Gå til innhold

Er så lei av global oppvarming tullet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss øke utslippene please. Se Norge vil bli nordens største land om all isen smelter. Håper det skjer i min tid. Da skal jeg sitte og le av danskene som kommer og trygler om å få bo hus "fjeld-apene" :fnise:

RS_Web_EU_8M_v3.jpg



Anonymous poster hash: 4a84c...e53
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vitenskapen snur ryggen til Klimapanelet

utvalgte sitater:

8. Dr Willem de Lange: "In 1996, the IPCC listed me as one of approximately 3,000 "scientists" who agreed that there was a discernable human influence on climate. I didn't. There is no evidence to support the hypothesis that runaway catastrophic climate change is due to human activities."

18. Dr Mike Hulme: "Claims such as '2,500 of the world's leading scientists have reached a consensus that human activities are having a significant influence on the climate' are disingenuous ... The actual number of scientists who backed that claim was "only a few dozen."

28. Dr Richard Lindzen: "The IPCC process is driven by politics rather than science. It uses summaries to misrepresent what scientists say and exploits public ignorance."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreasjonistene driver på slik også. Sitatfusk og løgn, og tullprat fra en håndfull vitenskapsbenektere de alltid refererer til.

Det hjelper ikke med løsrevne sitater fra mer eller mindre troverdige personer når forskningen tydelig viser menneskeskapt oppvarming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

La oss øke utslippene please. Se Norge vil bli nordens største land om all isen smelter. Håper det skjer i min tid. Da skal jeg sitte og le av danskene som kommer og trygler om å få bo hus "fjeld-apene" :fnise:

RS_Web_EU_8M_v3.jpg

Anonymous poster hash: 4a84c...e53

Danmark sunket i havet det er en fin framtid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Global oppvarming og omvendt (istid) har skjedd helt siden jorda ble dannet. Men kanskje mennesket hjelper til så det skjer fortere? Ingen som vet, da vi ikke ble obs på det før for noen tiår siden

Anonymous poster hash: 843d6...fde

Det som skjer er at det i de siste årene har økt ekstremt mye. Så mye at det ikke kan være jorden som gjør det selv. En hver person med LITT mellom øra klarer å forstå hva som skjer når vi slipper ut så mye tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at det i de siste årene har økt ekstremt mye. Så mye at det ikke kan være jorden som gjør det selv. En hver person med LITT mellom øra klarer å forstå hva som skjer når vi slipper ut så mye tull.

Åja, jeg trodde oppvarmingen tok en pause for 18 år siden og ikke har fortsatt siden? Eller hva mente du egentlig med "de siste årene"?

Jeg skulle ønske jeg også kunne vært like skråsikker som brukere i denne tråden.

Sanity Checking The National Climate Assessment Report Against Real Data Reveals Major Discrepancies

Water vapor accounts for ~95% of the greenhouse effect and computer modelers put a large arbitrary water vapor factor in their computer programs, claiming that if CO2 increases, so will water vapor. But that isn’t true—atmospheric water vapor has been declining since 1948 (Fig. 5), not increasing, so modelers who put a water vapor driver in their programs will not have a valid output.

Ice cores clearly show that CO2 increases always follow warming (Fig. 6), not precede warming as would occur if CO2 caused the warming.

CO2 also lags short-term warming (Fig. 7), showing that warming causes rise in CO2, not the other way around if CO2 was the cause. (see joannenova.com.au for references)

Figure 8. HadCRUT4 temperature curve showing that 56% of the warming since 1895 occurred prior to 1945, not “most of this increase has occurred since 1970.”.

The rate of warming from 1860 to 1880 was 0.16°C per decade and the rate from 1910 to 1940 was 0.15°C per decade, both prior to the increase in CO2 that occurred after 1945. The rate of warming from 1975 to 1998 was 0.166 °C per decade, virtually the same as the 1860-1880 and 1910-1945 warming. What this means is that two periods of warming identical to the more recent warming occurred before the rise of human CO2 emissions.

La oss ikke glemme at selv om jorden blir varmere og selv om det skulle være vår feil, ikke automatisk betyr at vi bør gjøre noe med det. Det ville vært både veldig dyrt og kanskje heller ikke nødvendig. CO2 er jo næring for planter, men det vet vel alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, jeg trodde oppvarmingen tok en pause for 18 år siden og ikke har fortsatt siden? Eller hva mente du egentlig med "de siste årene"?

Da trodde du feil. Ikke uventet, siden du baserer deg på blind og irrasjonel tro og ikke på fakta og forskning.

Jeg skulle ønske jeg også kunne vært like skråsikker som brukere i denne tråden.

Det er ingen som er så skråsikre som dere klimanektere. Du er så skråsikker at du til og med mener at fakta er irrelevant og at du vet bedre enn tusenvis av forskere over hele verden.

Sanity Checking The National Climate Assessment Report Against Real Data Reveals Major Discrepancies

Jøss, et blogginnlegg skrevet av en løgner som alltid har tatt feil når han har prøvd å motbevis vitenskapen! Ja, det trumfer jo alt av forskning der ute.
Mer om denne tullingen:

La oss ikke glemme at selv om jorden blir varmere og selv om det skulle være vår feil, ikke automatisk betyr at vi bør gjøre noe med det. Det ville vært både veldig dyrt og kanskje heller ikke nødvendig. CO2 er jo næring for planter, men det vet vel alle?

CO2 på dagens nivå er næring for planter. For mye CO2 er skadelig. Dette er helt elementært, men klimanektere lever jo ikke i virkeligheten. Jeg forventer derfor ikke at du skal skjønne slike grunnleggende ting.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trodde du feil. Ikke uventet, siden du baserer deg på blind og irrasjonel tro og ikke på fakta og forskning.

Annen graf i denne artikkelen viser det samme:

CO2 globalt og i Oslo

av Ole Humlum

Inntil for kort tid siden mente klimapanelet IPCC at de naturlige klimavariasjoner var helt underordnet effekten av CO2 med antatte følgevirkninger. Den konklusjon var og er vi uenige i. Våre egne forskningsresultater tyder på at det forholder seg helt motsatt; selv nåtidens klimaendringer skyldes hovedsagelig naturlige variasjoner.

Er disse folka også kreasjonister, tullinger og løgnere? Jabx strør rundt seg med fornærmelser og klarer ikke innrømme at "konsensusen" hans er kraftig svekket, hvilket gjør ham useriøs.

CO2 på dagens nivå er næring for planter. For mye CO2 er skadelig. Dette er helt elementært, men klimanektere lever jo ikke i virkeligheten. Jeg forventer derfor ikke at du skal skjønne slike grunnleggende ting.

Ikke at en artikkel fra et par forskere beviser alt, men som man kunne lese i In Defense of Carbon Dioxide:

The current levels of carbon dioxide in the earth's atmosphere, approaching 400 parts per million, are low by the standards of geological and plant evolutionary history. Levels were 3,000 ppm, or more, until the Paleogene period (beginning about 65 million years ago). For most plants, and for the animals and humans that use them, more carbon dioxide, far from being a "pollutant" in need of reduction, would be a benefit. This is already widely recognized by operators of commercial greenhouses, who artificially increase the carbon dioxide levels to 1,000 ppm or more to improve the growth and quality of their plants.

Tydeligvis er ikke alle enige om at litt mer Co2 ville vært skadelig.

Andre folk:

U. S. Senate Minority Report:

More Than 700 International Scientists Dissent Over Man-Made Global Warming Claims

Noen sitater:

“But there is no falsifiable scientific basis whatever to assert this warming is caused by human-produced greenhouse gasses because current physical theory is too grossly inadequate to establish any cause at all.”

- Chemist Dr. Patrick Frank, who has authored more than 50 peer-reviewed articles.

“The quantity of CO2 we produce is insignificant in terms of the natural circulation between air, water and soil... I am doing a detailed assessment of the UN IPCC reports and the Summaries for Policy Makers, identifying the way in which the Summaries have distorted the science.”

- South Afican Nuclear Physicist and Chemical Engineer Dr. Philip Lloyd, a UN IPCC co-coordinating lead author who has authored over 150 refereed publications.

“Anyone who claims that the debate is over and the conclusions are firm has a fundamentally unscientific approach to one of the most momentous issues of our time.”

- Solar physicist Dr. Pal Brekke, senior advisor to the Norwegian Space Centre in Oslo. Brekke has published more than 40 peer-reviewed scientific articles on the sun and solar interaction with the Earth.

Endret av Top Gun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

,,,

Hva er poenget ditt? At siden det kanskje ikke er global oppvarming, så er det helt greit å forurense mest mulig? Og øke søplebergene på jorden og havet osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skjønner ikke hva det betyr jeg. At isen smeltet, er det fordi dyrene dør og verden går under vann som er problemene?

Noe av problemet er at havnivået stiger, sånn at en del øyer og lavereliggende strøk havner under vann.

Andre forventede effekter er mer ekstremvær. Mer regn, mer tørke, mer vind. Større problemer for jordbruket.

Hørte på radioen her forleden at forskerne er bekymret for mulig skogsdød fordi dagens skoger ikke er vant til de temperaturene man forventer i framtida. Vinteren på østlandet forventes å bli flere uker kortere.

Det er riktig at klimaet historisk har gjennomgått store endringer, men de endringene man har sett den siste tiden har foregått ekstremt mye raskere enn tidligere tider. Selv om vi bare har målingerfra de siste årene så vet man mye om tidligere klimaendringer ved å studere naturen. (Bl. a. is i Antarktis osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annen graf i denne artikkelen viser det samme:

CO2 globalt og i Oslo

av Ole Humlum

Er disse folka også kreasjonister, tullinger og løgnere? Jabx strør rundt seg med fornærmelser og klarer ikke innrømme at "konsensusen" hans er kraftig svekket, hvilket gjør ham useriøs.

Ole Humlum og vennene hans er kjente klimaforvirrere, som konsekvent sprer løgn og bedrag. Du baserer deg på et lite fåtall ekstremister som lar ideologi gå foran fakta. Omtrent alle som faktisk forsker på dette er enige. Konsensusen er overveldende.

Ikke at en artikkel fra et par forskere beviser alt, men som man kunne lese i In Defense of Carbon Dioxide:
Tydeligvis er ikke alle enige om at litt mer Co2 ville vært skadelig.
Det hjelper ikke å være uenig med fakta. At noen har tittel forsker gjør dem ikke til fagpersoner innenfor klima.

Andre folk: U. S. Senate Minority Report: More Than 700 International Scientists Dissent Over Man-Made Global Warming Claims
Så her har du altså en liste over forskere og ikke-forskere som driver med alt annet enn forskning på klimaet. Og du mener man skal ta slikt søppel seriøst? Si meg, går du til snekkeren når du skal fikse det elektriske anlegget i huset ditt eller?
Herregud for noe svada du kommer med. Kildene dine er jo utelukkende løgnere, svindlere og inkompetente fjols.
Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at ts skriver "global oppvarming tullet" ;)



Anonymous poster hash: 2e93b...976
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorda kommer til å ha oppvarming uansett om noen milliarder år. Alt liv har sin ende, jorda også. Mennesker bidrar med oppvarmingen, så vi kan ikke fastslå NÅR dette vil hende.

Spørsmålet er ikke om jorda vil gå under av global oppvarming om noen milliarder år, det vet vi.

Spørsmålet om mennesker kommer til å dø av global oppvarming er en annen ting. Jeg tror neppe vi lever såpass lenge til å oppleve denslags.



Anonymous poster hash: 3d359...0e0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jorda kommer til å ha oppvarming uansett om noen milliarder år. Alt liv har sin ende, jorda også. Mennesker bidrar med oppvarmingen, så vi kan ikke fastslå NÅR dette vil hende.

Spørsmålet er ikke om jorda vil gå under av global oppvarming om noen milliarder år, det vet vi.

Spørsmålet om mennesker kommer til å dø av global oppvarming er en annen ting. Jeg tror neppe vi lever såpass lenge til å oppleve denslags.

Skjønner ikke helt poenget ditt. Oppvarmingen vil skape problemer langt tidligere enn om milliarder av år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...