Gå til innhold

2. gangs intervju


MissStiles

Anbefalte innlegg

På mandag skal jeg på 2. gangs intervju.

Er det noen som har noen tips? hva slags spørsmål kan komme denne gangen?

jeg kan jo legge til at jeg har veldig lyst på jobben!!!

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På mandag skal jeg på 2. gangs intervju.

Er det noen som har noen tips? hva slags spørsmål kan komme denne gangen?

jeg kan jo legge til at jeg har veldig lyst på jobben!!!

Jeg var på 2. gansintervju i går. Hvis man blir kalt inn så er det jo et tegn på at de er seriøst interessert i deg, så det er sikkert lurt å fortelle om din egen motivasjon og entusiasme for jobben og hvorfor akkurat DU bør få den.

Det var akkurat der jeg kom litt til kort på mitt intervju, nemlig :plystre: . De spurte meg om jeg søkte på denne jobben "bare for å ha en jobb" eller om det var drømmejobben. Jeg er en elendig løgner, og sannheten er jo at jeg IKKE har fantasert siden barndommen om å bli resepsjonist :sjenert: så jeg måtte ro, ro til fiskeskjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvem som skal intervjue deg! Hvis det er en annen person enn forrige gang, f.eks. en sjef høyere opp i systemet, vær forberedt på å få til dels de samme spørsmålene som på det første intervjuet, og vær i så fall ikke redd for å repetere deg selv.

Den feilen gjorde nemlig jeg sist jeg var i din situasjon. Jeg ble intervjuet av sjefen for hele bedriften, og gjorde et mye dårligere intervju enn første gangen fordi jeg hele tiden tenkte "men dette svarte jeg jo på forrige gang - nå må jeg komme opp med noe nytt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!

Jeg har jobbet i firma før, så jeg tenkte jeg skulle ta en liten oppfriskningsrunde med å lese hva de står for osv. I tilfelle det kommer spørsmål om noe sånt. Tror jeg har en fordel med at jeg har jobbet hos dem før, bare i en annen stilling. Et par år siden men..

Tror det er samme person som skal intervjue meg igjen. Kanskje en til. Fikk hilse på 2-3 stk sist. Følte at intervjuet gikk skikkelig bra sist gang. Så jeg krysser fingerne. fordi jeg har virkelig lyst på den jobben.

Er det lov å spørre hvor mange som er med i runde nr 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på to 2. gangsintervjuer, første gang fikk jeg en case jeg måtte løse. Basert på den fant jeg ut at jeg ikke kunne tenke meg jobben. Det var typisk eksempel på en av de utfordrende situasjonene man kunne havne i, når jeg da svarte at dette var interessant, fikk jeg til svar at dette var sjeldenheten, vanligivs var det mye mer rett frem enn dette eksempelet. Så da så jeg for meg at jobben fort ville bli uinteressant for meg. Case er nok en god måte for både intervjuer og intervjuobjekt å avklare ting.

Sist var det slik som Golde sa, 2. gangsintervjuet var med en sjef høyere opp i systemet, sammen med den som intervjuet meg i første intervjuet. Mange av de samme spørsmålene. Jeg svarte mye det samme og fikk den jobben..

Det er helt i orden å spørre om hvor mange som gikk videre, i det ene intervjuet jeg hadde opplyste de om det i innledningen av intervjuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! For tips og råd!!

Da har jeg vært på intervjuet. Synes det gikk kjempebra men det gjorde det sist og. Føler at jeg gjorde et godt inntrykk og håper jeg har en fordel siden jeg har jobbet i den bedriften før. Men jeg vet ikke.. Det står nemlig mellom meg og 3 andre. Og tydeligvis så har vi gått på samme skole. Hm....

Samme person som intervjuet meg. Det ble ingen flere intense spørsmål. Mye av det samme. Kanskje litt mer rettet mot meg som person og hvorfor de skulle velge meg.

Jeg måtte oppgi min nåværende og tidligere sjef som referanse. Håper de har gode ting å si om meg.

De håpet at de kunne gi svar om hvem som får jobben allerede imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for deg!

Det er spennende å gå og vente på svar! Håper de klarer å gi deg svar i morgen

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!!

Tja, selvom jeg er nysgjerrig på hvem de andre søkerne var, så bryr jeg meg ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...