Gå til innhold

P-ring


Gjest Kala

Anbefalte innlegg

Hei..

Tåler så dårlig hormoner og legen ville jeg skulle prøve p-ring. Men, er ikke denne veldig vanskelig/klønete å få på plass?? Og, kan den lett sno seg ut/av under sex?

Småfrustrerende å bruke kondom/hoppe av i svingen i fast forhold... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marihan

Jeg har brukt p-ring i to år nå, og har aldri hatt problemer med å sette den inn.. Du bare dytter den inn som en tampong. Har heller aldri opplevd at den har snudd seg, merker generelt veldig lite til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Jeg har brukt p-ring i to år nå, og har aldri hatt problemer med å sette den inn.. Du bare dytter den inn som en tampong. Har heller aldri opplevd at den har snudd seg, merker generelt veldig lite til den :)

Enig. Veldig enkel å få å plass (man klemmer den sammen), og har aldri falt ut hos meg iallefall. Generelt veldig fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ba<re støtte de andre - dette er det kjekkesteste preventivet jeg har brukt (bortsett fra spiral).

Lett å sette inn, holder seg på plass og fungerer uten at jeg merker noe til den (og lett å få ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt p-ring siden januar, og er fornøyd. Klemmer den sammen og putter den inn som en tampong, og mer enn det er det ikke å gjøre. (Bortsett fra å huske å ta den ut til rett tid da!)

Derimot tør jeg rett og slett ikke ha sex med den i, klarer ikke å skjønne at det ikke er vondt når ringen blir skubbet frem og tilbake...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Derimot tør jeg rett og slett ikke ha sex med den i, klarer ikke å skjønne at det ikke er vondt når ringen blir skubbet frem og tilbake...? :sjenert:

Det merkes ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanskelig eller klønete i det hele tatt. Aldri falt ut heller. Etter min mening verdens mest praktiske prevensjonsmiddel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke kjæresten den heller?

Den blir vel liggende litt "i veien"?

Den er jo ikke hard heller, så den bøyer seg hvis noe dytter på den.

Kjæresten min sier han kan kjenne den med fingrene, men ikke med penis - må bare ta hans ord for det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey! Mulig jeg skal prøve p-ring etter hvert. Går på p-piller nå, og det funker helt greit, men hadde vært greit å slippe å måtte passe på å ta de hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alle andre prevensjonsmidler opplever nok alle denne på sin måte. Jeg syntes ikke den var vanskelig å få på plass, men jeg kunne kjenne at den lå der og irritere meg. Derfor har jeg sluttet med den, og bruker for tiden ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Hvordan vet man at den sitter riktig? Og, er den ikke vanskelig å fiske ut? Hva med sexlyst, tar den kverken på den slik p-piller kan gjøre? Jeg kvier meg skikkelig for å starte på p-pillene mine nemlig, drøyd noen måneder, vet jeg blir et hormonmonster og det passer jo aldri bra.... Lyst til å dra tilbake til legen og få meg denne ringen likevel.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge den holder seg på innsiden, sitter den 'riktig'. Dvs, den trenger ikke sitte et bestemt sted, så lenge den befinner seg i skjeden. Og den er ikke vanskelig å fiske ut.

P-ring har samme typer bivirkninger som p-piller, men fordi det er en lavere dose hormoner som frigjøres i kroppen med p-ring enn på p-piller, kan man oppleve at p-ring gir mindre eller mildere bivirkninger enn p-piller. Men akkurat som med p-piller er det individuelt hvilke og hvor sterke bivirkninger man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.. Ok.. Må jeg ha resept på denne også, eller kan man kjøpe den selv på apoteket? Så, ringen bare ligger løst inni der? Altså, skjønner jo den ikke sklir ut, men den skal ikke festes rundt noe eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O-Ren Ishii
Ok! Og hva koster selve p-ringen, og hvor mange er det i "pakken", eller på resepten?

Mener jeg betaler rundt 270 kr for en pakke, den inneholder tre ringer. Pakken varer altså i tre måneder. Det er med andre ord et ganske dyrt prevensjonsmiddel i forhold til p-piller, men jeg synes det er verdt det.

Avhenger vel litt av legen hvor mange pakker det er på resepten, men jeg får for et år av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...