Gå til innhold

Den gjennomsnittlige mann og kvinne


Petra75

Anbefalte innlegg

Etter å ha diskutert (igjen) kvinners og menns muligheter på sjekkemarkedet så har det i dag vært mye snakk om den gjennomsnittlige mann og kvinne.

Jeg tenker at man har et litt ulikt syn på hva som er et gjennomsnittlig utseende og syns det hadde vært interessant å vite hva DU mener er gjennomsnittlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anser også meg selv som det. Men det jeg lurer på er om det en mener er gjennomsnittlig er det en annen vil kalle pen. Eller stygg.

Hva er definisjonen på gjennomsnittlig, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Enda en tråd om utseende?

Ok, jeg vil tippe den gjennomsnittlige utseende på jente vil si det som som oftest kalles: The girl next door.

Du har sikkert sett henne på film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er en mann/dame som jeg ikke legger spesielt merke til grunnet utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om utseende som sådan, men hva folk mener når de f.eks sier at en gjennomsnittlig utseende kvinne er omsvermet av menn, mens ikke motsatt. Da ble jeg litt nysgjerrig - jeg tror nemlig at det jeg mener er gjennomsnittlig ikke tilsvarer andres syn på det.

Girl next door sier meg ikke så mye egentlig. Har sett billedskjønne filmstjerner blitt betegnet som det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Selvfølgelig har folk forskjellige meninger om dette. Dette da folk er forskjellig, og har forskjellig smak. Videre spiller andre ting inn: vedkommendes egen personlighet som påvirker utseendet: Sjarm, humor etc. Andre veien: om han er ufyselig, kvalmende etc. Disse er fakturer som vil spille inn. Det er ikke kun utseende som avgjør en gjennomsnittskala. Dette har selvfølgelig mye å si på sjekkemarkedet.

The girl next door er forøvrig ei som er noe dempet vakker, og mer som en god venninne.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet har bakgrunn i en diskusjon jeg hadde i dag - hvor en person hardnakket påsto at gjennomsnittlige kvinner har det mye lettere enn gjennomsnittlige menn på sjekkemarkedet. For det hadde h*n sett i omgangskretsen. Jeg har ikke sett det samme, heller det at det er de peneste damene som er omsvermet, mens det jeg mener er gjennomsnittlige menn og kvinner stiller omtrent likt. Og det var da jeg begynte å fundere på hva vi faktisk ser på som gjennomsnittlig.

Hvis personen jeg diskuterte med mener at Scarlett Johanson er gjennomsnittlig, så endrer det hele diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Hvis personen jeg diskuterte med mener at Scarlett Johanson er gjennomsnittlig, så endrer det hele diskusjonen.

Det er det som er tingen, fyren som bastant mener "gjennomsnittlige" kvinner er omsvermet av menn har helt sinnsyke krav på hva han mener er pent, så da blir jo "gjennomsnittlige" ikke gjennomsnittlig i det hele tatt. Vi kan trygt gå ut i fra at dette er tilfelle da de fleste menn som syter her er jo slike "kun de peneste er aktuelle" typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om utseende som sådan, men hva folk mener når de f.eks sier at en gjennomsnittlig utseende kvinne er omsvermet av menn, mens ikke motsatt. Da ble jeg litt nysgjerrig - jeg tror nemlig at det jeg mener er gjennomsnittlig ikke tilsvarer andres syn på det.

Girl next door sier meg ikke så mye egentlig. Har sett billedskjønne filmstjerner blitt betegnet som det.

Men den gjennomsnittelige jenta trenger i hvert falll ikke gjøre mye med sminke og klær før hun kan bli omsvermet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

For å ta noen eksempler på noe de fleste av oss kan si oss enige i så poster jeg disse

Eksempel 1 - Lite pen

worldwideinterweb.com/component/joomgallery/image.raw?view=image&type=img&id=9885

previews.123rf.com/images/thailandonly/thailandonly1307/thailandonly130700234/20665325-An-old-woman-with-good-funny-face-Stock-Photo-ugly.jpg

Eksempel 2 - Gjennomsnittlig

makeupbyammin.files.wordpress.com/2010/11/img_9182.jpg

thumbs.dreamstime.com/z/smiling-portrait-man-face-real-retro-colour-high-detail-32390572.jpg

Eksempel 3 - Råkjekk/vakker

adamnoteve.net/wp-content/uploads/2014/01/Jared-leto-jared-leto-34348209-1280-878.jpg

ilarge.listal.com/image/2324599/968full-katy-perry.jpg

Letter å se forskjellen nå TS? :fnise:

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at jenter som omtaler seg som gjennomsnittlige dessverre ikke er det.

Det går som regel på at de er overvektige.

Anonymous poster hash: d0876...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta noen eksempler på noe de fleste av oss kan si oss enige i så poster jeg disse

Eksempel 1 - Lite pen

worldwideinterweb.com/component/joomgallery/image.raw?view=image&type=img&id=9885

previews.123rf.com/images/thailandonly/thailandonly1307/thailandonly130700234/20665325-An-old-woman-with-good-funny-face-Stock-Photo-ugly.jpg

Eksempel 2 - Gjennomsnittlig

makeupbyammin.files.wordpress.com/2010/11/img_9182.jpg

thumbs.dreamstime.com/z/smiling-portrait-man-face-real-retro-colour-high-detail-32390572.jpg

Eksempel 3 - Råkjekk/vakker

adamnoteve.net/wp-content/uploads/2014/01/Jared-leto-jared-leto-34348209-1280-878.jpg

ilarge.listal.com/image/2324599/968full-katy-perry.jpg

Letter å se forskjellen nå TS? :fnise:

Takk Harry, nettopp noe slikt jeg var ute etter. Litt artig å se - det du mener er en gjennomsnittlig mann er en mann jeg ser på som kjekk og "over min liga" hvis man skal bruke den termen.

Det du ser på som en gjennomsnittlig kvinne ser jeg på som en pen kvinne. Og jeg har alltid tenkt at Katy Perry - uten berømmelsen og stylingen - egentlig er ganske gjennomsnittlig.

Så jeg kan konkludere med at jeg er butt ugly og ikke forholdsvis gjennomsnittlig som jeg alltid har trodd.

Jeg syns dette er ganske interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med gjennomsnittlig, tenker jeg de man ikke legger merke til. De man går forbi hver eneste dag, men ser ikke noe ekstra på. For de har et veldig ordinært utseende. Men de med ordinært utseende kan jo bli utrolig vakre, med en flott personlighet.

Jeg mener selv jeg er gjennomsnittlig, men her inne tror jeg at jeg hadde blitt dømt som stygg.



Anonymous poster hash: 17417...bb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet har bakgrunn i en diskusjon jeg hadde i dag - hvor en person hardnakket påsto at gjennomsnittlige kvinner har det mye lettere enn gjennomsnittlige menn på sjekkemarkedet. For det hadde h*n sett i omgangskretsen. Jeg har ikke sett det samme, heller det at det er de peneste damene som er omsvermet, mens det jeg mener er gjennomsnittlige menn og kvinner stiller omtrent likt. Og det var da jeg begynte å fundere på hva vi faktisk ser på som gjennomsnittlig.

Hvis personen jeg diskuterte med mener at Scarlett Johanson er gjennomsnittlig, så endrer det hele diskusjonen.

Var det en mann som sa dette? Jeg har litt inntrykk av at menn stiller høyere krav til en kvinnes utseende enn til seg selv - og en "gjennomsnittlig kvinne" er da langt penere enn det de anser som en "gjennomsnittlig mann". I hvert fall sånn jeg ser det.

"Average Joe", liksom... han tjukke mannen med litt lite hår. Helt nøytralt ansikt, slitte jeans, og altfor stor t-skjorte. Han er helt gjennomsnittlig ifølge seg selv og sine medkamerater.

Tilsvarende - "the girl next door". En helt vanlig jente - og hun har vi jo sett i filmene. Kirsten Dunst, for eksempel.

Litt ulike krav til "gjennomsnittlig" bare....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var det en mann som sa dette? Jeg har litt inntrykk av at menn stiller høyere krav til en kvinnes utseende enn til seg selv - og en "gjennomsnittlig kvinne" er da langt penere enn det de anser som en "gjennomsnittlig mann". I hvert fall sånn jeg ser det.

"Average Joe", liksom... han tjukke mannen med litt lite hår. Helt nøytralt ansikt, slitte jeans, og altfor stor t-skjorte. Han er helt gjennomsnittlig ifølge seg selv og sine medkamerater.

Tilsvarende - "the girl next door". En helt vanlig jente - og hun har vi jo sett i filmene. Kirsten Dunst, for eksempel.

Litt ulike krav til "gjennomsnittlig" bare....

Ja, det er det jeg også har inntrykk av. Da er det litt lettere å skjønne hva de mener når de sier at gjennomsnittlige kvinner har det så mye enklere, når de kan gå for å være modeller...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et innlegg som en fyr skrev i en annen tråd - Den er ganske beskrivende:

Jeg tror at poenget mange av gutta her skal frem til, er ikke at det er lettere for gutter enn for jenter å få seg partner, hus, bil og stakittgjerde.....men at jenter lettere kan få oppmerksomhet og tilbud om sex, enn det gutter flest kan. Jeg påstår ikke dette fordi jeg missliker kvinner eller har noen bitter agenda mot kvinner, men dette fenomenet er da både dokumentert og festet på stenvegg for lenge siden. Men det er likevel interessant å se hvordan vi ser ulikt på dette :)

Det er liksom forventet at mannen skal gå bort til den dama han ønsker kontakt med og starte å flørte.....Samtidig forventes det at dama skal vente og håpe på at mannen hun har et svært godt øye til, skal komme bort å slå av en prat. Vi er enige så langt?

Og der skiller det mest mellom kjønnene i sjekkeprosessen......

Så dersom vi fjerner alle forutintatte forestillinger da..om hvem som "bør" ta første steg til å ta kontakt, så likestiller vi begge kjønn og kjører en test:

Vi deler opp lokalet i to.....I det ene hjørnet står det 20 kvinner i alle typer grader av skjønnhet. I det andre hjørnet står det 20 menn med forskjellig grad av kjekkhet. Så ber vi EN vanlig gjennomsnittlig mann om å gå bort å flørte og prate med disse kvinnene for å få med seg en hjem for litt vin og sengekos. Deretter sender vi EN gjennomsnittlig kvinne bort til mennene, for at hun skal prøve å få med seg en av dem hjem til litt hygge og kos.

Med hånden på hjertet.....vær snill å ikke avfei denne testen som ulogisk og teit bare fordi jeg skriver som mann....tenk deg om og svar ærlig.....HVEM AV DISSE TO MENNESKENE TRO DU HAR STØRST SJANSE TIL Å FÅ MED SEG EN HJEM DEN KVELDEN? (Se for deg at testen blir utført på 10.000 personer av hvrt kjønn)

Jeg føler jeg vet svaret......andre kan mene noe annet :vetikke:

Hele poenget mitt er....Hadde de "gjennomsnittlige" damene som ikke får så mye oppmerksomhet helt ut av det blå, våget å ta kontakt med menn de finner interessante, ville de med stor sansynlighet FÅTT mye mer oppmerksomhet og sex. Til forskjell kan du banne på at de menn som kategoriseres som "gjennomsnittlige" IKKE får særlig oppmerksomhet eller sex SELV om de tar kontakt med en dame de liker.

Final note:

Hverken kvinner eller menn får noe dersom de gjemmer seg bort, men damer tror jeg rett og slett får seg noe lettere dersom de prøver....for mange menn hjelper det ikke å prøve. De har større risiko for å bli avvist.



Anonymous poster hash: 5269d...6fa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det sto den andre tråden, og er lite relevant for denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Takk Harry, nettopp noe slikt jeg var ute etter. Litt artig å se - det du mener er en gjennomsnittlig mann er en mann jeg ser på som kjekk og "over min liga" hvis man skal bruke den termen.

Det du ser på som en gjennomsnittlig kvinne ser jeg på som en pen kvinne. Og jeg har alltid tenkt at Katy Perry - uten berømmelsen og stylingen - egentlig er ganske gjennomsnittlig.

Så jeg kan konkludere med at jeg er butt ugly og ikke forholdsvis gjennomsnittlig som jeg alltid har trodd.

Jeg syns dette er ganske interessant :)

Nå skal det sies at jeg syntes de personene jeg har festet under "gjennomsnittlig" er svært flotte fjes :) Virkelig.....Men etter standaren i Norge syntes jeg det er veldig mange gjennomsnittlig pene mennesker. Derfor er det svært mange som etter mitt skjønn havner under båsen "gjennomsnittlig" ;) Det er ikke noe negativt med det ordet. Det er bare slik at det finnes "en hylle" over de fleste av oss som jeg vil definere som superpene....eller modellaktig utseende. Det litt ekstra vakre om du skjønner? De personene som ALLE gisper og snur seg etter.....de som stjeler oppmerksomheten til alle når de kommer inn i et rom. Enkelte filmstjerner...sangstjerner osv.

Er du i kategorien "gjennomsnittlig" bør du være svært fornøyd...Da er du pen og flott...iallefall dersom du er under min versjon av gjennomsnittlig :fnise:

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...