Gå til innhold

Josefa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om navnet Josefa? Med trykk på e-en. Jeg synes det blir finere og finere jo mer jeg venner meg til det. Vi skule gjerne ha oppkalt datteren vi venter etter en slektning som heter Josef, men ingen av oss er noe begeistret for Josefine, vi synes det er litt for søtt. Synes dere Josefa er fint?



Anonymous poster hash: f0721...9c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C'est la vie:)

Trodde først det var et guttenavn. Personlig liker jeg ikke det navnet, men det kan være fordi jeg aldri har hørt det før, og at det virker meget spesielt. Jeg synes Josefine er et veldig fint alternativ. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at det er mye brukt i spansktalende land. Ikke mange som har navnet i Norge. Jeg synes fortsatt det er fint...



Anonymous poster hash: f0721...9c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uttales som "håsefa" i Spania, blir ikke like fint på norsk synes jeg. Hva med Josefina?



Anonymous poster hash: c66e3...8e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det uttales som "håsefa" i Spania, blir ikke like fint på norsk synes jeg. Hva med Josefina?

Anonymous poster hash: c66e3...8e5

 

Jeg vet, har ikke tenkt å bruke den spanske uttalen, altså!  :fnise:  Synes ikke Josefina er fint, dessverre. Kanskje vi ender på Jofrid eller noe sånt.

Anonymous poster hash: f0721...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er fint, men jeg er vandt med navnet da, kjente en gammel dame som het dette,og det vekker gode assosiasjoner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lite pent syns jeg. Det høres også veldig maskulint ut.

 

Nei, jeg syns Josefina hadde vart bedre!  ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.... Hva med jorid, jorun, joline..

Anonymous poster hash: 55a8d...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som broren til Ali eller Muhammed



Anonymous poster hash: 84171...ea3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Josefa, synes det var et kjempestilig navn. Et jeg kunne ha vurdert til min datter selv.

 

Go for it, ts



Anonymous poster hash: a9f50...09c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Josefa, synes det var et kjempestilig navn. Et jeg kunne ha vurdert til min datter selv.

 

Go for it, ts

Anonymous poster hash: a9f50...09c

 

Endelig! Takk, jeg synes det er stilig selv og det blir bare finere og finere for hver dag som går og mannen min er enig. Det blir nok ei lita Josefa her! :)

Anonymous poster hash: f0721...9c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Takk, jeg synes det er stilig selv og det blir bare finere og finere for hver dag som går og mannen min er enig. Det blir nok ei lita Josefa her! :)

Anonymous poster hash: f0721...9c4

Er det i det hele tatt lov å kalle barnet sitt for noe sånt?

Anonymous poster hash: 0f84d...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Endelig! Takk, jeg synes det er stilig selv og det blir bare finere og finere for hver dag som går og mannen min er enig. Det blir nok ei lita Josefa her! :)

Anonymous poster hash: f0721...9c4

 

 

Stilig.

 

Josefa er et sånt type navn som er så sterkt og tøft at det vil passe til de aller fleste etternavn, både de vanligste -sen-navnene, og de sjeldnere og mer karakteristiske etternavnene.

Anonymous poster hash: a9f50...09c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...