Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

På denne tiden med Vesla fikk jeg innsovningstabletter, siden depresjonen kludret til søvnen, og søvnmangelen kludret med hodet. Tror det rett og slett er en babygreie. Og jeg må stille meg over på å våkne 5-6 igjen, ikke 7 som jeg fikk lov til en stund :grine:

Håper du finner noen løsninger etter hvert! Mitt eneste råd er å ta ting som det kommer, og ikke stresse. Hvilket er ca tusen ganger enklere sagt enn gjort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun nå? Min lillegutt er nå 4 mnd og begynte å klusse med søvnen for ca 3 uker siden. Før var legging null problem, men nå er det gråting og hylskriking før legging, 5-6 oppvåkninger etter han er lagt i tillegg til flere oppvåkninger i løpet av natta som ofte ender med at jeg legger han i sengen sammen med oss. Ble mildt sagt sjokka da dette starta. Det var jo ikke den babyen jeg hadde bestilt. Satser på at det bare er en periode da både for oss og for dere ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer, ass.

Det sanneste jeg har lest om babyer var på en eller annen nettside hvor en fyr hadde kommentaren "Dude. Babies are jerks." :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun nå? Min lillegutt er nå 4 mnd og begynte å klusse med søvnen for ca 3 uker siden. Før var legging null problem, men nå er det gråting og hylskriking før legging, 5-6 oppvåkninger etter han er lagt i tillegg til flere oppvåkninger i løpet av natta som ofte ender med at jeg legger han i sengen sammen med oss. Ble mildt sagt sjokka da dette starta. Det var jo ikke den babyen jeg hadde bestilt. Satser på at det bare er en periode da både for oss og for dere ☺

Hun er 3,5 mnd :)

Det er visst noe som heter 4 month sleep regression. Skjer fordi de lærer så mye nytt i denne perioden OG i tillegg får nye søvnmønstre, så den stakkars lille hjernen deres blir jo helt overarbeida og skål. På sett og vis en trøst å vite at det er fordi hun lærer seg festlige ting :fnise:

Vi får krysse fingrene begge to for at det går seg til fort :)

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det ingen fasit på dem :snurt:

Mener du at en får utdelt et helt lite menneske uten bruksanvisning? :sjokkert:

Det er helt uansvarlig, altså. Selv en elektrisk tannbørste kommer med instruksjoner (antagelig "putt ikke denne i andre kropsåpninger enn munnen"). :jolie:

Får en i det minste med vernebriller og sov-i-ro? :hoppe:

Sånn marginalt mere seriøst: det ordner seg. Om type 17,7 år.. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Uten bruksanvisning, og i beta versjon der halvparten av funksjonene ikke en gang er påtenkt. Man tenker visst at brukerne skal skrive manualen selv etterhvert som man finner ut av ting. Man får heller ingen varsel om oppdateringer eller servicepakker, de bare skjer uten forvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupp er bra, bakepulver :opplyser:

Prøv å ikke være redd for at alt skal forandre seg, for det GJØR DET. Hun er baby. Soving vil antagelig være utfordrende hele det neste året, minst. Det vil bli både bedre og verre i perioder.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten bruksanvisning, og i beta versjon der halvparten av funksjonene ikke en gang er påtenkt. Man tenker visst at brukerne skal skrive manualen selv etterhvert som man finner ut av ting. Man får heller ingen varsel om oppdateringer eller servicepakker, de bare skjer uten forvarsel.

Fantastisk beskrivelse! :ler:

Pasadena: ja, jeg vet. Jeg visste det her ville skje, men å være spesielt klar for det eller å like det er en annen sak :P

Det ble et skikkelig kaos i natt. Hun vræla så fort jeg la henne i senga, men sovna vel sånn i 23-tiden. Våkna 2, fikk pupp. Umulig å legge. Roa seg så fort jeg plukket henne opp, vræla så fort jeg la henne ned. Gav til slutt opp svøpet. Samme spetakkel. Gav helt opp og ammet henne i søvn. Våkna igjen kl 6. Samme resultat da; hylskreik så fort jeg la henne ned, sovnet i armene mine så fort jeg plukket henne opp. Ammet i søvn. Våkna litt før 8, samme greia.

Jeg tror det svøpet er over og ut, altså. Men det virker ikke som om hun er så spesielt vennlig innstilt til soving generelt nå. Og hun sover IKKE godt uten svøpet, kaver med armer og bein som bare det. Lurer på å gå over til sovepose i natt, også kanskje pakke henne litt løst inn i et lett/elastisk teppe utenpå for å lage en litt gradvis overgang. :klo:

Noen med magiske triks på lur? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh, har bare fått med meg halve av innleggene deres, jo.

På denne tiden med Vesla fikk jeg innsovningstabletter, siden depresjonen kludret til søvnen, og søvnmangelen kludret med hodet. Tror det rett og slett er en babygreie. Og jeg må stille meg over på å våkne 5-6 igjen, ikke 7 som jeg fikk lov til en stund :grine:

Håper du finner noen løsninger etter hvert! Mitt eneste råd er å ta ting som det kommer, og ikke stresse. Hvilket er ca tusen ganger enklere sagt enn gjort :fnise:

Lettere sagt enn gjort, men veldig sant og. :P

Uff ja. Jeg skal vel i det minste være glad jeg har sluppet unna depresjon og slikt. Frykter litt at dette skal trigge søvnproblemene mine igjen, de har vært ganske ålreite en stund nå. Mye lettere å takle én nå-må-du-sovne-situasjon pr natt enn tre-fire. Vi får se. Har fått resept på tabletter jeg og, og det hjelper jo faktisk å bare vite at jeg har muligheten. :hjerte: Placebo :hjerte:

Og så er det ingen fasit på dem :snurt:

Joda. Fasiten er: det går aldri helt som du vil, uansett hva du gjør :hoho:

Mener du at en får utdelt et helt lite menneske uten bruksanvisning? :sjokkert:

Det er helt uansvarlig, altså. Selv en elektrisk tannbørste kommer med instruksjoner (antagelig "putt ikke denne i andre kropsåpninger enn munnen"). :jolie:

Får en i det minste med vernebriller og sov-i-ro? :hoppe:

Sånn marginalt mere seriøst: det ordner seg. Om type 17,7 år.. :klem:

Jeg har sov-i-ro ihvertfall :ler:

Heh, nå gav du meg lyst til å sjekke hva som står i bruksanvisninga til den elektriske tannbørsta mi...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh. :hjerter: Jeg har gått med en sånn gnagende angst for at det å slutte å bruke svøpet skal føre til at hun fått mer magevondt og blir mer grinete på dagtid. Vi opplevde jo at det hjalp litt (eller ihvertfall ble bedre i samme periode) da vi begynte med svøpingen. Så jeg har følt meg litt slem, rett og slett (selv om jeg vet det bare er ulogisk og teit).

Hun har faktisk hatt litt dårligere humør på dagtid de siste par dagene, men det kan jo bare være tilfeldig. Men ååååh, i kveld har hun ledd masse! :rodmer: Det tok litt tid mellom første og andre gang hun lo, et par uker tror jeg. Andre gang var for noen dager siden. Og bare en liten latter da også. Men i kveld, altså! Vi hadde en seanse hvor jeg nusset henne masse på det ene kinnet først, også mannen masse på det andre etterpå. Også lo hun seg fillete innimellom. Hihihi! :strix: Det er så fint å se sånne tegn på at hun har det bra. Yay!

Det her lever jeg lenge på. Nå kan det godt komme fem søvnløse netter for min del (ok, det var ren og skjær løgn. Men Lille kan ikke lese enda.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tar tilbake den om søvnløshet. Verste.natta.ever. Våknet konsekvent en halvtime etter at hun sovnet. Og begynte å gråte etter 10 min. Ville ikke sovne på 2 timer etter amming. Bare hyl og skrik og armer og bein i alle retninger. I det siste har hun vært glad for å se meg på morgenen, nå bare gråt hun... :( Og jeg føler at det er min skyld. Idiot. :klaske: Kan noen minne meg på at det nok etter all sannsynlighet går seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...