Gå til innhold

HJELP! katten min er syk...


LilleSolstråle

Anbefalte innlegg

Lillen ousen min er ikke av den smarteste og havner rett som det er i slosskamp. Men nå har han nettopp gått på penicillin,og i dag ser jeg jammen at han har fått nytt sår på poten. Kan jeg rense dette med pyricept,eller er det farlig? Det kommer ut verk og det ser nesten ut som om han har revet ut neglen :tristbla::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mente lille PUSEN min!!!

daakar :tristbla:

jeg hadde renset med pyrisept og kontaktet veterinær om ikke det ikke ble bedre om en dag eller to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Uff, stakar liten.

Jeg ville renset, men ville også tatt kontakt med dyrlegen ganske raskt. Om det er puss i såret er det betent.

Pyrisept er helt ufarlig å rense med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har stengt i helgen,så må bare vente til mandag. Rensa med pyrisept i går,og da så det bedre ut. Han halter ikke,men det er litt verk i såret,så må nok bare ta turen på mandag. Takk for svar, blir jo så redd for pusen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Er ikke noe gøy når kjæledyrene blir syke. Bare fortsett å rens du, og snakk med dyrlegen på mandag.

Om pusen ikke er kastrert så ville jeg gjort det snarest mulig. Én ting er at du er med på å bekjempe uønskede kull og evt villkattbestanden, en annen ting er at hannkattene ikke slåss så mye etter kastrering. Mindre skader og mindre risiko for smittsomme sykdommer, og det er bedre for både pus og eier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...