Gå til innhold

Amme og mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva unngår du å spise/drikke når du ammer?

Anonymous poster hash: 96eba...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting, ikke alkohol en gang, skyt meg!

 

Babyen både sover,  vokser og trives :)



Anonymous poster hash: 7fd24...162
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man egentlig spise f.eks bringebærsyltetøy eller kan dette også fremkalle allergi slik som jordbær?

Anonymous poster hash: 96eba...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man egentlig spise f.eks bringebærsyltetøy eller kan dette også fremkalle allergi slik som jordbær?

Anonymous poster hash: 96eba...78f

En skal bruke elimineringsmetoden, dvs prøve alt. Reagerer baby på noe må du kutte det ut. Mine barn har aldri reagert på noe mat.

Anonymous poster hash: ee74c...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg frem! Mitt barn hare bare reagert på paprika. Det kan godt hende ditt barn tåler alt! Da er det dumt å drive å kutte ut både det ene og det andre uten å vite noe.

Anonymous poster hash: 092f2...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere drikke brus og spiser sjokolade også da? Syns det er kjempe vanskelig å vite hva ungen reagerer på.

Anonymous poster hash: 96eba...78f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med at 'barnet reagerer på'??

 



Anonymous poster hash: 240fd...6ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med at 'barnet reagerer på'??

Anonymous poster hash: 240fd...6ad

Mageknipe

Anonymous poster hash: 96eba...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mageknipe

Anonymous poster hash: 96eba...78f

Små barn har ofte mye vondt i magen på grunn av umodent tarmsystem. Dette er helt uavhengig av hva mor spiser. Det eneste som er dokumentert at kan påvirke ammede babyer er kumelk, dersom de er allergiske mot det.

Anonymous poster hash: cf8ed...f3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste helt normalt, men unngikk å få i meg enorme mengder av løk/kål/spinat osv. Men spiste alt.

Anonymous poster hash: 4fb50...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man egentlig spise f.eks bringebærsyltetøy eller kan dette også fremkalle allergi slik som jordbær?

Anonymous poster hash: 96eba...78f

 

Ingenting fremkaller allergi, enten er man allergisk eller så er man ikke. Man blir altså ikke allergisk av å spise jordbær, men man kan trigge allergien som allerede er der, og tidlig/mye eksponering kan gi kraftigere reaksjoner.

 

Men dersom man har en del allergier i nær familie så er sjansen større for at baby også er allergisk, og da kan man vente med å gi ting man vet kan trigge allergiske reaksjoner så lenge som mulig, for å slippe selve reaksjonene. Og ved atopisk eksem, så er det også visse triggere man bør unngå.

Anonymous poster hash: abc31...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste det jeg ville. Eneste jeg ikke gjorde var nikotin og alkohol. Og selvfølgelig narkotika, men det har jeg heller aldri gjort :P aldri noe problem her, fullammet til 6mnd.

Anonymous poster hash: a9d58...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jordbær "farlig"? Er ikke det fra gammelt av? Og skal man unngå noe hvis barnet har det bra? Litt mageknip har vel de fleste små babyer, men hvis barnet plutselig forandrer seg etter en amming kan du jo tenke på hva du spiste før det. 

Jeg spiser og drikker som før, også alkohol :o Men det skal sies at vi ikke er allergikere noen av oss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...