Gå til innhold

Forsøker å bli gravid, men kjæresten sliter med å komme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi er et par som nettopp har bestemt oss for å forsøke å bli gravide. Problemet er bare at kjæresten min sliter med å komme, antagelig på grunn av presset. Dette er ikke et problem til vanlig. Vi er ikke blant dem som har sex flere ganger til dagen i forsøk på å bli gravide, men jeg vil helst at vi får gjort det hver kveld i min fruktbare periode. I dag er jeg på dag 3, men vi har foreløpig bare hatt sex to ganger hvor han har fått utløsning, hvor det tok to forsøk første gangen og tre forsøk siste gangen. Siste gangen rant alt sæden ut igjen i tillegg, så jeg er litt negativ for øyeblikket. Nå tror jeg det er slik at det siste han kan tenke seg er å ha sex igjen i kveld og i morgen, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? Det virker ikke som om mine vanlige forsøk på å tenne han fungerer så bra som vanlig + at han vet veldig godt hva som driver meg disse dagene. 

 

Håper på gode råd:)


Anonymous poster hash: 6c274...8fb



Anonymous poster hash: 6c274...8fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Sæden renner alltid ut igjen(?)

Uansett så er det beste for dere begge at dere tenker at dere nå har sex uten prevensjon og blir dere gravide så blir dere gravide. Ingenting dreper lysten mer enn at det føles som en plikt med en høyere mening. Sex skal være godt, gøy og spontant. Selvsagt greit å kjøre på ekstra de dagene du har EL, men ikke lag for mye styr med det.

Btw; man er visstnok mest mottakelig etter 19 på kvelden under EL pga temperaturer etc. Om det er sant vet jeg ikke, men det klaffet på andre EL her da vi prøvde det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her må det bare slappes av.. fra begge kanter.

Det er vel ikke vitenskapelig bevist.. men ofte er det når man slapper av det sitter.

 

Du må ikke legge ett press på det, selvom jeg skjønner det er fort gjort..

 

mange som er i prøvefasen blir gravide når de har vært på fest visste du det?;) hehe



Anonymous poster hash: 7c7db...9fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av og slutt å telle dager er mitt tips.



Anonymous poster hash: 18e46...70f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme bekymring her. Min kjæreste kommer ikke så lett, i allefall ikke sammen med meg. Det hender innimellom at vi gir oss selv om han ikke har kommet fordi det tar så lang tid. Var engstelig for hvordan det skulle gå når vi skulle prøve å bli gravide, men vi ble gravid på andre forsøk! De som sier "slapp av" "det er når en slapper av det sitter" osv, kan jo ha det som teori, men jeg hadde eggløsning på et elendig tidspunkt med MASSE stress og lite sexlyst. Vi slappet ikke av og hadde skikkelig elendig pliktsex med ETT mål for øye. Og det satt som skudd! 



Anonymous poster hash: f40b6...559
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex annenhver dag er mer enn bra nok. Vi hadde sex tre dager før eggløsning og jeg ble fortsatt gravid. Å ha sex hver dag fungerer ikke på oss og dreper lysten for oss begge.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: f669c...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det nok lysten kontra plikt som stopper han underveis.

Skap romantisk stemning og ha sex som før. Ikke særlig rundt eggløsning, eller at "i kveld må vi fordi....".

Min mann kommer som før, og vi prøver å bli gravide. Vi tenker ikke på at vi ønsker et resultat ut av det, men kun nærhet og nytelse.

Prøv å endre fokus rundt sex. Ser ikke noe annen grunn til at han plutselig har problemer med å komme.

Anonymous poster hash: d1a67...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du er på dag 3 i dag og foreløpig hatt sex to ganger den perioden? 

Du har ikke EL rundt denne tiden. 



Anonymous poster hash: a5bcc...57d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han sikker på om han virkelig vil bli far?



Anonymous poster hash: b3e43...41d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du si når du har eggløsning da? Legg opp til sex uten å si at det er fordi du er fruktbar "sånn og sånn". Blir jo litt lite lystbetont om man har sex bare fordi man "bør" på visse dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"All sæden rant ut igjen..."? Hva ellers skal skje? 



Anonymous poster hash: 5f312...061
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ga meg klar beskjed da vi bestemte oss for å prøve å få barn. Han ville ikke høre noe om syklus, eggløsning, tester eller noen ting.

Jeg fikk utløp for å diskutere slike ting her på Kg, haha..

Litt ensomt av og til, men jeg er glad for at han setter grenser slik at ikke sexlivet vårt reduseres til bare barneproduksjon.

Anonymous poster hash: e7301...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte trappe opp frekvensen før el da vi skulle bli gravide, gikk greit, men når månedene dro ut merket jeg at mannen ble mer og mer motvillig. Han stilte opp, men det var nesten et ork for han følte jeg. Ikke så hyggelig. Glad den endelig satt etter 6 mnd. Fortalte han først ikke om el osv, men han skjønte det jo uansett. Har naturlig frekvens på 1-2 ggr pr mnd (mye nærhet ellers da, og ingen er misfornøyde), det hadde jo aldri holdt for å treffe el, så han visste godt hva jeg drev med da jeg plutselig ville annehver/hver dag. Så tilslutt var jeg bare ærlig og sa at nå er tiden, vi må kjøre på. Finnes ikke romantisk, men vi vil jo bli foreldre og hadde ikke mye annet valg. Heldigvis klarte han å gjennomføre uten problemer bare han kom igang. 



Anonymous poster hash: 70ad3...b80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...