Gå til innhold

Hva mener dere om å date flere?


AnonymBruker

  

57 stemmer

  1. 1. Ville du akseptert at daten din søker etter andre, mens dere har kontakt?

    • Ja, det ville jeg ha akseptert.
      13
    • Nei, overhodet ikke. For da kan han/hun umulig være interessert nok i meg.
      38
    • Vet ikke.
      6
  2. 2. Ville du ha dumpet daten hvis du møtte han på flørteren med en annen dame?

    • Ja
      41
    • Nei
      4
    • Vet ikke
      12
  3. 3. Hva synes du om å date flere om gangen?

    • Slike folk vil ikke jeg ha kontakt med. Motbyr den måten å søke partner på.
      37
    • Jeg synes det er helt i orden.
      11
    • Vet ikke.
      9


Anbefalte innlegg

Det største problemet med å date flere på en gang, er at folk til slutt ikke evner å få følelser for noen, eller knytte seg til en person. Hvis man dater flere på en gang, eller seriedater over en lav sko, vil man hele tiden jage etter noe bedre, og man blir aldri fornøyd. Sånt noe er ikke for meg, hvert fall. Jeg holder meg til en om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger til en avstemning :).

Anonymous poster hash: c55da...d81

Hvorfor har du ikke med i avstemningen om man kan tenke seg å date fler selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det største problemet med å date flere på en gang, er at folk til slutt ikke evner å få følelser for noen, eller knytte seg til en person. Hvis man dater flere på en gang, eller seriedater over en lav sko, vil man hele tiden jage etter noe bedre, og man blir aldri fornøyd. Sånt noe er ikke for meg, hvert fall. Jeg holder meg til en om gangen.

Jeg drar opp denne tråden for å si AMEN til det der.

Har datet en del, men alltid en av gangen. Litt før jul traff jeg en fyr jeg virkelig hadde god kjemi med. Vi møttes på fest og ble enige om å ses etter jul. Vi datet så en 6 ukers tid, og det gikk virkelig utrolig bra. Snakket sammen hver dag, hadde lange dates og ble fort godt kjent med hverandre.

Derimot hadde jeg en følelse av at han var aktiv på Tinder og muligens traff flere. Jeg spurte han en dag og han sa at han hadde truffet et par andre jenter den siste måneden. Spurte så om han var interessert i å bare date meg. Han dro lenge på det før han sa at vi kanskje kunne vente litt med å være eksklusive. Jeg sa at da var han nok ikke så interessert i meg som jeg hadde håpet, og at det var kanskje best å avslutte det.

Traff han så noen uker senere tilfeldig ute. Spurte hvordan det gikk og han sa at han savnet meg og skjønte at det vi hadde hatt var veldig bra. Jeg sa at jeg var enig, men at det ikke var aktuelt for meg at han traff andre hvis vi datet. Han begynte så å åpne seg veldig og fortelle han ikke hadde datet eksklusivt på mange år. Han hadde heller ikke hatt sterke følelser for noen på kanskje 10 år.

Så, moralen er: Dater du for mange lenge nok kan du bli følelsesmessig avstumpet. Han skjønte at vi var en god match, men han klarte ikke tanken på å ikke ha muligheten til å treffe andre. Så da var det takk og farvel fra min side.

Anonymous poster hash: 7266d...f12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datet flere på en gang, men det er fordi jeg ikke har truffet en som det har vært full klaff med. Og da har sex ikke vært inkludert, men etter sex føler jeg at man burde være eksklusiv. Ellers syntes jeg det er ganske grisete!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg drar opp denne tråden for å si AMEN til det der.

Har datet en del, men alltid en av gangen. Litt før jul traff jeg en fyr jeg virkelig hadde god kjemi med. Vi møttes på fest og ble enige om å ses etter jul. Vi datet så en 6 ukers tid, og det gikk virkelig utrolig bra. Snakket sammen hver dag, hadde lange dates og ble fort godt kjent med hverandre.

Derimot hadde jeg en følelse av at han var aktiv på Tinder og muligens traff flere. Jeg spurte han en dag og han sa at han hadde truffet et par andre jenter den siste måneden. Spurte så om han var interessert i å bare date meg. Han dro lenge på det før han sa at vi kanskje kunne vente litt med å være eksklusive. Jeg sa at da var han nok ikke så interessert i meg som jeg hadde håpet, og at det var kanskje best å avslutte det.

Traff han så noen uker senere tilfeldig ute. Spurte hvordan det gikk og han sa at han savnet meg og skjønte at det vi hadde hatt var veldig bra. Jeg sa at jeg var enig, men at det ikke var aktuelt for meg at han traff andre hvis vi datet. Han begynte så å åpne seg veldig og fortelle han ikke hadde datet eksklusivt på mange år. Han hadde heller ikke hatt sterke følelser for noen på kanskje 10 år.

Så, moralen er: Dater du for mange lenge nok kan du bli følelsesmessig avstumpet. Han skjønte at vi var en god match, men han klarte ikke tanken på å ikke ha muligheten til å treffe andre. Så da var det takk og farvel fra min side.

Anonymous poster hash: 7266d...f12

Ja, her var det hvert fall et tilfelle som bekrefter det jeg sier, og det er nok flere som har det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det hvert fall et tilfelle som bekrefter det jeg sier, og det er nok flere som har det sånn.

Er enig i at det ikke er lurt å date flere, men litt kjedelig dersom man tar til takke med mindre fordi man ikke utforsker sine muligheter. Vet det hørtes kynisk ut men sånn er tankegangen min. Jeg har nå truffet drømmemannen min og kuttet ut de andre jeg datet, så håper virkelig at det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mythic

Er enig i at det ikke er lurt å date flere, men litt kjedelig dersom man tar til takke med mindre fordi man ikke utforsker sine muligheter. Vet det hørtes kynisk ut men sånn er tankegangen min. Jeg har nå truffet drømmemannen min og kuttet ut de andre jeg datet, så håper virkelig at det ordner seg!

Det handler ikke om å ta til takke, men om å gi folk en sjanse. Det tror jeg ikke man klarer helhjertet hvis man dater flere på en gang. Mulig det er jeg som er sær, men jeg har mer enn nok med å date en om gangen. Om jeg skulle datet både 2 og 3 samtidig, hadde jeg neppe klart å sortere tanker og følelser omkring noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å ta til takke, men om å gi folk en sjanse. Det tror jeg ikke man klarer helhjertet hvis man dater flere på en gang. Mulig det er jeg som er sær, men jeg har mer enn nok med å date en om gangen. Om jeg skulle datet både 2 og 3 samtidig, hadde jeg neppe klart å sortere tanker og følelser omkring noen av dem.

Nei enig med deg at det ikke er smart, lurt eller bra for å finne ut av ting. Men jeg klarer ikke la vær, gidder ikke sitte å vente på noen. Hvis den andre ikke er helt sikker så treffer jeg andre, eller hvis jeg ikke er helt sikker treffer jeg også andre. Syntes det er gøy da og treffe andre også! Men har ikke vært singel så lenge så kan jo være noe med det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dater man egentlig? Jeg traff en dame fra Tinder forrige helg, og vi hadde sex. Det gjorde vi om igjen denne helgen, men begge har vært aktive på Tinder i mellomtiden. Jeg tror ingen av oss forventer eksklusivitet, men samtidig føles det som noe mer enn bare sex.

Anonymous poster hash: 40aa8...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ALDRI akseptert det! Synes de som gjør det, forventer alt for lite av en mann. Forteller igrunnen hvordan de ser på seg selv, at de ikke er mer verdt. Tror mye henger sammen med selvbilde her.

Hilsen ekte romantiker som er en sjeldenhet i dagens samfunn.

Anonymous poster hash: 03b80...490

Nei. Hvor er refleksjonsevnen din? For min del ser jeg ikke etter noe giftemål enda og spesielt ikke etter første date med en fyr. Nå hopper jeg heller ikke til sengs med en mann med en gang heller. Jeg tror at det meste ligger i at det er ulike definisjoner på hva dating er og hvor langt i datingfasen man er. Dating trenger jo heller ikke nødvendigvis føre til et forhold.

Anonymous poster hash: 30910...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet er det helt greit å date andre mens man er singel. Grunnen til at dette er blitt mer komplisert er fordi noen (spesielt kvinner) gir mye av seg selv veldig tidlig. Kvinner knytter seg mer til en mann etter sex, og velger man å ha sex med en man ikke er i et forhold med, har man gjort seg sårbar.

Så selv om jeg har sympati med kvinner i denne situasjonen, blir jeg stadig vekk sjokkert over hvor mange voksne kvinner som "gir seg hen" til en mann de bare dater. De slutter å treffe andre menn, fjerner seg fra nettsteder, prioriterer ham over treff med venner og hobbyer og venter ved telefonen - alt for en mann de har spist middag med tre ganger. Og de antar at fyren er like manisk opptatt av henne - hvorfor er ikke lett å si.

Sannheten er at en mann trenger ikke si "jeg elsker deg", ta deg med på en toukers ferie til Paris eller introdusere deg til venner og bekjente som sin utkårede for at du skal hoppe til sengs med ham. Alt som trengs er at han er kjekk, snill, sjarmerende og gir deg oppmerksomhet.

Men er man singel, så er man singel. Jeg har sjonglert flere menn samtidig som singel. Hvis den ene bor langt unna og kun kommer inn nå og da og en annen dukker opp som kanskje er interessant, tar vi gjerne en middag.

Anonymous poster hash: 960ad...5f5

Jeg tror nok sannheten er at vi mennesker er veldig forskjellige, og hvordan vi forholder oss til såkalt dating er følgelig også forskjellig - og det er helt naturlig.

Selv er jeg en av dem som foretrekker å date én om gangen. Ikke fordi jeg synes det er galt å date flere, men fordi jeg rett og slett ikke har "plass" til flere om gangen. Nå snakker jeg ikke om å droppe alle andre muligheter fordi man har tatt den første, lille kaffen med noen - men når man har truffet hverandre noen ganger, og begynt å åpne seg som personer, så holder jeg meg til vedkommende. Jeg har venner som trippeldater stadig vekk, og det er flott for dem, men jeg ser jo også at vi er vidt forskjellige på mange personlighetstrekk.

Jeg tror det har mye med grad av sensitivitet å gjøre. Noen mennesker er ikke typen til å gi av seg selv personlig til flere om gangen, på samme måte som ikke alle er typen til å pleie en like stor bekjentskapskrets. Når jeg dater noen jeg liker, fyller de hele den plassen i tankene mine. Det betyr ikke at jeg er umiddelbart forelska og ser for meg bryllup, men så lenge det er en interesse og fascinasjon der som jeg vil studere nærmere, så går jeg veldig opp i det tankemessig. Og denne sensiviteten er også noe jeg lengter etter i en kjæreste.

Generelt tror jeg vi tjener på å ha tillit til hvem vi er som personer når vi begir oss ut i det romantiske feltet. Heller enn å spille spill og følge bestemte regler, må vi tørre å blottlegge oss (selv når det betyr å ønske å være såkalt eksklusive), og stole på at ved å være oss selv så tiltrekker vi oss også de som ligner oss. Det har ihvertfall vært det som har fungert for meg. :)

Anonymous poster hash: bdae1...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...