Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare bare å være syk og ha en syk bebis. Har trolig siste natt på sykehuset i natt. Og i natt må jeg klare meg selv. Har litt feber selv, er pottetett og kjempetrøtt. Frøkna begynner å bli seg selv igjen og nekter å sove andre steder enn i mine armer. Hun surkler fælt og jeg kan i grunnen forstå at hun ikke vil legges ned.

Ga henne en ny dose saltvannsinnhalasjon og ammer nå. Håper det gjør susen og at vi sover til i morgen tidlig etter denne ammingen.

mr Løvsol er også syk og han har faktisk tatt seg noen sykedager. Det tror jeg er de første i hans 8 år karriere. Jeg er nesten stolt av han, den mannen har en arbeidsmoral det står respekt av. Han har jobbet mye med høy feber!! I morgen skal han hente oss her, så kan vi være en syk kjernefamilie hjemme i morgen... bra bebis begynner å bli bedre, mor må dope seg på paracett for å holde feberen i sjakk sånn at jeg kan passe på lillebebis♡

etter 6 min på puppen sovna lille, spent på om ho godtar å bli lagt ned. Pliis ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen ♡ lillegull sovnet klokken to i natt ♡ hun våknet av seg selv til mat nå kl halv seks, hun har fått en ny saltvannsinnhalasjon og vi ammer nå.håper vi får noen timer til på øyet nå når viber ferdig :-)

Natten har gått bra. Linnea har pustet fint. Ingen hoste og hun våknet av seg selv for mat. Kjenner meg veldig trygg på å reise hjem i dag. Gleder meg til mr Løvsol henter oss i titida ♡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille prinsesse blir bedre og bedre ♡ hun får saltvannsinnhalasjon før måltider for å løsne på slim og åpne opp systemet. Hun har hatt noen skikkelig slimballhosterunder, veldig ekkelt, men det er bra, det betyr at slimet løsner og kommer opp.

Det er så deilig å se at hun blir bedre, mindre sutrete, mer våken, matlysten er tilbake og hun smiler masse ♡

jeg er også mye bedre :-)

Tenk at bebisen min snart er 8 uker ?? ♡det er hemt fantastisk og jeg forelsker meg mer og mer i henne for hverdag.Det er en kjærlighet som nesten ikke kan beskrives ♡

Nå har hun sovnet på brystkassen min. Skal prøve å få lirket henne ned i senga hennes ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at lille har blitt bedre :)

Og at du er i bedre form selv også ^^

Snart 8 uker? :sjokkert: Tiden har gått fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at lille har blitt bedre :)

Og at du er i bedre form selv også ^^

Snart 8 uker? :sjokkert: Tiden har gått fort! :)

Veldig fort ♡

Du har mye å glede deg til:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei i natta :hallo:

Her sitter jeg med Linnea i bæreselen og oppdaterer meg litt på sosiale medier. Jeg har spist litt kveldsmat og håper at Lillegull skal sovne tungt, så vi kan legge oss.

Nå er hun virkelig mye bedre, tror faktisk ikke hun har hostet noe etter i går ettermiddag :klappe:

Måtte levere innhalatorapparatet tilbake til sykehuset i dag. Er mange små med rs-virus og andre luftveisinfeksjoner, så apparatet var sårt tiltrengt andre syke barn. Det har gått veldig fint. Hører at hun surkler litt, men jeg har kunnet skifte bleie på henne uten å måtte bygge opp under ryggen hennes i dag. Det er et godt tegn. Hun har nesten ikke fått puste pga slimdannelser nedover i brystet og halsen tidligere denne uken når hun har ligget flatt på ryggen.

Linneas vektkurve har flatet ut de siste tre ukene. Nå forstår vi jo hvorfor, hun har jo brygget på noe og vært syk. Det har hun skjønt selv også, fordi nå driver hun og spiser seg opp igjen. Hun er sulten omtrent ver 2. time. Produksjonen som hadde gått ned, har i aller høyeste grad tatt seg opp igjen. Sprenger i hytt og gevær. Jeg ser at hun har blitt rundere i kinnene siden torsdag :hjerter_rundt:

Det er så deilig at hun nærmer seg frisk og rask :strix:

I dag fikk jeg sove fra 1900-2215, da jeg stod opp igjen, hadde farfar og mr Løvsol pyntet til jul, hengt opp lyskuler og stjerne i vinduene + satt opp julestakene. :hjerter_rundt: Jeg har prøvd å få det til så lenge, men det har hele tiden vært noe nytt, så nå er jeg meeeget glad. I tillegg kan det se ut til at vi kanskje får stuen "klar" til julefeiring allikevel. Maleren er ferdig med taket, da gjenstår "bare" å male veggene, vet ikke om det trengs et eller to strøk. Men, vi ser lyset i tunnellen. Mr Løvsol har funnet ut at han kan legge gulvet i stuen så snart maleren er ferdig, så får listingen gjenstå. Da må vi bare kjøpe en sofa og et juletre, så er vi good to go for julekos hjemme :strix: :strix: :strix:

Nå puster Linnea tungt nedi her, jeg får prøve å lirke henne over i senga si, så kanskje vi får noen timer søvn :-) Ho har fått masse mat i kveld. Så jeg kan jo håpe at ho har spist seg opp for natta :fnise:

Nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna ville ikke sove gitt, men nå sover hun på brystet mitt etter en nattamming. Satser på at jeg klarer å lirke henne ned i senga nå :-)

Har begynt å lese bok mens jeg ammer på natta. Det er veldig koselig. Mye bedre enn å se på tvn. Da blir det mindre lys fpr vesla også.

Nei.. krysser fingrene for noen timer på øyet nå :-)

natti på nytt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... forresten, elsker når Linnea sovner på brystkassa mi etter mat. Det er såå koselig ♡ Må ta vare på de stundene, ryktene sier at det blir mindre og mindre tid til kos når de små vokser til og oppdager verden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå godt å høre at det går litt bedre med Linnea :hoppe: Og at hun allerede har fått litt mer "på kroppen" :)

Høres så utrolig koselig ut med sovende baby på brystet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det en stund siden jeg har skrevet her inne. Har hatt en deilig juleferie. Mannen har vært hjemme i hele jula ♡ Det er så deilig å være to. Nå er jeg et par dager på fjellet hos mamma og pappa. Jeg skal få en energibalansering, hos en fantastisk dame her, i morgen. Så skal vi på vår første togtur tilbake til pappaen! Jeg savner han allerede!!

Det har vært så mye forkjølelse i jula. Linnea rakk å bli frisk og fin før jul. Men hat begynt å snørre igjen nå. Jeg får så vondt inni meg! Føler det er min skyld fordi jeg har tatt henne med på nyttårsfeiring og har hatt besøk av folk som har snufset.

Vi skal en tur til legen etterpå for å lytte på henne. Jeg håper det er jeg som er overnervøs førstegangsmamma og at det "bare" er forkjølelse. Men jeg syns det er mange like symptomer som da hun fikk påvist rs-virus. Hun har begynt å gulpe mye etter måltider. Hun er trøttere. Hun hoster opp slim... :-( fortsatt ikke feber da. Heldigvis!

Blir noen mammatårer av dette. Mest fordi jeg føler skyld. Bah..♡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har kost dere i jula, hvertfall :) Godt nyttår forresten! :)

Stakkars lille, håper det bare er en forkjølelse, ja :klem: Men! Veldig bra at hun ikke har feber, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og ikke føl deg skyldig, hvis hun har blitt smittet av noen dere har møtt, sånt skjer! Man kan jo bli forkjøla bare av å gå på butikken, så sånn må du ikke tenke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke føl deg skyldig, hvis hun har blitt smittet av noen dere har møtt, sånt skjer! Man kan jo bli forkjøla bare av å gå på butikken, så sånn må du ikke tenke :)

godt nytt år ♡

jeg vet det sånn egentlig, men føler skyld allikevel... er vel sånn det blir ...:-)

Hvordan har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fniiiis... første legebesøk som hysterisk mamma ;-)

Frisk og fin baby. Bare litt fjelltrøtt ♡ slimet er trolig bare gøgge som løsner fra bihulene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt nytt år ♡

jeg vet det sånn egentlig, men føler skyld allikevel... er vel sånn det blir ...:-)

Hvordan har du det?

Joda, koser meg med å gjøre klar klær og sånt, koser meg ikke så mye med bekkenet :( Og nå er det veldig vanskelig å bøye seg frem, for lillemor ligger med rumpa helt oppi ribbeinene mine tror jeg :fnise: Gleder meg til hun kommer, men hun får jaggu holde seg inne til vugga er klar ;) Takk som spør ^^

Du er jo egentlig bare flink mamma som bekymrer deg, tenker jeg :laugh:

Fniiiis... første legebesøk som hysterisk mamma ;-)

Frisk og fin baby. Bare litt fjelltrøtt ♡ slimet er trolig bare gøgge som løsner fra bihulene:-)

Nam nam, bihulegugg :fnise: Men det var jo veldig gode nyheter, da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...