Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ganske fornøyd med at mitt navn ikke har blitt nevnt på de sidene jeg har bladd igjennom så langt ;)

Jeg er ikke så stor fan av Hjørdis, navn som slutter på -laug, eller navnene til barna til Märtha og Ari. Jeg er barn av min tid, med andre ord. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dama med verdens største pupper heter Norma Stits! :skratte:



Anonymous poster hash: d0bc0...50e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

På engelsk, ja, men ikke på norsk.

Porsche uttales forresten "Portia" på engelsk - femti øre til den som husker i hvilken film dette ble gjort et nummer ut av!

Fresh Prince in Bel Air, heller ingen film men serie. Hillary og Carlton krangla. Ha ha. Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Tror jeg skal si meg fornøyd med å bare ha funnet navnet mitt 1 gang i denne tråden :fnise:

Ellers så tenker jeg at min unge bare skal få het X, så slipper han/hun å få et "jæææævlig stygt navn" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om ei som heter Enola Pauline! :skratte: Grusomt navn! Stakkars barn!



Anonymous poster hash: a5c46...949
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre pene navn jeg vet om er: Kristin, Inger, Odd, Ragnhild, Olga, Kari, Ola, Reidar, Marie, Bjørg, Silje, Ida osv. Enormt vanlige og kjedelige navn.



Anonymous poster hash: e1618...9a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top 4 verste navn: Therese, Camilla, Rebekka, Madelen...

Linnea, Liliana, Leana, Tonje, Margit, Ågot, Birgitte, Kristina/Christina/Chrystina/og Kristian (Frodi altfor mange heter det).
Til slutt, Alexander! Grøss.

(Selvfølgelig, nå har sikkert andre folk gode forbindelser ved disse navnene, så beklager hvis jeg støter noen av dere..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest løppen

Får helt kramper av disse:

Lidvar

Kristen

Bjørne

Frede

Guttorm

Torgny

Aslaug

Sebjørg

Dorothea

Tordis

Ragndi

Endret av mumuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabobarna er et søskenpar som heter Matheo Maximillian og Mathilde Miliane.... Fyfader så harry!!!!

Thanks a lot. Jeg heter Mathilde og sønnen min heter Matheo. ;)

Unnskyld meg, men er Mathilde liksom sukkersøtt motenavn nå? Da jeg var liten (for 40 år siden) var det INGEN som het det (bortsett fra den gamle tanta jeg er oppkalt etter) og jeg måtte alltid stave det for at folk skulle få tak i hva jeg sa.

Variasjoner av Matheo (Matteo/Mateo) var det 300 personer som het da sønnen min fikk navnet sitt for en god del år siden. Visste ikke at begge er ansett som Harry poppisnavn haha er det mulig. Eller er det bare kombinasjonene du reagerer på?

Selv så bryr jeg meg bare om klangen i navnene egentlig, det er sammensetningen av vokalene særlig som gjør at jeg liker et navn eller ikke. Noen navn kan man liksom synge. :) Mathilde har jeg aldri likt...

Anonymous poster hash: 63782...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Thanks a lot. Jeg heter Mathilde og sønnen min heter Matheo. ;)

Unnskyld meg, men er Mathilde liksom sukkersøtt motenavn nå? Da jeg var liten (for 40 år siden) var det INGEN som het det (bortsett fra den gamle tanta jeg er oppkalt etter) og jeg måtte alltid stave det for at folk skulle få tak i hva jeg sa.

Variasjoner av Matheo (Matteo/Mateo) var det 300 personer som het da sønnen min fikk navnet sitt for en god del år siden. Visste ikke at begge er ansett som Harry poppisnavn haha er det mulig. Eller er det bare kombinasjonene du reagerer på?

Selv så bryr jeg meg bare om klangen i navnene egentlig, det er sammensetningen av vokalene særlig som gjør at jeg liker et navn eller ikke. Noen navn kan man liksom synge. :) Mathilde har jeg aldri likt...

Anonymous poster hash: 63782...075

Både Mathilde og Matheo er nydelige navn:) Var kombinasjonen med langt og tunge mellomnavn jeg siktet til. Hadde jeg fått en jente kunne jeg absolutt vurdert Mathilda for eksempel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Chrisxander! Styggeste jeg har hørt, og hvordan i helvete utaller man midstavelsen i det navnet??



Anonymous poster hash: e0395...fba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et helt vanlig navn som fungerer både på norsk og engelsk, men nå vet jeg at enkelte får kramper og andre diverse anfall om de hører det. Vet ikke hvem det er mest synd på, dem eller meg...



Anonymous poster hash: aaa8e...9c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater de basisk norske navna som Ole, Per, Pål, Erik, Magnus o.l. Men får vel bare nevne de "typiske" navnene som man hører på babyer i dag: Leander, Chrisander, Emilian, Theo. Nei takk liksom...

Av jentenavn må det bli Embla, Elida, Cecilie, Celine, Live, Lykke, Olivia, Otilie, Selma... altfor mange jålenavn.



Anonymous poster hash: b3938...9e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt spesiel tråd kanskje.. men svarer lell..

Alltid hatet OLIVER

:sprettert: reis til ……..

Anonymous poster hash: 96e86...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hater de basisk norske navna som Ole, Per, Pål, Erik, Magnus o.l. Men får vel bare nevne de "typiske" navnene som man hører på babyer i dag: Leander, Chrisander, Emilian, Theo. Nei takk liksom...

Av jentenavn må det bli Embla, Elida, Cecilie, Celine, Live, Lykke, Olivia, Otilie, Selma... altfor mange jålenavn.

Anonymous poster hash: b3938...9e7

Norske navn er basiske? :fnise: (basisk er altså det motsatte av sur innenfor kjemi)

Jeg synes typisk norske navn er fine. Er veldig lei av de navnene som har vært motenavn de siste 10 årene. Men det er jo forskjell på "kjedelige navn" (som navnetopp-navn som Linnea, Emma, Mathias, Lukas osv) og stygge navn. Synes sånne "jålenavn" er fæle må jeg innrømme... Angelica, Michelle, Julian, Leander, Chrisander og lignende. Kan ikke hjelpe for at jeg ser for meg en tenåringsmor med oransje hud, ihjelbleket hår, tung sminke og utfordrende kledd....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...