Gå til innhold

Er det tabu å få vaskehjelp eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strax termin og har planlagt at jeg ønsker vaskehjelp en gang i uka. Hun som ønsker å vaske, gjør dette for 500kr i uka og da tar hun hele huset pluss skifter på senga. Synes det er kjempe billig og har også råd til å benytte meg av dette. Har en mann som jobber dobbelt og ofte ikke hjemme før midnatt. Jeg vet at alt husarbeid blir og er forspilt min oppgave. Vi har tre hunder som røyter noe voldsomt. Dette resulterer at jeg må støvsuge flere ganger daglig uansett. At noen andre tar den skikkelige lørdagsvasken for meg, et gull verdt. Når jeg har nevnt dette for andre får de et rart blikk og jeg har fått kommentarer som "men du skal vel bare gå hjemme, da har du jo tid til husvask selv". Det må da være opp til hver enkelt hva de vil bruke pengene sine på? Er jeg en lat mor fordi jeg skal ha vaskehjelp?

Anonymous poster hash: d3c79...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper du har tenkt å betale mer enn 500,-.



Anonymous poster hash: 16e4e...e1e
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er lat som vil ha vaskehjelp. Etter det jeg har hørt er det veldig krevende å gå hjemme med baby, de må jo passes på hele tiden så det blir ikke tid til vasking. Spesielt ikke når du ikke får avlastning fra mannen. Mitt syn på det er jo sikkert farget av at foreldrene mine har det da. Når jeg får barn skal jeg også ansette vaskehjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja, litt tabu. Har hatt det selv i en periode - og jeg trengte det, var gull verdt. Men noen måtte selvfølgelig stusse litt på det. Samma det!

2. Har også VÆRT vaskehjelp. 500 kr for en ukesvask er helt ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg håper du har tenkt å betale mer enn 500,-.

Anonymous poster hash: 16e4e...e1e

 

 

Kommer jo helt an på mengde arbeid og tidsbruk det. Hvis det tar 3 timer er det jo en helt vanlig lavt/greit lønnet jobb. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke akkurat det virker som det er tabu, det er så mange som både har det og snakker om det. Viktig at det er hvitt vell og merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på mengde arbeid og tidsbruk det. Hvis det tar 3 timer er det jo en helt vanlig lavt/greit lønnet jobb. 

 

Nei, det er luselønn og verre enn du tjener i en burgersjappe.

Anonymous poster hash: 16e4e...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har tenkt å betale mer enn 500,-.

Anonymous poster hash: 16e4e...e1e

fordi? Hun tar 200kr timen og har dette som fulltidsjobb. Hun har selv foreslått 500 kr i uka.

Anonymous poster hash: d3c79...523

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

Til og med jeg som er mann må vaske selv.. Når ikke hun jeg bor med gjør det. 

Endret av Piraten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi? Hun tar 200kr timen og har dette som fulltidsjobb. Hun har selv foreslått 500 kr i uka.

Anonymous poster hash: d3c79...523

 

Og dette er hvitt arbeid?

Anonymous poster hash: 16e4e...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ikke tabu. Jeg bor alene og har vaskehjelp. Er vel bra og skaffe arbeidsplasser uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette er hvitt arbeid?

Anonymous poster hash: 16e4e...e1e

Nei!

Anonymous poster hash: d3c79...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det er luselønn og verre enn du tjener i en burgersjappe.

Anonymous poster hash: 16e4e...e1e

 

 

Det er 166 kr timen. Det er like mye som jeg tjener i min jobb for ufaglærte. 150 kr er en helt vanlig og OK lønn for de uten fagbrev, utdannelse eller veldig høy ansiennitet. Er ganske sikker på at du tjener ca det samme i en burgersjappe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det er da ikke så stress å vaske og rydde. Late kvinnfolk. Slutte å pelle på mobilen hele tiden og få rassen ut av sofaen. Skal du ha barnehjelp også?

Anonymous poster hash: 99abb...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har strax termin og har planlagt at jeg ønsker vaskehjelp en gang i uka. Hun som ønsker å vaske, gjør dette for 500kr i uka og da tar hun hele huset pluss skifter på senga. Synes det er kjempe billig og har også råd til å benytte meg av dette. Har en mann som jobber dobbelt og ofte ikke hjemme før midnatt. Jeg vet at alt husarbeid blir og er forspilt min oppgave. Vi har tre hunder som røyter noe voldsomt. Dette resulterer at jeg må støvsuge flere ganger daglig uansett. At noen andre tar den skikkelige lørdagsvasken for meg, et gull verdt. Når jeg har nevnt dette for andre får de et rart blikk og jeg har fått kommentarer som "men du skal vel bare gå hjemme, da har du jo tid til husvask selv". Det må da være opp til hver enkelt hva de vil bruke pengene sine på? Er jeg en lat mor fordi jeg skal ha vaskehjelp?

Anonymous poster hash: d3c79...523

 

Tenker at om du har råd til vaskehjelp så trenger du heller ikke stønader  fra nav i forbindelse med ungene? Klart folk reagerer. Vi har tilrettelagt gjennom skattpenger for at mødre skal kunne være hjemme fra jobb, men det er tydelig at de ikke trenger disse ordningene når de kan ta seg råd til hushjelp i tillegg til å få statlige stønader til seg selv og barn. Det er ikke gratis at du går hjemme, så folk syns det er rart at du da i tillegg skal kunne ha sånne luksusordninger. Det er forbeholdt velstående mennesker i kapitalistiske land, ikke av mennesker som lever ubærekraftig i et sosialdemokrati.

Anonymous poster hash: 8281f...e05

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 500 kroner for den jobben er i høyeste grad sosial dumping. Nei, dette er bare kvalmt.



Anonymous poster hash: 8281f...e05
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenker at om du har råd til vaskehjelp så trenger du heller ikke stønader  fra nav i forbindelse med ungene? Klart folk reagerer. Vi har tilrettelagt gjennom skattpenger for at mødre skal kunne være hjemme fra jobb, men det er tydelig at de ikke trenger disse ordningene når de kan ta seg råd til hushjelp i tillegg til å få statlige stønader til seg selv og barn. Det er ikke gratis at du går hjemme, så folk syns det er rart at du da i tillegg skal kunne ha sånne luksusordninger. Det er forbeholdt velstående mennesker i kapitalistiske land, ikke av mennesker som lever ubærekraftig i et sosialdemokrati.

Anonymous poster hash: 8281f...e05

 

 

Rull inn litt, så kanskje noen tar deg seriøst. 

Anonymous poster hash: f8526...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rull inn litt, så kanskje noen tar deg seriøst. 

Anonymous poster hash: f8526...b91

 

 

Så lenge du som kvinne benytter deg av sosialordninger, så burde du ikke kunne ta deg luksus med mindre du er selvforsynt. Og gravide kvinner sitter med hendene i navhonningkrukka, og da er det noe alvorlig galt om de i tillegg har råd til vaskehjelp. Da må det kuttes i utbetalingene fra nav.

 

Anonymous poster hash: 8281f...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...