Gå til innhold

Lue på rett etter fødsel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På føden sa de at det er fint om vi har med ull lue til baby, som skal på ganske rett etter fødsel fordi mye av varmetapet går gjennom hodet. Jeg finner jo ikke slik tynn ull lue som man kan ha på seg inne, og som passer til dette. Det jeg finner i butikkene er gjerne bomull, og ikke rein ull. Kan jo ikke ta på tjukk ull lue!? Jeg har strikket et par ull luer, men kanskje ikke akkurat til dette da.

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 40bee...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde de på sykehuset som de tok på, en slags bomullssak... det finnes jo mange tynne luer i ull/silke - feks fra nøstebarn. Merkelig at dere må ha det med selv?



Anonymous poster hash: 4dac5...d7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De satte på en lue på sykehuset som han hadde på første døgnet. Etter det hadde ikke vi på lue innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset hadde både lue og body til babyen.  Har aldri hørt om at man må ta med selv.  Ellers har vi brukt bomullslue og ikke ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte ha med lue til baby selv (Ahus). Jeg tror jeg har sett tynne ulluer på Cubus, eller så er de fra nøstebarn helt supre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte merinoull lue fra lillelam.

Anonymous poster hash: 1eff1...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Babyshop, Barnevognhuset og Barnas Hus har tynne ull luer. Og så og si alle rene babyklærbutikker(Nøstebarn, LilleLam, Sprell, Rakkerungene etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte ha med lue til baby selv (Ahus). Jeg tror jeg har sett tynne ulluer på Cubus, eller så er de fra nøstebarn helt supre.

Ja det var ahus som sa dette. Kjøpte på Cubus, men det var kun bomull. Finner vel noe

Anonymous poster hash: 40bee...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter fødsel tok de på en fra sykehuset. Hun var såpass varm at hun ikke trengte lue ellers.

Anonymous poster hash: 6e196...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sært å måtte ta med egen lue. Fødte på Riksen, baby fikk lue med en gang han kom ut, men fikk siden beskjed om å ta den av etter en stund da det er mer enn varmt nok på barsel. Tror ikke han hadde den på lenge i det hele tatt. Vi tok på lue når vi var rundt på sykehuset for å ta i mot besøk. De hadde klær til baby også, men hadde med egne, mindre stive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sært å måtte ta med egen lue. Fødte på Riksen, baby fikk lue med en gang han kom ut, men fikk siden beskjed om å ta den av etter en stund da det er mer enn varmt nok på barsel. Tror ikke han hadde den på lenge i det hele tatt. Vi tok på lue når vi var rundt på sykehuset for å ta i mot besøk. De hadde klær til baby også, men hadde med egne, mindre stive :)

Jeg fødte på Riksen for 11 dager siden og måtte bruke egen lue. Hadde heldigvis med siden jeg egentlig skulle føde på Ullevål og hadde pakket for et opphold på pasienthotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe nytt? Jeg har lest at de ikke skal ha lue etter fødsel, senest i fjor. Og hvor får dere slike beskjeder, fra hvem? Jeg skal føde i en annen kommune enn jeg bor nå, så jeg skal ikke ha innskrivingssamtale.

Anonymous poster hash: 99e10...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fikk lue på Ullevål i mars 2014. Har fortsatt luen hjemme :)

Anonymous poster hash: e3344...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Riksen for 11 dager siden og måtte bruke egen lue. Hadde heldigvis med siden jeg egentlig skulle føde på Ullevål og hadde pakket for et opphold på pasienthotellet.

Jeg hadde med egen lue, men den lua han fikk på rett etter fødsel var noe jordmor ordnet. Var vel egentlig ikke en lue i den forstand når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe nytt? Jeg har lest at de ikke skal ha lue etter fødsel, senest i fjor. Og hvor får dere slike beskjeder, fra hvem? Jeg skal føde i en annen kommune enn jeg bor nå, så jeg skal ikke ha innskrivingssamtale.

Anonymous poster hash: 99e10...03b

Er ikke noe nytt, men sikkert ulik praksis. Fikk ikke noe informasjon i forkant. Fikk bare et brev med noe info og tilbud om fødselsforberedende kurs. Hadde ikke innskrivningssamtale heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk lue på Ullevål i mars 2014. Har fortsatt luen hjemme :)Anonymous poster hash: e3344...eec

Så rart, jeg fødte på Ullevål i oktober 2014, og ikke fikk vi lue, og ikke var det snakk om at vi burde ha hatt med lue heller. Så heller ingen andre babyer på barsel (lå på vanlig barselavdeling) med lue på inne.

Fødte forøvrig på Rikshospitalet høsten 2012, og der var det heller ikke noe snakk om at barnet skulle ha på lue inne umiddelbart etter fødsel.

Anonymous poster hash: 0799b...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...