Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til på UL! :)

Her har også magen kommet mye fortere selv om jeg ikke får i meg stort. Er nok noe med at det ikke er så lenge siden en var gravid sist. Digg å høre at kvalmen er bedre, håper på det samme selv snart! :) Min er jo bare 13 mnd, og bare ler når jeg kaster opp og forsøker å fange spyttet før det treffer toalettet. Delikat gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd gikk kjempebra! Alt så fint ut og babyen var rolig og lå mye på siden. Det var utrolig herlig å se lille! Det gjør at vi gleder oss enda mer :) Jeg viste snuppa bilde, men hun skjønte ikke så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig! :strix: ble det litt mer ekte også? jeg viste tidlig ul-bilde til tantebarnet mitt på 6 år, og han lurte på om det var en stein.. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig! :strix: ble det litt mer ekte også? jeg viste tidlig ul-bilde til tantebarnet mitt på 6 år, og han lurte på om det var en stein.. :skratte:

Haha! Ja, det er ikke lett å tyde ul-bilde for noen som ikke vet hva de ser på ;) Vi fikk sett babyen i 3d og 4d også da. Det var moro! Vi så jo ganske mye faktisk. Tenk atbabyen er 6 cm fra hode ttil rumpe. Også ser den så "ferdig" ut. Slutter aldri å bli fascinert. Din er en smule større nå da :fnise:

Og som du sier, det blir mer ekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar på prøver jeg tok hos legen og jeg har visst lavt stoffskifte. Også har jeg lav blodprosent og lavt blodtrykk, så ikke særlig rart at jeg erdårlig! Jeg har tatt en ny prøve for å se om jeg må ta medisiner. Jeg hadde ttendenser til det forrige gang også, men etter fødsel hadde jeg visst nesten litt for høyt igjen ;) Men skal begynne med jern nå så får vi se om det hjelper med det og evnt medisiner.

Har det ellers bra da. Det går så fort til jul! Orker så lite om dagen så det er ikke akkurat ordna ferdig til jul. Men det er enda litt tid ;)

Datteren min ble syk igår. Kastet opp 4-5 ganger med null matlyst. Hun har det heldigvis fint da, selv om hun ikke spiser så mye. Håper vi slipper unna noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå dette bekkenet mitt! Jeg er allerede så lei av plagene og smertene og det er et halvt år igjen :( Måtte skaffe meg krykker igår som jeg må bruke når jeg må gå litt. Det er et skikkelig nederlag og jeg syns det er litt flaut nesten. Men idag har jeg ekstra vondt etter gruppetimer hos fysio så lurer på om det bare gjør vondt verre.

Det ble et klaget innlegg dette, men trengte bare å få ut litt frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg er litt dårlig på å skrive her, siden det ikke er så mange lesere så har jeg ikke giddet ;) Men jeg har det bra, formen min er en mye bedre og er ikke lenger kvalm! Det er fantastisk. Men så er det jo dette bekkenet da. Det er ikke blitt verre, men er ganske vondt til tider.

Er nå 17+5 uker! Føler det går ganske fort, men kunne gjerne gått enda fortere :) Jeg har så vidt begynt å kjenne babyen nå, det er helt fantastisk! Siden jeg har morkaka foran er det foreløpig ganske svake spark, men kjenner igjen følelsen fra sist.

Magen er blitt SVÆR og jeg har lagt på meg 6,5 kg! Jeg veier like mye nå som jeg gjorde da jeg var 30 uker sist og det var samme startvekt. Så jeg frykter litt hvor mye det blir totalt, men sist gang gikk jeg jo ned mer enn gravidvekta da jeg ammet i starten, så er sikkert greit med litt ekstra :)

Dattera mi vet at jeg har baby i magen, hun peker på magen min når jeg spør hvor baby er. Veldig søtt. Hun kommer til å bli verdens beste storesøster!

Om en uke er det oul, det er så spennende!!! Lurer på om det er lillebror eller lillesøster inni der :) Jeg tror jente, men blir glad for begge deler selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ordinær ultralyd neste uke. Håper det blir en like flott opplevelse som første gang :) Jeg fikk også jentefølelse på deg, men tar som regel feil på sånt, hehe.

6.5 kilo er egentlig ikke så mye, selv om det føles sånn. Det går litt i rykk og napp det der, og som du sier - du gikk ned veldig mye med storesøster så da er det sikker veldig kjekt å ha en del å gå på med lillebror/søster. Det er jo mer slitsomt å ha et spedbarn når man har barn fra før så all ekstraenergi er nok godt å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ordinær ultralyd neste uke. Håper det blir en like flott opplevelse som første gang :) Jeg fikk også jentefølelse på deg, men tar som regel feil på sånt, hehe.

6.5 kilo er egentlig ikke så mye, selv om det føles sånn. Det går litt i rykk og napp det der, og som du sier - du gikk ned veldig mye med storesøster så da er det sikker veldig kjekt å ha en del å gå på med lillebror/søster. Det er jo mer slitsomt å ha et spedbarn når man har barn fra før så all ekstraenergi er nok godt å ha :)

Ja, jeg er veldig spent på ul og håper alt er bra. Bekymringene er der, men det er ikke til å komme utenom. Det gir seg ikke akkurat når babyen kommer for å si det sånn ;) Men det blir moro å se lille igjen.

Du har nok rett i det at det ikke er så mye egentlig, er bare jeg som sammenligner med forrige gang da jeg ikke la på meg før rundt denne tiden. Men det kan jo allikevel hende at jeg ikke legger på meg tilsvarende resten av svangerskapet, men at det blir totalt ca det samme som sist (13 kg). Om det blir noen få kg mer går vel det bra også da, bare jeg som ikke er vant til å legge på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ul neste uke!! Jeg tror gutt jeg.. Du får legge ut når dere har vært der da ;)

Bra at kvalmen har gitt seg!! Det er så slitsomt og ekkelt, så da er det faktisk litt bedre med vondt bekken (etter min mening da, for det er litt lettere å håndtere syns jeg faktisk).

Kos dere i helgen, så gleder jeg meg til oppdatering neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ul neste uke!! Jeg tror gutt jeg.. Du får legge ut når dere har vært der da ;)

Bra at kvalmen har gitt seg!! Det er så slitsomt og ekkelt, så da er det faktisk litt bedre med vondt bekken (etter min mening da, for det er litt lettere å håndtere syns jeg faktisk).

Kos dere i helgen, så gleder jeg meg til oppdatering neste uke :)

Jaaa, gjett om vi gleder oss :)

Det er faktisk bedre å ha bekkenløsning enn kvalme, ja. Det er lettere å håndtere og regulere :) Selv om det er et rent helvete noen ganger. Men det virker som om fysioterapi og bassengtrening faktisk fungerer bra. Vi trener jo mye knipeøvelser og også litt resten av kroppen, så det er jo bare bra så lenge det ikke blir verre. Det er ikke den samme fysioterapeuten som har treningen nå, og det er litt hardere trening enn det var sist så det kan jo være at det er mer effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på ultralyd og alt så veldig bra ut! Og det blir en jente til :hjerte:

Det syns jeg er veldig stas. Det blir fint for snuppa vår. Mannen min hadde vel håpet litt på en gutt, men han blirnok like glad når hun kommer! Termin 21 juni, så er 19 uker idag, jippiii! Det er så deilig følelse å ha sett lillesøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wuhu, jeg tippet riktig!

Gratulerer så mye til deg og din familie. Hurra for frisk og fin jente!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wuhu, jeg tippet riktig!

Gratulerer så mye til deg og din familie. Hurra for frisk og fin jente!! :)

Takk! Ja, du hadde rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for lillesøster!! Det er veldig stas å ha søstre, så det blir nok veldig bra for E :)

Ja, det tror jeg også det blir! Jeg har selv to søstre og hun nærmest meg er 2 år og 2 mnd eldre enn meg, og vi har hatt veldig mye glede av hverandre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med lillesøster! :) Jeg har en søster som er tre år yngre. Vi har lekt og kranglet mye med hverandre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...