Gå til innhold

Er de flinke til å måle på sykehuset? Vekstkontroll


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måler de stort sett rett? Tenker ikke nødvendigvis vekstberegning, men magemål, hodemål etc.. Fastlegen målte baby til å være liten. Men skal på sykehuset snart

Anonymous poster hash: c16ef...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo helt an på hvor langt du er på vei.

 

Og med legen mener du SF-mål? Går ikke an å si noe sikkert om babys størrelse ut fra et slikt mål iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvor langt du er på vei.

 

Og med legen mener du SF-mål? Går ikke an å si noe sikkert om babys størrelse ut fra et slikt mål iallfall.

Nei, han har ultralyd. Er 36,5 uker på veg.

Anonymous poster hash: c16ef...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre på vei, jo større feilmargin.

Ok. Særlig hos en fastlege, kanskje

Anonymous poster hash: c16ef...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg målte de veldig feil da jeg var på overtidskontroll (12 dager over termin). Dagen etter denne kontrollen fødte jeg, og baby veide over 800 g mer enn estimert, og var spesielt stor rundt hodet (38 cm). Fikk vite at baby var helt gjennomsnittlig mtp størrelse på UL dagen før. Baby var ca 4500 gram, 55 cm. Altså en relativt stor baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Særlig hos en fastlege, kanskje

Anonymous poster hash: c16ef...d55

Jeg hadde ikke stolt en dritt på målinger hos en fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke stolt en dritt på målinger hos en fastlege.

Eller på sykehuset.. De har en feilmarginen på noen prosent. Hos meg så var det ca 500 gram større baby som kom.

Anonymous poster hash: bf27e...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller på sykehuset.. De har en feilmarginen på noen prosent. Hos meg så var det ca 500 gram større baby som kom.Anonymous poster hash: bf27e...221

De har estimert baby til å være litt over gjennomsnittet. Dvs jeg får 5- kilos unge :P ?

Anonymous poster hash: c16ef...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller på sykehuset.. De har en feilmarginen på noen prosent. Hos meg så var det ca 500 gram større baby som kom.

Anonymous poster hash: bf27e...221

Feilmålinger er helt, helt normalt på slutten og iallfall jo større ungene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har estimert baby til å være litt over gjennomsnittet. Dvs jeg får 5- kilos unge :P ?

Anonymous poster hash: c16ef...d55

LITT over snitt er typ 3800 fremfor 3500. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

LITT over snitt er typ 3800 fremfor 3500.

til meg sa de gjennomsnittet nå i Norge er 3800. De estimerte min til å bli litt over. Altså 4 kg. Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til meg sa de gjennomsnittet nå i Norge er 3800. De estimerte min til å bli litt over. Altså 4 kg.

Det var et eksempel. Som du ser så samsvarer differansen ganske bra med den du kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoler overhode ikke på det. Fikk vite på overtid at jeg hadde en gjennomsnittlig baby på 3,5, han veide en hel kg mer, og fødselen ble et mareritt.

Anonymous poster hash: e2d51...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på vekstkontroller siden uke 25 eller deromkring, og på meg har babyen fulgt en kurve hele veien igjennom.. Så jeg stoler igrunnen på vekstestimeringen her.. Har hatt 3 ulike leger på sykehuset, hvor en var overlege, som har foretatt kontroll, og det øker vel sjangsen for nøyaktighet?

Anonymous poster hash: bc7bc...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble estimert til 3800 dagen jeg ble satt i gang, barnet veide 3770 da det ble født.

Anonymous poster hash: 0ac8c...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekstestimeringer flere ganger, baby skulle veie ca 4kg, men normalt hode, hun sa 35cm. Baby var nesten 4,7kg og hadde 39cm i hodeomkrets

Anonymous poster hash: c8d64...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler de stort sett rett? Tenker ikke nødvendigvis vekstberegning, men magemål, hodemål etc.. Fastlegen målte baby til å være liten. Men skal på sykehuset snart

Anonymous poster hash: c16ef...d55

Min første ble målt til å bli over 4 kg, men var 3300 da hun ble født 10 dager før termin. Den andre var også mindre enn antatt. Tror de har en slags feilmargin på rundt 10%.

Anonymous poster hash: 445ba...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på vekstkontroller siden uke 25 eller deromkring, og på meg har babyen fulgt en kurve hele veien igjennom.. Så jeg stoler igrunnen på vekstestimeringen her.. Har hatt 3 ulike leger på sykehuset, hvor en var overlege, som har foretatt kontroll, og det øker vel sjangsen for nøyaktighet?Anonymous poster hash: bc7bc...46b

Hadde 2 av mine 7 vekstestimeringer med overlege, bommet forsatt 700gr og han hadde veldig stort hode (39cm) og i følge dem skulle han ha 35cm

Anonymous poster hash: c8d64...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...