Gå til innhold

Alkohol i Sverige eller på tax-free


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Kor mykje er det eigentleg å spare på å kjøpe inn ein del alkohol i Sverige eller på danske-båten, eller noko? Kva er kvoten? Nokon som veit kva ymse alkohol kostar over grensa og på tax-free?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Teletubbien

Jeg fant vel ut at det er en del å spare ved å ta båten mellom Sandefjord-Strømstad, fremfor å kjøpe i Sverige, men alt er jo billigere enn her i Norge da :roll:

Derimot så skal du vite at forskjellen på feks konjakk er veldig liten på det norske og svenske polet - slik at turen ikke vil lønne seg for å kjøpe akkurat konjakk, da tenker jeg på norsk vs svensk pol - ikke båten tatt med i den biten...

Bailys og kaffelikører er faktisk billigere i Norge enn i Sverige :o

Kjøpte feks Martini Asti i Sverige for 69 kr for 75 cl. I Norge koster den vel 99,90 kr for 75 cl :wink: Når den norske kronen igjen er sterkere enn den svenske sparer man jo litt.

(69 svenske kroner er 58 norske kroner) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min reiser en del med jobben, så vi fikk kjøpt all sprit og likør på den måten. Det sparte vi nok en del på.

Men vi gadd ikke å dra til Sverige for de andre tingene, for man må jo smugle i stor skala hvis det skal lønne seg. Hvis man regner inn kostnad og tid for å reise over, så tror jeg ikke det er noe poeng i. Og sprit er ikke noe særlig billigere i Sverige, så det må man i så fall få på tax-free.

Vi kom i alle fall frem til at det var andre steder det var letttere å spare noen kroner enn på alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke bor veldig nærme svenskegrensa, eller har tenkt å ta deg en tur til Sverige eller med danskebåten er det nok ikke så mye å spare. Prisene mlm vinmonopolet og systembolaget er ikke så store at man sparer inn bilutgifter dersom man bor et stykke unna og i tillegg holder seg innenfor kvota.

Har selv kjøpt det meste av spritholdige drikker (cognac, vodka, gin, whiskey og likør) på taxfree, men det er fordi jeg allikevel har vært ute å reist. Har svidd av massevis av unødvendige kroner på turene mine, så sånn sett hadde det vært rimeligere å å kjøpe på polet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal ta turen til polet i sverige så lønner det jo seg nå å dra før juli...da kommer nemlig bompengene... :wink: Godt med alt man kan spare penger på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta turen til polet i sverige så lønner det jo seg nå å dra før juli...da kommer nemlig bompengene... :wink: Godt med alt man kan spare penger på...

Kommer jo an på hvilken grenseovergang man benytter seg av :)

Det er jo forøvrig snakk om å sette ned de svenske polprisene, men vet ikke om det skjer og i tilfelle når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hmm.. Vi lurer litt på å ta ein tur med båten til Strømstad i sommar då, så då kan vi jo handle litt tax-fritt, kanskje. Får sjå kva vi finn på... Takk for tips alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S

I sverige så sparer du på vin og øl men glem spriten.. som de andre sier så er det snakk om mynter å spare og den turen er ikke verdt det.

Kjøp på taxfree du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først skal over med båt, vil det lønne seg å ta med kvotepassasjerer ... Vi tok med tre pers som ga oss kvoten sin, slik at vi hadde fem kvoter. Husker ikke nøyaktig hva vi kjøpte, men tror 4 flasker sprit, 1 flaske martini, 3 flasker rødvin og 5 flasker champagne (ekte champagne, ikke sprudlevann). Tror vi i etterkant fant ut at vi kunne ha kjøpt mer vin, fordi kvoten er liter og ikke flasker og en flaske er 75 cl. Jaja. Ja, også kjøpte vi 24 små bokser Heineken. Betalte 2300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brud2002

Vi kjøpte vin i sverige, hadde med minst 2 venner hver gang, som gav sin kvote til oss. Sparte ca. 30 kr. pr flaske. Vi kjøpte også kjøtt til hovedrett, skoene mine og en del annet. Bor ikke fryktelig langt fra grensen.

Svigerfar handlet all sprit på tax-free for oss (reiser veldig mye med jobben). Sparte masse på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si: Båten er tax-free og det er jo ikke Sverige :)

Så det lønner seg å ta båten, ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lol75

Var i sverige i helgen og kjøpte med endel alkohol. For 2 helflasker vodka, 7 flasker musserende vin og 5 stk 0,5l bokser med pærecider betalte jeg 690,- norske..

Billigste vodka i sverige er 177,- for en helflaske (32,5 %)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...