurt til å tro på tull, i stedet for å kjempe for de virkelige sakene? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slask, begynner ditt navn på T, eller finnes det flere av dere?

Og du har ikke vurdert at det er DERE som tror på konspirasjoner, som er lurt...? Lurt til å tro på tull, i stedet for å kjempe for de virkelige sakene? :sjokkert:

Flere av oss?

Nei, ikke på T.

Og mer får du ikke vite... :)

Her er et opptak fra utkastelsen tidligere i dag hvor Bjørn Johansen (en fra dette miljøet) ble intervjuet.

Hør hva han sier om at penger "trykkes" i det det lånet opprettes.

Den gjengen her vet hva de gjør. De kjenner lovverket (også det nye som skjedde med UCC som ble endret av OPPT) og det er derfor de hevder det de gjør.

http://www.varden.no/nyheter/ingunn-kastet-ut-av-hjemmet-sitt-1.1338273

Ingunn har sett det som sin oppgave å bruke huset som et bidrag i saken.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst

Det er forresten feil at penger "trykkes" når et lån opprettes. Det "trykkes" ingen penger selv om en person har fått mer penger konto. Mengden kontanter i omløp et uendret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten feil at penger "trykkes" når et lån opprettes. Det "trykkes" ingen penger selv om en person har fått mer penger konto. Mengden kontanter i omløp et uendret.

Joda, og jeg kan vise til dokumentasjon som forteller dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hva som helst

Vanlige banker kan ikke trykke penger (dvs lage sedler og mynter), de kan kun skape innskudd når de låner ut penger, men det er noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at jeg drar opp denne igjen, men når noen faktisk har tatt seg tid til å skrive en god gjennomgang av historien her så synes jeg det må deles.

http://www.skribler.no/2014/10/meg-eier-ingen/

Ja, det er Torgrimm Eggen som skriver om Ingunn Sigurdsdatter Røiseland, Allan Broch og Leikny Femundsen som til felles er de som tar i bruk det "nye lovverket" som snart er på alles lepper. UCC / CISG som ble endret av OPPT.

Torgrim Eggens skriblerier, som han kaller det, bringer meg lett andre opplysninger om Eggen som blant flere visstnok har skrevet falske restaurant-anmeldelser.

Greit å vite.

Helt koko av DN og Torgrim Eggen

http://trudehelenhole.blogg.no/1403000308_dn_og_torgrim_eggen__.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ditt tilsvar er ikke å si noe om hva han skriver i det jeg linker til, men heller å forsøke å sverte ham som person. Nokså uredelig taktikk, men jeg forventet ikke noe mer fra deg.

Dessuten så var ikke linken tiltenkt deg, siden jeg forventet denne reaksjonen, men for andre som kunne trenge en innføring i hva du babler om uten å bli henvist til Google for å finne "sannheten" selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ditt tilsvar er ikke å si noe om hva han skriver i det jeg linker til, men heller å forsøke å sverte ham som person. Nokså uredelig taktikk, men jeg forventet ikke noe mer fra deg.

Dessuten så var ikke linken tiltenkt deg, siden jeg forventet denne reaksjonen, men for andre som kunne trenge en innføring i hva du babler om uten å bli henvist til Google for å finne "sannheten" selv.

Han skriver jo i en nedlatende tone.

Skulle jeg gått gjennom hele historien hans for å svare på punkt for punkt mener du? Så ikke at du henviste til noe spesifikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver jo i en nedlatende tone.

Skulle jeg gått gjennom hele historien hans for å svare på punkt for punkt mener du? Så ikke at du henviste til noe spesifikt.

Det ble kanskje litt ubehagelig?

Fyren har jo helt rett. Røiseland & ko (pun intended) er jo fullstendig på bærtur. Det er jo ikke enngang noen logikk som binder faktafeilene sammen.....

Hvordan forklarer du f. eks. at de oversetter "Sancta sedes" med hellig sjø? Den hellige stol står trygt på land i vatikanet.

Hvordan forklarer du at ord som "citizenship" tas til inntekt for at borgerskap er regulert av maritim lov fordi det inneholder ordet "ship"? Hva er da ekteSKAP, håndVERK, etc.?

Forsvarer du denne "logikken"? Synes du dt er greit at de trekker konklusjoner basert på faktafeil?

Anonymous poster hash: 57315...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble kanskje litt ubehagelig?

Fyren har jo helt rett. Røiseland & ko (pun intended) er jo fullstendig på bærtur. Det er jo ikke enngang noen logikk som binder faktafeilene sammen.....

Hvordan forklarer du f. eks. at de oversetter "Sancta sedes" med hellig sjø? Den hellige stol står trygt på land i vatikanet.

Hvordan forklarer du at ord som "citizenship" tas til inntekt for at borgerskap er regulert av maritim lov fordi det inneholder ordet "ship"? Hva er da ekteSKAP, håndVERK, etc.?

Forsvarer du denne "logikken"? Synes du dt er greit at de trekker konklusjoner basert på faktafeil?Anonymous poster hash: 57315...786

Slask, hvor er du?

Hvorfor forsvinner du når man stiller helt konkrete spørsmål?

Jeg vil vite hva du mener om de tingene jeg spør om....

Anonymous poster hash: 57315...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slask, hvor er du?

Hvorfor forsvinner du når man stiller helt konkrete spørsmål?

Jeg vil vite hva du mener om de tingene jeg spør om....

Anonymous poster hash: 57315...786

Jeg kan ingenting om hellige sjøer eller stoler. Du får heller spørre de du har det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er forresten feil at penger "trykkes" når et lån opprettes. Det "trykkes" ingen penger selv om en person har fått mer penger konto. Mengden kontanter i omløp et uendret.

Bankene lager nye penger når det opprettes lån. Her fra "MODERN MONEY MECHANICS", utgitt av Federal Reserve Bank of Chicago.

Sitat:

"Who Creates Money?

Changes in the quantity of money may originate with actions of the Federal Reserve
System (the central bank), depository institutions (principally commercial banks), or the
public. The major control, however, rests with the central bank.
The actual process of money creation takes place primarily in banks.(1) As noted
earlier, checkable liabilities of banks are money. These liabilities are customers'
accounts. They increase when customers deposit currency and checks and when the
proceeds of loans made by the banks are credited to borrowers' accounts.
In the absence of legal reserve requirements, banks can build up deposits by increasing
loans and investments so long as they keep enough currency on hand to redeem
whatever amounts the holders of deposits want to convert into currency. This unique
attribute of the banking business was discovered many centuries ago.
It started with goldsmiths. As early bankers, they initially provided safekeeping services,
making a profit from vault storage fees for gold and coins deposited with them. People
would redeem their "deposit receipts" whenever they needed gold or coins to purchase
something, and physically take the gold or coins to the seller who, in turn, would deposit
them for safekeeping, often with the same banker. Everyone soon found that it was a lot
easier simply to use the deposit receipts directly as a means of payment. These
receipts, which became known as notes, were acceptable as money since whoever held
them could go to the banker and exchange them for metallic money.
Then, bankers discovered that they could make loans merely by giving their promises to
pay, or bank notes, to borrowers. In this way, banks began to create money. More notes
could be issued than the gold and coin on hand because only a portion of the notes
outstanding would be presented for payment at any one time. Enough metallic money
had to be kept on hand, of course, to redeem whatever volume of notes was presented
for payment.
Transaction deposits are the modern counterpart of bank notes. It was a small step from
printing notes to making book entries crediting deposits of borrowers, which the
borrowers in turn could "spend" by writing checks, thereby "printing" their own money."
Kilde:

Endret av Ulick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om hellige sjøer eller stoler. Du får heller spørre de du har det fra.

Det er de du står inne for galskapen til som hevder dette.

Hvordan kan du mene at det er riktig, når du ikke kan forsvare det de hevder?

Er du plutselig enig i at dette bare er tull? Hvorfor kan du ALDRI mene noe selv, men bare henvise til guruene dine? Du som snakker så varmt om å tenke selv er jo allergisk mot å dele dine egne tanker.

Hva mener du egentlig selv om dette?

Anonymous poster hash: 57315...786

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er konspirasjonsteorier så kontroversielt, det ligger tydeligvis i vår natur å tro på nesten hva som helst. Så om det er:

Konspirasjonsteorier

Religion

Overtro

Tarrot

Nisser

Spøkelser

Jesus

Akupunktur

Allah

Ufoer

Iluminati

Kiropraktikk

Homeopati

At vaksiner er farlige

Horoskop

Troll

Skjebne

Karma

Flaks

Skadelig stråling fra telefoner ol.

Reinkarnasjon

Hva har det å si? Det er jo fritt fram for alle som vil å lære om den verden vi lever i, og det bør være meget lett å finne gode argumenter for at alt over og mye annet er fantasi, vrangforestillinger og eller svindel.

Men tilnærmet umulig å bevise at de er noe annet, på tross av det tror mange av oss på mye av dette.

Vi har nettopp avskaffet statskirka, det er fremdeles aksepter å være en tulling.

Gleder meg til tråder om religion og naturmedisn er som denne, fram til da blir det litt hyklersk at alle ler av ts.

Endret av ism85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...