Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Trente før festen fredag, hadde for en sjelden gangs skyld good tid, løp et slags intervall jeg fant på underveis (0pp 0,5 km/h hvert andre minutt fra 9-12, to runder, orket ikke presse meg så mye merket jeg), løftet tunge ting, testet stående roing, med bare 30 kg, for lite, men underarmene kjentes allerede ut som om de var stukket i hver sin bikube etter markløften. Faktisk 1t20min trening. Ikke løftet en finger siden. Bortsett fra at jeg har fire etasjer hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fornøyd i dag tidlig med å sykle til jobb. Ikke så fornøyd når jeg ser ut av vinduet nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde med "hamstre minutter" av hverdagsaktivitet.

Ting jeg kan gjøre: sykle/gå i stedet for å kjøre, trampoline, twister, rockering, hoppetau, hoppe opp på ting for å bedre spenst, yoga hjemme, rollerblades...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løftet tungt og er et bunnløst hull, sitter med potetmosgryta i fanget

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned til 5x5:

bøy&strakmark: 67,5 kg

benk: 45 kg (jaggu bare frykt for å måtte rope om hjelp som fikk den stangen opp)

stående roing: 40 kg

kjørte også bulgarske utfall med en 15 kg skive i armene 3x12 innimellom benkpressen for å få tiden til å gå

mage: padling med 12 kg kettlebell, 3x20

Ble litt stiv i skulder nakke av ett eller annet her, skulle gjerne visst hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker asså, yr sier sol og jeg sykler... tar ikke sjansen flere dager nå med det første. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller jo, lot meg lure i dag også. :)

Og tipper jeg kommer til å la meg lure resten av uka :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :). Har aldri klart noe mer enn det på noen i noen av styrkeperiodene mine, så spent på om det stopper der nå også.

I dag unnet jeg meg en morsom hoppogsprett-time. Tenke seg til å gå på trening uten å grue seg først, enten til blodslit på mølle eller store skumle menn ved frivektene. Lenge siden sist, hoppet ikke like høyt som jeg synes å huske fra før.

Men kroppen er sterk og glad, det kjenner jeg hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på kroppen at jeg burde trent i dag, men det går jo i ett. Har stått tre timer i kiosken under fotballcup, blant annet. Det var gøy :)

Definitivt styrke i morgen! Kanskje løpings også.

Jeg starter ny løpekonk på jobben neste uke, har egentlig ikke lyst til å bare løpe hele sommeren, men vi får se hva det blir når konkurranseinnstinktet melder seg inn.

:fnise:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morgenpigg at jeg nesten sto klar da senteret åpnet kl. 10.

Meldt sol i dag, nemlig, så tenkte best å få unnagjort inneting før den kommer. Den kom vel ca. 17.00...

:ler:

Tung (altså den tyngste typen, 5 reps for tiden) styrke gir en HELT annen følelse i kroppen enn cardio eller utholdende styrke. Ikke den deilige euforiske passe-slitenheten. Etter TUNG styrke kjenner jeg først ingen ting og må minne meg på at jeg faktisk har trent, og det hardt også, det var ikke dilletull, jeg KUNNE ikke få opp den stanga flere ganger.

SÅ verker det i hele kroppen en stund og jeg går som en stiv nittiåring mens musklene skriker.

Og SÅ, hvis jeg var så dum å trene når senteret åpnet klokken ti, så kjenner jeg ingen verdens ting på kvelden og føler meg som en lat slabbedask som burde komme meg ut på en joggings. Og må igjen minne meg selv på at jeg faktisk har trent. (Og at bena sannsynligvis er helt ute av stand til å løpe selv om de påstår noe annet.)

Ja, sånn er det og blablabla.

Og så få solen søndag kveld da liksom. En slags ekstra bekreftelse på at det var jo i morgen man skulle hatt fri. Da er den her. Da kunne lårene blitt brune. Blæh.

Joggings i morgen kveld tror jeg. For å oppsøke kveldssolen når den er borte fra hagen.

Joggetur vestover med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blitt veldig stiv i nakke de to siste styrketreningene. Etter at jeg startet med stående roing. Mistenkte jo omvendt roing for å ta knekken på nakken den gangen for to år siden da jeg havnet hos kiropraktor.

Men det kan jo også være at jeg spenner kroppen mer i andre øvelser når det blir tyngre.

Hmmm, skal trene styrke i dag nemlig, kanskje droppe roing og se.

Litt lei styrke (5x5 tar lang tid!), men skal kjøre på de siste tre(!) ukene før ferie. Da har jeg kjørt 3 1/2 uke med 3x8 reps og 3 1/2 med 5x5. Kun to økter i uken (en pt sa det var nok når det var såpass tungt.)

Fredag begynner sommerens løpechallenge, jeg valgte å la den gå tre måneder (13 uker, 91 dager, PUH!), for den bør begynne før sommeren så man får rekruttert før ferien, og den bør gå helt frem til samlingen i september, for det er på slutten det blir mest skravling og oppgiring.

Hva skal være mitt mål? I fjor var det 200 km på to måneder, det klarte jeg, men ble fryktelig lei.

15 km/uke x 12 uker (trekker fra en ferie) = 180 km. Labert, men..

Uke 24:

Tirs - styrke

Fre - løpe? (innvie challenge)

Helg, helst lør - styrke

Uke 25 er full av greier, aner ikke hvordan jeg skal få det inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg surfer rundt på (trenings)blogger og liknende og ser flotte, trente kropper får jeg et litt forvrengt kroppsbilde.

Altså jeg tror jeg ser ut som dem! :fnise:

Og så går jeg rundt og føler meg sånn. Fint det asså, men... tror jeg stikker på den treningen nå, jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Nakne armer. Ble kalt atletisk. Gotta love it :D

Nice!!

Noen uker er bare mer krevende enn andre, bra gjort å få inn trening uansett da syns jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men nesten ALLE mine uker er sånn :ler:

Neida, juni og desember er ekstreme i forhold til avslutninger og småreiser.

Droppet stående roing i går, og ikke noe stiv i nakke. Jeg kan altså ikke ro. Kanskje sittende?

Ellers ble kroppen så utkjørt at da vi kom hjem fra avslutning nummer femten og barna var i seng tok jeg meg en liten lur selv. Som varte til i dag tidlig :ler:

Ulempen med det er at kroppen kjentes så deeeeilig halvsovende i dag tidlig at jeg ikke orket ødelegge det med å sykle til jobb. Jepp, den imponerer i bunken av dårlige unnskyldninger :fnise:

Ang. styrke (5x5) er jeg da på 70kg i bøy & strakmark og 45 i benk, og tror jeg har nådd grensen for hvor mye jeg har løftet før. Får se hva vi ender på de siste tre ukene. Kjørte 3x1 min hofteflex i slynge, og der var jeg ikke like tøff som før. Måtte bare holde vanlig planke det siste halve minuttet.

:goodbye:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med det er at kroppen kjentes så deeeeilig halvsovende i dag tidlig at jeg ikke orket ødelegge det med å sykle til jobb.

Kanskje like bra, for en time etter at jeg var kommet på jobb måtte jeg hjem og skru av alarmen på huset. Kunne blitt i overkant mye sykling på en dag :fnise:

Så hvordan går det med hverdagsbevegelsen?

Uke 23 ikke så ille i så måte, totalt ca:

125 min sykling

5 min trapp (dvs. trappen på jobb fem ganger, takket være litt brannalarm og sånn. Ikke medregnet alle trappene mine hjemme)

197 min trening

og sto tre timer i kafe

(altså rundt 50 min per dag utenom kafejobben, 70 med (evt 20 / 45 uten å regne med treningen)

Fortsatt ikke en time daglig, men såklart, jeg sitter ikke stille resten av tiden heller.

Må ikke glemme å følge opp denne uken, så langt bare en sykkeltur til jobb (mandag) og en trening (tirsdag)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, huff, det har jeg helt glemt. Kan ikke sette meg ned hele helgen for å veie opp for dette her.

Og ikke nok med det, løpekonken starter i dag, og det byr på flere utfordringer. Jeg vil jo fortsatt løfte også. Og jeg kan ikke løpe dagen etter jeg har løftet, for da løper jeg så langsomt :ler:

I hvert fall første turen kan ikke være alt for treig, for det blir for synlig. Siden jeg er arrangør og alt. Og så må det være opphold. Helst. Og ikke skje noe annet, som det stort sett gjør. Haha, ikke lett asså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe og trøste, ikke trent siden tirsdag.

:(

Nå er i hvert fall konkurransen i gang, så det blir absolutt helt bestemt en joggetur i helgen.

:nei:

Men hu og HEI som det regner, det blir ikke akkurat nå :fnise:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...