Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor kan vi ikke bare leve evig??????

For at ikke begravelsesbyråansatte skal bli arbeidsledige, og må prostituere seg eller begynne som parkeringsvakter :opplyser:

Endret av Kamikatze
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gror man blomster for kommersielt salg? Med så mange blomsterbutikker som aldri går tomme må jo blomstene bli masseprodusert et sted - men hvor? Drivhus? Eller gros de i åkre sånn som korn? For jeg kan ikke huske å ha sett en "blomsteråker" før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan vi ikke bare leve evig??????

Overbefolkning.

Hvor gror man blomster for kommersielt salg? Med så mange blomsterbutikker som aldri går tomme må jo blomstene bli masseprodusert et sted - men hvor? Drivhus? Eller gros de i åkre sånn som korn? For jeg kan ikke huske å ha sett en "blomsteråker" før.

Import fra utlandet, der gror de nok i drivhus og på åkre. Mester Grønn importerer f.eks roser fra Tanzania, Etiopia og Kenya. Her ser du en blomsteråker (Tulipaner i Nederland).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gror man blomster for kommersielt salg? Med så mange blomsterbutikker som aldri går tomme må jo blomstene bli masseprodusert et sted - men hvor? Drivhus? Eller gros de i åkre sånn som korn? For jeg kan ikke huske å ha sett en "blomsteråker" før.

De lages på svartebørsen i chinatown, i lunsjpausen på kokainkokeriet.

Flower%20Work%20Area.JPG

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minsanten, blomster og planter gror, men når mennesker blander seg inn i prosessen, dyrkes de. Det er også noe som skurrer med

Hvorfor kan vi ikke gro nye tenner og skjelett?

- kanskje burde det formuleres som "hvorfor får vi ikke/vokser det ikke ut nye tenner kontinuerlig" og "hvorfor regenereres ikke skjelettet etter skade", men det gjør det vel, hvis det blir behandlet korrekt... men lemmer vokser ikke ut igjen etter amputasjoner...

- men det får bli en sak for språkavdelingen.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flyet taxer mot rullebanen sier de noe sånt som: cabin crew take your seats for take off. cross armes check.

Hva i alle dager betyr det? :fnise:

De sier cross check, som betyr at de dobbetsjekker de tingene de skal gjøre under take-off, men akkurat den frasen du kommer med høres ut som du har blandet to fraser :)

Cross check armed feks. Armed betyr at flydøra er sikret, dvs trykksatt og den orange tøystripa er lagt på skrå over flydørvinduet for å vise folk utenfor flyet (under evt nødsituasjon) at døra er sikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsanten, blomster og planter gror, men når mennesker blander seg inn i prosessen, dyrkes de. Det er også noe som skurrer med

- kanskje burde det formuleres som "hvorfor får vi ikke/vokser det ikke ut nye tenner kontinuerlig" og "hvorfor regenereres ikke skjelettet etter skade", men det gjør det vel, hvis det blir behandlet korrekt... men lemmer vokser ikke ut igjen etter amputasjoner...

- men det får bli en sak for språkavdelingen.

Det er sant. Burde ha formulert meg annerledes. Synes bare det er så rart at hverken tenner eller lemmer vokser ut igjen om det blir borte :-p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier cross check, som betyr at de dobbetsjekker de tingene de skal gjøre under take-off, men akkurat den frasen du kommer med høres ut som du har blandet to fraser :)

Cross check armed feks. Armed betyr at flydøra er sikret, dvs trykksatt og den orange tøystripa er lagt på skrå over flydørvinduet for å vise folk utenfor flyet (under evt nødsituasjon) at døra er sikret.

OK, takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Burde ha formulert meg annerledes. Synes bare det er så rart at hverken tenner eller lemmer vokser ut igjen om det blir borte :-p

Jeg syns heller det er rart at noen organismer kan gro nye lemmer. For eksempel med enkelte reptiler; kutter du av et helt ben vokser det ut et nytt et, kutter du av foten vokser kun en ny fot ut. Cellene skjønner selv hva som trengs å gro ut - ganske fantastisk. Det er ikke som med hår og negler som gror konstant, men heller en komplisert prosess som startes og stoppes når det trengs.

Dette er noe vi vet ganske lite om, men i det store bildet er både regenerering av lemmer og tenner sjeldent. Hvis du tenker på hvordan evolusjon formet oss, så trenger vel ikke mennesker at tennene vokser ut. Et primitivt menneske ville nok ha behold mesteparten av tennene til han ble gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket noe med whitespirit, og vasket denne kluten sammen med alle håndklærne mine, og de stinker helt forferdelig!

Nå har jeg vasket de to ganger til - uten kluten.

Er håndklærne mine helt ødelagt? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egenltig forskjellen på veps og bier?

Vepsen er bias onde tvilling, de er helt like å se til, men den ene bare stikker, gjerne uprovosert, mens den andre lager deilig honning. Skadedyr vs nyttedyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket noe med whitespirit, og vasket denne kluten sammen med alle håndklærne mine, og de stinker helt forferdelig!

Nå har jeg vasket de to ganger til - uten kluten.

Er håndklærne mine helt ødelagt? :(

Whitespiriten fordamper etterhvert. Jeg vil tro at lukten forsvinner. Var det noe annet på kluten med whitespirit? Hva var det du vasket med whitespiritkluten?

Hvordan er handdukene nå etter 2 gangers vask? Lukter de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vasket noe med whitespirit, og vasket denne kluten sammen med alle håndklærne mine, og de stinker helt forferdelig!

Nå har jeg vasket de to ganger til - uten kluten.

Er håndklærne mine helt ødelagt? :(

PS

Ikke ha hånddukene i tørketrommel hvis det fremdeles sitter whitespirit i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitespiriten fordamper etterhvert. Jeg vil tro at lukten forsvinner. Var det noe annet på kluten med whitespirit? Hva var det du vasket med whitespiritkluten?

Hvordan er handdukene nå etter 2 gangers vask? Lukter de?

Var kun whitespirit. Vasket en treplate for å få vekk noe jeg trodde var maling, men som egentlig var en orginal treflekk. :fnise:

Har vasket håndklærne en tredje gang nå, på 95grader. De lukter fortsatt, men ikke like ille? Tror jeg. Er litt usikker, men jeg har hengt de opp på altanen for å se hvordan de er når de er tørre og har fått litt frisk luft på seg.

Takk for svar :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Dagen derpå ligger jeg i sengen hele dagen, selvom jeg ikke egentlig er sliten. Men føler bare for å isolere meg selv :fnise: Selvom jeg ikke har gjort noe gale, så det er jo litt rart.

Er det flere enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kun whitespirit. Vasket en treplate for å få vekk noe jeg trodde var maling, men som egentlig var en orginal treflekk. :fnise:

Har vasket håndklærne en tredje gang nå, på 95grader. De lukter fortsatt, men ikke like ille? Tror jeg. Er litt usikker, men jeg har hengt de opp på altanen for å se hvordan de er når de er tørre og har fått litt frisk luft på seg.

Takk for svar :blomst:

Lykke til!

Jeg er sikker på at det går bra :)

Evt ta en ekstra vask av hånddukene etter at de er tørre og evt rester av whitespiriten er dunstet helt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...