Gå til innhold

Den dagen du fant ut at du var gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

noen som vil fortelle litt fra den dagen de fant ut at de var gravid for første gang? Alt fra om du hadde prøvd eller om det kom som et sjokk.. Når fortalte du det til far og hvordan? Hvordan var det? Hva gjorde du ellers den dagen?

Anonymous poster hash: 0236c...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde prøvd et halvt år og egentlig gitt litt opp. Mensen var forsinket, men det hadde den vært tidligere også. På jobb kjente jeg plutselig kniping i magen og en rar følelse i puppene. Skjønte at jeg måtte være gravid og testen jeg tok hjemme var knallsterk :) ringte sambo som var bortreist akkurat da. Han ble kjempeglad! Så spiste jeg vel middag og slappa av før jeg la meg ;) var herlig å endelig være gravid!

Anonymous poster hash: 8aa60...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde prøvd i nesten et år når vi fikk det til. Både jeg og mannen har nedsatt fertilitet.

Hadde gitt opp håp om at vi skulle få det til når testen ble positiv! Hadde mensemurringer i to uker før jeg tok testen og trudde hele tiden mensen skulle komme når den var ventet.

Det tok noe dager før det gikk opp for meg og mannen at vi endelig ventet barn.

I april får vi tvillinger!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde prøvd i fire måneder og var sikker på at mensen skulle dukke opp for fjerde gang.

Ventet mensen en lørdag, tok en test på tirsdagen før som var negativ.

Dette var i fjor så jeg hadde IKM på 17 mai. Drakk heldigvis ikke for jeg hadde jo ikke fått mensen enda.

Hadde mensmurringer som kom og gikk, men da jeg enda ikke hadde fått mensen på mandagen tok jeg en ny test etter jobb.

Den var knallsterk og jeg begynte å le og gråte om hverandre. Samboeren min kom hjem en time senere.

Husker jeg sa at jeg hadde noe å fortelle, og han bare; er du gravid?!?

Å det var en lykkes dag!

Og frøkna ble født i januar i år og er en skikkelig godjente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang: mannen hadde dratt ut på fjelltur. 3 dager på overtid ift mens (da hadde vi vært prøvere i 1 år etter en spontanabort) Ringte og fortalte og han ble helt satt ut og glad, selvfølgelig. Tror han jublet litt der i skogen...! Hørtes sånn ut i telefonen, haha.

Andre gang: vekket han og hvisket at nå må vi kjøpe oss ny større bil...! Tok litt tid før han skjønte den... Men da mistet vi i uke 12.

Tredje gang: trengte tolkningshjelp på badet på morgenen for den blå streken var så svak... Men da mannen så den skjønte vi at nr to var i boks.

Litt mindre dramatikk enn med nr 1- men like fint :)

Like gøy hver gang! :)

Endret av missLynch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått beskjed om at vi måtte ha prøverør for å bli gravide (noen som absolutt ikke var aktuelt uansett på mange år) 3 mnd etter dette fikkjeg positiv test.

Tror jeg bare gråt og gråt hele dagen. Ville absolutt ikke ha barn.. Har nå en liten en på snart et år

Anonymous poster hash: 94772...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått beskjed om at vi måtte ha prøverør for å bli gravide (noen som absolutt ikke var aktuelt uansett på mange år) 3 mnd etter dette fikkjeg positiv test.

Tror jeg bare gråt og gråt hele dagen. Ville absolutt ikke ha barn.. Har nå en liten en på snart et år

Anonymous poster hash: 94772...5dd

Men nå er du vel ikke lei deg eller? ;)

Anonymous poster hash: 51694...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er du vel ikke lei deg eller? ;)Anonymous poster hash: 51694...44e

Hehe, nei, selvfølgelig ikke. Skulle hatt med et smilefjes på slutten der :)

Anonymous poster hash: 94772...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom blødning som normalt på morgenen, tok et bind og tenkte jaja. Men det kom ikke mer blod utover dagen, kanskje ett par dråper. Så lå jeg ute i hagemøblene og samboer kom ut. Da sa jeg at jeg tror jeg må teste i morgen for mensen kom og gikk litt fort. Begge tok det med knusende ro! Litt senere på kvelden telte jeg hvor mange billigtester jeg hadde igjen og fant ut at jeg kunne ta en bare for morroskyld. Tok den og det tok ikke lang tid før en svak strek kom. Så tok jeg bilde av testen, gikk ut til samboer som satt på pcn og spilte med kompiser. Jeg ba han mute micen og viste han bildet for å høre om han så to streker. Joda han gjorde det, men skjønte ikke hva han så på med en gang. Til slutt skjønte han at jeg var gravid, kræsjet bilen i spillet i det eneste treet som var der ogg satt helt sjokkert, men lykkelig. Det klaffet i prøveperioden vi tenkte å hoppe over og nå venter vi en liten 2. Juledag!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

våknet tidlig og for moro skyld tok jeg en eggløsningstest. Den var mye sterkere enn den skulle ha vært og da tok jeg en graviditetstest også. Fikk en svaaak strek og gikk inn på soverommet der mannen siv og hvisket at jeg trodde jeg var gravid. Han spratt opp, kom ut på badet og kikket lenge på testen med et stort glis. Da hadde vi prøvd i et par måneder, så det gikk fort. I dag har den streken blitt en liten gutt. :)

Anonymous poster hash: 0055a...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre måneden vi prøvde. Jeg satt på fredagen og stirret på en test for å analysere. Men den var blendahvit. La den fra meg og tok en øl til rekene på kvelden. På morgenen kastet jeg et blikk på den og der var jaggu kommet en strek. Regnet med det var fordi den hadde lagt for lenge, men tok en ny for sikkerhets skyld. Der kom det ganske raskt en svaksvak strek som jeg tydelig så når jeg snudde og vendte på den, fikk den til og med på bilde. Viste den til mannen som mente at den var så vidt synlig, så den telte ikke. Forsøkte å foklare at strek er strek, men han ville ikke høre på det. Sendte bildet til et par venninner som mente at joda, helt tydelig en strek. 

Jeg ble ganske lei meg. Her gikk jeg og var gravid, mens mannen ikke ville tro på det! Bestemte meg for å dra å fiske, og mannen måtte kjøre meg på apoteket først. Kjøpte en clareblue digital som jeg bestemte meg for å ta søndag morgen. Fisketuren ble veldg kort, for tanken på testen gjorde meg veldig rastløs. Gikk innom mamma og pappa på veien hjem og jeg måtte bite meg i tungen for å ikke si at jeg kaaanskje var gravid. Gikk hjem, tisset på en ny test og der stod det svart på hvitt "gravid 1-2". Herregud for en følelse! Hoppet opp trappen og viste den til kjæresten som endelig ville innrømme at ok, da var jeg nok gravid! Jeg så ærefrykten, gleden og angsten lyse i ansiktet hans, den prøvingen gikk nok litt raskere enn vi begge hadde regnet med ;) I dag er jeg 7+2 og krysser fingrene for at alt er vel inni der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 6mnd prøving ble mensen forsinka. Ventet noen dager til før vi sammen tok testen, som viste en ganske svak strek. Jeg mente strek er strek, han var noe usikker... Så vi ventet to dager til, tok en ny... Som også hadde en svak svak strek. Han dro på jobb, og jeg ble ganske frustrert. Mensen var over en uke forsinka... Utover dagen ble den svake streken noe mer tydelig.. Så jeg kom meg på apoteket og kjøpte en digital. GRAVID 3-4uker!! Fantastisk!! Selv om jeg viste at d måtte være sånn, så var d noe med å ha beviset i hånda! Han fikk vite d på ettermiddagen. Han lurte på hvordan den streken var og ble. Han hadde ikke fått gjort mye på jobben den dagen, hadde tenkt mye på streken... Så mens vi kjørte bil fikk han vite at han skulle bli pappa. Hehe, gutten holdt på å kjøre av veien! 😆 Nå 18 uker på vei, og vi gleder oss veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde prøvd i noen måneder, og mensen var 1 uke forsinket. Hadde tatt 3 tester i løpet av den uken, men alle var negative. Så skulle jeg reise bort, og på vei til flyplassen så kjørte vi innom apoteket for å kjøpe digital test, så testen ble tatt på toalettet på flyplassen, og den viste POSITIV :-D jeg tok med testen opp til samboer, hvisket i øre hans; "du skal bli pappa". Han sa bare "jeg visste det!" <3

Anonymous poster hash: 8cf3c...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med nr. 1 så tok jeg helt tilfeldig en test på kvelden. La den bort da jeg bare så en strek, men så leste jeg på pakken at man skulle vente noen minutter. Og da kom streken gitt.. Holdt det hemmelig et døgn mens jeg tok to tester til. Da mannen kom hjem fra jobb på kvelden klarte jeg ikke mer. Holdt pusten og viste ham tre tester. Han fikk litt sjokk, men ble kjempeglad. Sprang ut og kjøpte en digital for å være sikker.

Andre gang hadde vi prøvd i 3 år. Var på ferie og tok testen på morgenen. Gråt da jeg kom ut av badet og viste den til ham. Da vi kom hjem et par dager senere tok jeg en billigtest. Den var utrolig svak, alt for svak til at jeg var nesten 5 uker på vei. Dagen etter mistet jeg.

Nå tredje gang tok jeg test mens mannen var en snartur på skolen. Jeg ble helt skjelven da den viste positiv etter å ha prøvd i totalt 4 år. Jeg skalv og skalv. Da mannen kom hjem virket jeg veeeldig nedfor og sa den var negativ igjen. Han ble kjempelei seg og jeg gav ham testen. Han bare: men den er jo positiv jo?! Haha, kan virke som en slem spøk, men det er sånn humoren vår er.

8 uker på vei nå, håper og tror det går bra denne gangen!

Anonymous poster hash: af756...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 stod jeg opp tidlig og testa. Fikk positiv, henta en muffins og stappa et lite lys i og tente på og skrev en lapp med gratulerer du skAl bli far, la det på nattbordet til mannen.

Nr 2 testa jeg, regna ut termin og skrev inn i Google calendar som vi bruker til alt - på termindato skrev jeg "bli far igjen", da vet jeg det popper opp i kalenderen hans. Han var på jobb.😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen alltid vært informert når jeg har testet, så alle gangene har han visst hva jeg gjorde og jeg har bare vist han testen. Gleden har vært temmelig forsiktig alle gangene, da vi har mistet et par ganger så vi tør ikke glede oss for mye i begynnelsen. Nå er jeg i uke 29 med vårt første barn :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her kom det som et sjokk. Mensen var fire dager forsinket. Var bare i datingfasen med barnefar, men alt ordnet seg og vi har nå vært sammen i 13 år.



Anonymous poster hash: 7b82e...01f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært prøvere i 5 år da jeg fikk positiv test. Nesten nøyaktig en måned tidligere var jeg hos gyn for samtale og planlegge veien videre, som da ville være prøverør, og fikk beskjed om at "21 dagers syklus? Det blir du ikke gravid på." Syklusen hadde vært stabil på 21 dager de siste 6 mnd, så da den ble forsinket turte jeg ikke helt å håpe, og tenkte at den mest sannsynlig bare hadde gått tilbake til å bli uregelmessig igjen. Etter en uke med litt diverse symptomer, øynet jeg et lite håp og jeg tok motet til meg og tok en test. Der kom det to streker med en gang! Endelig klaffet det, og det helt naturlig! Jeg viste testen til mannen min, og etter det fikk halve slekta nyheten. Alle visste at vi slet, så det var morsomt å kunne fortelle om det (neste gang - om vi er så heldige å blir gravide igjen - vil jeg ikke fortelle det så tidlig). Nå er jenta vår 6 mnd :) 



Anonymous poster hash: 5bfa8...204
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi hadde vært prøvere i 5 år da jeg fikk positiv test. Nesten nøyaktig en måned tidligere var jeg hos gyn for samtale og planlegge veien videre, som da ville være prøverør, og fikk beskjed om at "21 dagers syklus? Det blir du ikke gravid på." Syklusen hadde vært stabil på 21 dager de siste 6 mnd, så da den ble forsinket turte jeg ikke helt å håpe, og tenkte at den mest sannsynlig bare hadde gått tilbake til å bli uregelmessig igjen. Etter en uke med litt diverse symptomer, øynet jeg et lite håp og jeg tok motet til meg og tok en test. Der kom det to streker med en gang! Endelig klaffet det, og det helt naturlig! Jeg viste testen til mannen min, og etter det fikk halve slekta nyheten. Alle visste at vi slet, så det var morsomt å kunne fortelle om det (neste gang - om vi er så heldige å blir gravide igjen - vil jeg ikke fortelle det så tidlig). Nå er jenta vår 6 mnd :)

Anonymous poster hash: 5bfa8...204

 

Min syklus varierer mellom 20 og 22 dager! Får EL sjette dagen, og jeg er tvilling gravid. For noe tull med den gynekologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde prøvd i åtte måneder og var forberedt på å måtte prøve en stund til. Tenkte ikke et sekund på at jeg kunne være gravid den måneden, fordi vi hadde prøvd ganske lenge. Mensen var fem dager forsinket, men det føltes som om en megamensen var rett rundt hjørnet, så det å ta en test var bare tull tenkte jeg... Men neida! Den var positiv. Det tok bare tre sekunder. Skjønte ingenting! Var både glad, forvirret og sjokkert. Ringte mannen med en gang (han var på jobb) og fortalte nyheten. Han ble selvfølgelig kjempeglad :) På kvelden feiret vi med å spise ute :) Er nå 9+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...