Gå til innhold

Avlive gammel hund..


Gjest Gjest_elise_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_elise_*

Jeg har hatt samme hunden siden jeg var 8, jeg er nå 22. Gammel hund med andre ord! Nå har hun blitt syk, og må avlives. Riktignok har hun bodd hjemme hos foreldrene mine siden jeg flyttet derifra, men det blir så rart å komme tilbake på besøk, uten at hun er der. Det er ikke mer enn en halvtimes kjøring, så er der ofte. Jeg vet at hun vil få det bedre nå, men likevel er det noe som mangler. Kan en ny hund erstatte savnet, eller vil det aldri bli det samme? Vil ikke kjøpe ny hund hvis det er sjangse for at den blir oversett, og "bare" for å fylle tomrommet. Andre som har vært i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StockDama

Tror nok du må la de få skaffe seg en ny når de føler for det. Ikke alle ser på hunder som en leksak...så det er ikke bare å erstatte den, for for de er den kanskje uerstattelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt kjæledyr kan selvfølgelig ikke erstatte det gamle, men den vil absolutt fylle deler av det tomrommet som er veldig stort når man mister et kjæledyr.

Av erfaring synes i hvert fall jeg det er greit å ha en liten sørgeprosess før man eventuelt skaffer seg et nytt kjæledyr, og med tiden kommer savnet etter å ha et dyr å være glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon som deg, hunden ble avlivet nå på onsdag. Det var min hund, men når jeg flyttet ut kunne hun ikke bli med, dessverre. Foreldrene mine hadde satt henne på kennel for at de selv kunne reise på ferie, til tross for at hun ble alvorlig syk sist hun var på kennel(magedreining) På onsdag fikk hun magedreining igjen(hadde da vært på kennel i 10 dager) Denne gangen var det mye mer komplisert og alvorlig, så nå kunne ikke veterinæren gjøre noe. Hun ble bare 9 år gammel.

Jeg håper at foreldrene min IKKE skaffer seg hund igjen, det er fordi jeg mener at de setter sine egne behov foran hundens. Hadde de planlagt bedre kunne jeg hatt henne de to ukene. Grunnen er at hunden ble sykt stresset under måltidene sammen med andre hunder, og derfor slukte maten forfort og fikk mye luft i magen, som ikke er bra mtp magedreining. Da pappa ringte meg på onsdag og sa at Sara var hos veterinæren slapp jeg det jeg hadde ihendene og kjørte de 7 milene til henne for å ta farvel.

Er det du eller foreldrene dine som vil ha hund igjen? mtp at den du har er 14 år gammel må du tenke så langt frem i tid. Kanskje det er best å vente til du selv kan ha hund? Med mindre det er foreldrene dine som vil ha en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon som deg, hunden ble avlivet nå på onsdag. Det var min hund, men når jeg flyttet ut kunne hun ikke bli med, dessverre. Foreldrene mine hadde satt henne på kennel for at de selv kunne reise på ferie, til tross for at hun ble alvorlig syk sist hun var på kennel(magedreining) På onsdag fikk hun magedreining igjen(hadde da vært på kennel i 10 dager) Denne gangen var det mye mer komplisert og alvorlig, så nå kunne ikke veterinæren gjøre noe. Hun ble bare 9 år gammel.

Jeg håper at foreldrene min IKKE skaffer seg hund igjen, det er fordi jeg mener at de setter sine egne behov foran hundens. Hadde de planlagt bedre kunne jeg hatt henne de to ukene. Grunnen er at hunden ble sykt stresset under måltidene sammen med andre hunder, og derfor slukte maten forfort og fikk mye luft i magen, som ikke er bra mtp magedreining. Da pappa ringte meg på onsdag og sa at Sara var hos veterinæren slapp jeg det jeg hadde ihendene og kjørte de 7 milene til henne for å ta farvel.

Er det du eller foreldrene dine som vil ha hund igjen? mtp at den du har er 14 år gammel må du tenke så langt frem i tid. Kanskje det er best å vente til du selv kan ha hund? Med mindre det er foreldrene dine som vil ha en ny.

Eh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun var ikke bare min hund, og det var pappa som ikke ville la meg ta henne med meg. Selv om det stort sett var jeg som tok meg av henne da jeg bodde hjemme. Dessuten hadde ikke kjæresten min så veldig lyst på hund da vi flyttet til den LILLE leiligheten vi leide sammen. Dessuten, hvor kult er det for en hund å sitte alene hjemme på 50kvm i 8 timer 5 dager iuken?? Jeg hadde ikke mulighet, plass eller tid for å ta henne med meg, hadde jeg hatt det hadde jeg selvfølgelig gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har måttet avlive 3 hunder allerede, og har nå kjøpt meg den 4. Anbefaler deg å kjøpe deg ny hund, hvis du virkelig ønsker det og er instilt på å ta det arbeidet som følger med en ny hund.

Jeg savner fremdeles de 3 andre hundene mine, og tenker på dem ofte. Men har aldri ignorert eller oversett noen av de andre hundene mine selv om jeg savner de andre. Tror nok det blir noe som foreldre som mister et barn og så får et til. De vil fremdeles savne og elske det første barnet, men vil samtidig elske det andre barnet på en annen måte, bedre kanskje. vet ikke helt.

Jeg gjør det med hunden min. Fordi jeg savner de andre, tar jeg meg godt av denne og passer på så godt jeg kan. Vet hvor vondt det er å miste en god kamerat og gjør det beste ut av tiden jeg har med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...