Gå til innhold

Alenefølelsen. ...


grønt belte

Anbefalte innlegg

Hverdagene er de dagene jeg liker best. Da er det barn og jobb som opptar tida for det meste. Nå er påska her, barna er med eksen på hytta. Jeg skal jobbe nesten alle dagene, for å slippe den ekle følelsen at du er helt alene....Men på kveldstid kommer alenetida. Jeg har venner, men de har planer med sine familier. Selv om de sier at jeg må komme på besøk, får jeg ikke til det. Jeg føler at jeg trenger meg på. Flere som føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg føler det sånn. Er 32 år, singel. Ingen barn. De fleste av mine venner feirer påske m mann og barn. Jeg skal hjem til mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Hvorfor føler du at du trenger deg på?De hadde vel ikke invitert deg på besøk dersom de ikke vil ha deg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent hele min vokse alder så har jeg vært alene i påsken, det er ikke noe stort for meg.

Foreldrene reiser bort på en hytte de leier som regel og jeg er enten i Oslo eller drar til Sør Europa.

Det er så masse å finne på i påsken så det er bare å kose seg. På kveldene kan du kose deg med mat og lese krimbøker/se serier og kose deg med godis og vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg føler det også sånn! Jeg skal ha mitt barn i påsken da, men jeg synes kveldene generelt er ensomme når barnet mitt har lagt seg. Da må jeg være hjemme, og vennene mine har enten familie selv, jobb, eller så har de ikke bil. Og jeg bor ikke akkurat sentralt...

Jeg føler kanskje mest på at jeg "trenger" meg på i helgene om jeg skal være med familie eller venner som har egen familie eller samboer. Føler at helgekveldene er litt "hellig" for par og familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor føler du at du trenger deg på?De hadde vel ikke invitert deg på besøk dersom de ikke vil ha deg der?

Av og til føles det som at de inviterer kun for å være høflig. Den tida er egentlig deres, jeg trenger meg på.... vanskelig å forklare. Har ingen familie her jeg bor, så den følelsen av at jeg virkelig kun har meg selv er veldig oppslukende akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det akkurat som dette nesten hele mitt voksne liv også. Føler at jeg trenger meg på, og det kunne ikke falle meg inn å invitere meg selv til noe eller noen. Har ikke veldig mange heller, så jeg tilbragte julen alene, og kommer til å tilbringe påsken alene. Bor langt unna mine foreldre, og har ingen søsken, eller så veldig mange andre.

Det har stort sett ikke vært noe problem egentlig, men det finnes øyeblikk, årstider og høytider hvor jeg skulle ønske at jeg hadde flere rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å få i pose og sekk, å være alene mesteparten av tiden og det å ha noen der når det skulle oppstå små akutte antydninger til behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nesten hver eneste kveld. Jeg er alene med barn, så jeg kan ikke bare stikke ut om kvelden.

Føler meg ensom og lengter etter en kjæreste.

Anonymous poster hash: 49602...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er verre enn jula, flere "rød´dager". Er alene denne påske, ungene er hos sin far. Det føles ikke noe kjekt, men sånn er det. "Alle" er på påskeferie og jeg må innrømme at jeg føler meg litt ensom. Og det er ikke ofte jeg føler meg ensom. Alene, ja. Men ikke ensom.

Men jeg har kjøpt god mat, god drikke og gotteri. Planlegger å komme meg ut hver dag, enten en tur i fjæra eller en tur i skogen. Og om været blirdårlig kjører jeg meg en tur. Og masse gode serier på nett.

God påske



Anonymous poster hash: 4c05f...6b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er verre enn jula, flere "rød´dager". Er alene denne påske, ungene er hos sin far. Det føles ikke noe kjekt, men sånn er det. "Alle" er på påskeferie og jeg må innrømme at jeg føler meg litt ensom. Og det er ikke ofte jeg føler meg ensom. Alene, ja. Men ikke ensom.

Men jeg har kjøpt god mat, god drikke og gotteri. Planlegger å komme meg ut hver dag, enten en tur i fjæra eller en tur i skogen. Og om været blirdårlig kjører jeg meg en tur. Og masse gode serier på nett.

God påske

Anonymous poster hash: 4c05f...6b5

Synes også at påsken er verre enn jul med tanke på ensomhet. Derfor har jeg i år valgt å jobbe nesten alle de røde dagene. Men merket likevel ensomhetsfølelsen i kveld da jeg kom hjem fra jobb. Skal ha med et glass vin og se en film nå. God påske! :-)

Anonymous poster hash: ab7b5...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...