Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡


kaospåtobein

Anbefalte innlegg

:hallo: Tenkte å lage meg en dagbok her slik at jeg får ut litt av kaoset mitt. Jeg er 20 år og har vært prøver siden første graviditeten endte dårlig i januar.

I dag består min lille familie av min bedre halvdel J på 24 år (noen ganger dårlige halvdel), en kanin og to kattepuser. Jeg prøver nå å gro frem et nytt familiemedlem, men det er lettere sakt enn gjort.

Min historie innebærer en MA i uke 11 (tvillinger) som det tok to uker å kvitte seg med og gyn ville ikke sende meg til utskrapning før det hadde gått 2,5 uker.. Og en SA i uke 5-6.

Nå er jeg gravid igjen og i dag er jeg 6+0. Jeg er glad for å ha blitt gravid igjen, men kan ikke si at jeg er såå glad for graviditeten. Jeg er mest redd for at noe er galt eller sikker på at noe er galt - kommer ann på dagsformen - samtidig som jeg ikke har den samme dårlige følelsen som ved MAen.

Så nå går jeg bare å venter da. Prøver å være positiv. Første mål vil vel være uke 9 hvor jeg skal til legen. Har pratet med legen på telefonen og han sa jeg mest sannsynlig fikk henvisning til tidlig UL i uke 12.

Satser på at spiren holder seg på plass denne gang! :biggrin:

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I sta hadde jeg noen forferdelige stikkinger i magen og lysken. Måtte faktisk sette meg ned for det kjentes ut som noen stakk nåler i magen min. Sambo og jeg kom fram til at det nok bare er lille mageboer som fortsetter å bygge bolig. :rodmer: Noen ganger hamrer h*n mer enn andre. Også disse ømme brystene da som gjør at jeg ikke kan ligge på magen å sove.

Kvalmen har også kommet de siste dagene, ikke mye men nok til at jeg må ta det rolig. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, kaospåtobein! :vinke: Så fint at du er gravid igjen, til tross for en trøblete start på veien mot å bli mamma. Så rart at du ikke får tidlig UL før uke 12? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, kaospåtobein! :vinke: Så fint at du er gravid igjen, til tross for en trøblete start på veien mot å bli mamma. Så rart at du ikke får tidlig UL før uke 12? :klo:

Hei på deg! :D

Kan jo få tidligere om jeg bestiller privat.. Men legen sa han kunne ordne henvisning i ca uke 12. Vet ikke hvordan det blir før legetimen som er i uke 9. Vi snakket bare kjapt på telefonen siden jeg er litt nervøs denne gangen :) Blir spennende å se, forhåpentligvis får jeg tidligere, men er jo i utgangspunktet ikke garantert å få i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

I sta gikk jeg og mannen til butikken. Det er ca 2 km og jeg ble dritsliten. Hva skjer a? Jeg som har trent mot marathon i september liksom. Uvant å ha en kropp som ikke samarbeider.

Ellers så kjøpte jeg masse supper og eplemost for det har jeg hekta på nå! ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kaospåtobein :)

Symptom!!! :) hvis du er som meg så er det bare å bli veldig glad for at du ble sliten / andpusten av den lille turen. Det er et syptom i seg selv 👍👍 jeg blir andpusten bare av å snakke og spise lissom 😱 men, jeg skal aldri klage - Gi meg symptomer og

Smerter og det er bare positivt tenker jeg!

Kan du ikke bestille deg en privat ul? Det koster litt men kanskje du får roet deg ned litt? Jeg vet alkurat hva du gjennomgår med tanke på bekymringer om sa og ma - og ul hjalp meg til

Å senke skuldrene hvertfall litt ( en millimeter eller to 😆😆😆😆)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kaospåtobein :)

Symptom!!! :) hvis du er som meg så er det bare å bli veldig glad for at du ble sliten / andpusten av den lille turen. Det er et syptom i seg selv 👍👍 jeg blir andpusten bare av å snakke og spise lissom 😱 men, jeg skal aldri klage - Gi meg symptomer og

Smerter og det er bare positivt tenker jeg!

Kan du ikke bestille deg en privat ul? Det koster litt men kanskje du får roet deg ned litt? Jeg vet alkurat hva du gjennomgår med tanke på bekymringer om sa og ma - og ul hjalp meg til

Å senke skuldrene hvertfall litt ( en millimeter eller to 😆😆😆😆)

Hei! Så hyggelig at du kom hit :D

Jo jeg har tenkt litt på å bestille privat. Er så urolig.

Ja, grisesliten av det lille. Blir også anpusten av å ta klesvasken 😂

Skulle ønske jeg var kvalm og dårlig også! Hadde følt meg mer gravid da egentlig. Haha, jaja. Må bare prøøøve å tenke at det går bra denne gangen! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå har jeg så vondt i magen at det kjennes ut som jeg kan miste når som helst.. Ikke noe morsomt! Vet at det er vanlig med menssmerter og slikt men dette liker jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm vondt i magen er ikke gøy. Men en tanke jeg hadde i går som jeg faktisk delte med mannen var : alle får jo magevondt av og til, av ulike grunner ... Hva da når man er gravid? Hvirdan skal vi klare å skille denne magevondten fra graviditeten ? Det lurer jeg på.

Kanskje du hadde spist noe? Ellers så er menssmerter helt vanlig. I uke 5/6 hos meg hadde jeg mye av det pluss murringer. Nå denne uken har jeg ikke kjent særlig mye. Men jeg har ikke så mye symptomer heller. Sier som deg, skulle gjerne hatt det for å følt meg litt mer gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Men var sånn menssmerte vondt vondt. Bedre i dag. Men over natta så har ømme pupper forsvunnet.. :/ nå er de bare bittelitt ømme. Så føler meg ikke helt trygg. Men jeg er fortsatt trøtt, anpusten/sliten og litt uggen.

Mannen har vaska leiligheten mens jeg duppa på sofaen. Også kommer han alltid med nytt iskaldt sitronvann til meg. Go'mann i dag ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thums up 👍👍👍 for god mann !!

Mine ømme pupper kommer og går de også! De er faktisk ikke så ikke nå i dag. Våknet en natt da fantes de ikke ømme i det hele tatt. Dagen etter var de sykt vonde. Og jeg så et lite hjerte en uke etterpå.

Jeg har ikke mange symptomene selv så skjønner godt hva du mener med å bli bekymret. Men jeg har pløyet nettet og det kan se ut som alt er normalt. Det avhenger av person til

Person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja godt med mann som hjelper til (eller gjør alt så jeg kan sove). Hihi.

Gleder meg til jeg forhåpentligvis får se et loye hjerte 😁 eller en liten krabat! Puppene ble litt mer ømme igjen nå, så er nok sant som du sier at det kan komme å gå litt 👍

Nå lager vi hjemmelaget pizza. Både bunn og pizzasaus er hjemmelaget. Best da! Også må jeg få i meg noe annet enn tomatsuppe. Og suppe generelt egentlig. Så nå blir det snart kosedag med mannen før han reiser på jobb igjen i morgen. Han er bare hjemme i helgene siden han pendler 😧😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg passet lillesøsteren min :hjerte: Hun er 8 mnd gammel og jeg er litt hønemor. Jeg har veldig mammahjerte for henne. Hun har begynt å gå (veldig ustø enda) og jeg får hjertet i halsen hver gang hun er på vei til å snuble i nærheten av bordplata eller kjøkkenbenken..

Ellers har jeg hatt utrolig mye murringer i dag. Noen ganger ganske vondt faktisk. Hvertfall hvis jeg nyser eller reiser meg fort. Og er EKSTREMT tissatrengt og kjenner at noe tar plass nedi der. Så det er jo litt positivt. Er så oppblåst og fått så bulemage at jeg ikke kan bruke mine vanlige jeans lenger, så da blir det tights da.

Nå er jeg stuptrøtt og har funnet sengen. Natta! :)

Vil forresten anbefale gravid yoga! Veldig godt å gjøre :D

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

S koselig å få teste ut mamma egenskapene :)

Murringer er jo et godt tegn :) er du ellers oppegående og i fin form?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S koselig å få teste ut mamma egenskapene :)

Murringer er jo et godt tegn :) er du ellers oppegående og i fin form?:)

jaa, føler meg bra egentlig. Til tider utrolig trøtt da! Og noe hodepine, men ikke noe å klage over. Har begynt å få en god følelse! :-D Formen din da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...