Gå til innhold

Den som venter på noe godt... Kirbys graviditetsdagbok


Kirby

Anbefalte innlegg

Det er nok ligamentene som strekker på seg, kan gjøre kjempevondt! Håper det roer seg:)

Ja nå nærmer det seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

  • 2 uker senere...

Her er alt fortsatt bra, lillejenta i magen stortrives tydeligvis for det er lett å kjenne liv. Med en gang jeg legger meg på sofaen og når jeg har lagt meg på kvelden er det full baluba, noen spark som kiler skikkelig og andre hvor hun treffer så hardt at det nesten er ubehagelig :fnise: Men det er veldig moro, og ikke minst betryggende å kjenne liv :rodmer: Navnet hennes er allerede bestemt, jeg og mannen bruker det oss imellom, men holder det for oss selv frem til fødsel :wink:

Formen min er fortsatt bra og magen vokser jevnt og trutt, nå er det ikke mulig å skjule den lenger og man kan se at det er babymage og ikke bare stor lunsj :ler: Kjenner det litt mer i bekken og korsrygg enn før, men ikke noe å klage på. Mye tett i nesa men Kleenex og saltvannsspray gjør susen. Har lyst til å komme meg på trening igjen - der har jeg ikke vært siden uke 5 (!), først fordi jeg ikke hadde energi, og nå fordi jeg har så mye annet å gjøre på jobb osv., så det har blitt nedprioritert.

Har ikke kjøpt noe til vesla ennå men har fått en svær sekk med arvetøy som jeg skal gå igjennom, alt mulig i str. 50, 56 og 62. Vi får også bilsete av mamma og pappa, så da blir det BeSafe Izi Go når det er tilbud på Barnas Hus iløpet av desember :jepp: Tror jeg vil gå for det plommefargede, så fin farge! Vogna må vi bruke mer tid på å bestemme oss for, men har lyst på Brio Smile. Må uansett prøvekjøre først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at du har det bra! Arvetøy er jo veldig gøy (:flire:) men her er det lite av det dessverre.. Men ser ut som det blir litt da:)

Heldige dere som har bestemt navn! Vi blir ikke enige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg er ikke noe flink til å skrive her, merker jeg, enda jeg er inne og leser dere andres dagbøker :sjenert: Men det går veldig fint, altså! Lillemor sparker og koser seg i magen, noen ganger kan jeg se at magen liksom løfter seg når hun virkelig tar i :laugh: Formen er god, men merker at det blir tyngre og kondisen er overhodet ikke på topp, men kan ikke klage. Neste time hos JM er 5. januar, nå er det vel snart på tide med evt. glukosebelastning snart også :dry:

Har fortsatt ikke kjøpt noe særlig til henne, kun bilsete - det ble lilla Besafe Izi Go - også fikk hun litt klær og kosedyr til jul :) Vi kommer mest sannsynlig til å være i en flytteprosess rundt termin, litt vanskelig å si helt ennå, så de tingene som må settes sammen, seng og stellebord f.eks., venter vi litt med. Ellers er det jo tusen småting som skal på plass iløpet av de neste månedene, må nok lage meg en liste :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alt er bra og at jenta er livlig i magen :)

Vi har heller ikke ordnet så mye og tar det litt som det kommer ettersom det muligens blir flytting på oss også ganske nært termin.

Liste er nok veldig lurt ja :) Ah, besafe izi go er veldig bra, hvertfall ifølge testene jeg leste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er 26 uker fullgått :danse: og jeg gleder meg mer og mer til april! Ser at flere har laget statusrapport, så da gjør jeg det også :jepp:

- Ultralydtermin: 25. april
- Menstermin: 25. april
- På vei: 26 + 1
- Igjen til termin: 14 + 2 (blir ikke det riktig tro?)
- Kjønn: Jente
- Navn: Bestemt! Men vi holder det helt hemmelig til hun er født :lur:
- Hodet ned: Nei, her er det en liten akrobat som er overalt, virker det som :danser:
- Hodet festet: Nei
- Aktivitet innenifra: Hver dag, litt varierende fra dag til dag, men tydelig aktivitet. Får kontakt når jeg ønsker det :)
- Babyens søvnmønster: Sover stort sett med meg om natten ser det ut til, og ellers litt nå og da.
- Utålmodig: Ja, begynner å bli!
- Vektøkning:Gikk ned 2 kg i 1. trimester, gått opp 3 kg foreløpig.
- Vann i kroppen: Ikke noe merkbart
- Søvn: Av og på, sliter med å finne gode stillinger og kan plutselig våkne i firetiden, så tar det lang tid å sovne igjen.
- Neste kontroll: 3. februar
- Barnerom: Baby sover inne hos oss - senga hennes er ikke kjøpt ennå! Hun får eget rom når vi flytter inn i nytt hus til sommeren, men skal nok fortsatt sove på vårt rom en god stund til etter det.
- Utstyr: Har vogn, bilsete og en del klær, så mangler masse. Planlegger storinnkjøp i februar.
- Mangler av utstyr: Alt annet enn det vi har, antar jeg! Har en lang liste :wink:
- Strekkmerker: Noe på hoftene, men tror kanskje de egentlig er gamle? :fnise:
- Melk i brystene: Nei, ikke merket noe.
- Om fødselen: Ikke tenkt så mye på det (ennå), men vet sånn ca. hva jeg vil og ikke vil
- Plager: Vond rygg iblant samt sliten. Tett i nesa og slimete hals om natta ( :hjerte: saltvannsspray)
- Oppegående: Ja, stort sett god form, i 100% jobb
- Sulten: Som normalt
- Hekta på: Ikke noe spesielt
- Kynnere: Ikke plagsomt
- Tungt: Nei, ikke så stor ennå
- Høygravid: Nei
- Sykehusbaggen: Ikke aktuelt ennå
- Humør: Humøret er alltid bra :)

Endret av Kirby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Uke 28 fullgått idag - tredje trimester! :danse: Fy søren nå gleder jeg meg til å begynne å kjøpe inn ting, igår kom jeg og mannen frem til at det eneste vi faktisk har kjøpt (og altså betalt for selv) er vogna :ler: Ellers har vesla begynt å opparbeide seg en fin liten garderobe, så det er ikke så mye som mangler der, men ellers er det jo alt dette andre småtteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...