Gå til innhold

HAARP i Norge


Leiael

Anbefalte innlegg

BeUnderlig, vær helt ærlig nå: Hvilken planet kommer du fra? Egentlig?

Jeg mener, du spør om vi EGENTLIG har gjort noen teknologiske fremskritt de siste hundre årene?

Jeg kan tenke meg to grunner til at du kan stille det spørsmålet. Eller tre, kanskje.

Kanskje du egentlig kommer fra en sivilisasjon som er så utfattelig avansert at alt som skjer her på planeten kan sammenlignes med å slå to steiner sammen og grynte fornøyd når det blir ild av det.

Det hadde jo vært litt kult, egentlig. Men ikke vær så kritisk til DVD-ene våre eller spillmaskinene. Del med oss din kunnskap om kald fusjon og whatnot.

Eller kanskje du er ufattelig historieløs og temmelig tåpelig? Siden du ikke kjenner til alle de vitenskaplige og tenkologiske fremskrittene som er gjort i de siste hundre årene, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow. Du har selvinnsikt i bøtter og spann.

Nei. Det er ikke det linken din sier.

Den sier man har regnet seg frem til at det kan eksistere 100 millioner planeter i Melkeveien som har gunstige betingelser for utvikling av liv.* De vet ingenting om noen av disse klodene har liv (enda). De vet heller ingenting om dette livet er intelligent på noe vis.

Når det gjelder å titte etter sk. biomarkører kan vi glede oss til 2018, og oppskytingen av JWST skopet (etterfølgeren til Hubble). Den vil kunne påvise fritt oksygen i atmosfæren til exoplaneter.

*Mars har en gang i tiden hatt gunstige betingelser for utvikling av liv, men så langt er ingen spor av liv funnet der ute.

Det er artig åssen enkelte ser ut til å mene at "liv" automatisk betyr "intelligent liv", som igjen betyr "teknologisk avansert sivilisasjon".

Men som vi ser på vår egen planet, så er jo de mest suksessrike livsformene encellede organismer og insekter. De fins over alt, de overlever alt, og de kan til og med eksistere uten en forbindelse til solen.

Mer avanserte skapninger som virveldyr, er det i sammenligning ganske få av, og de er følsomme for forandringer i miljøet, siden de bruker lang tid på å tilpasse seg genetisk. Det en bakteriekoloni kan klare på noen få år (som å utvikle seg til å lære å fordøye plastikk og flybensin) bruker en populasjon av pattedyr hundrevis eller tusenvis av år på. Det anskueliggjøres lett gjennom henvisning til planetens store utryddelser gjennom meteornedslag. I dag er det 7,25 milliarder mennesker på planeten. Kommer det et meteornedslag i samme størrelsesorden som det som drepte dinosaurene, kan vi være utryddet på kort tid. Teknologisk avansert kultur er følsom for sammenbrudd i infrastrukturen.

Selv etter at menneskene utviklet seg til skapninger med høy hjernekapasitet, så fortsatte vi å være low tech i flere titalls tusen år, og klarte aldri å bli spesielt dominante som art.

Det er ingen grunn til å anta at den stien som ble fulgt mot teknologisk utvikling i Vesten skulle være mulig å følge noe annet sted der det oppstår intelligent liv.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3707057.stm

https://www.youtube.com/watch?v=Q2Rk9cpykwU

UFO-er filmet av det meksikanske luftforsvaret.

Anonymous poster hash: 57dcc...26c

Oljeplattform.

Tok meg 2-3 minutter på google, men vil man tro på ufoer er vel ikke litt leting etter naturlige forklaringer så populært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...