Gå til innhold

Hva man ikke sier til en som sørger


#Sunrise

Anbefalte innlegg

2dager etter bestemor døde, var jeg helt knust, jeg gråt vær dag, og viste ikke hvordan jeg skulle klare meg, så skreiv venninna mi til meg:"kondolerer, men jeg syns ærligtalt du overdriver, du møtte ikke bestemora di så ofte!"

har dere opplevd noen som har sagt noe dem ikke burde si?

-er litt greit og lese, så man ikke går i tabba når en venn eller nær mister noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Men dere var jo ikke sååå nær!?"

Anonymous poster hash: 12315...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, usmakelig:(

Jeg møtte nå ikke onkelen min så ofte heller fordi jeg har bodd i en anna by de siste 8 åra, men det betyr ikke at jeg ikke var glad i ham. Min "venninne" presterte å si at min onkel var en seksualforbryter og at jeg ikke skulle ta det så tungt da sønnen hans begikk selvmord og onkelen min var for syk av kreft og kols til å komme i begravelsen...

Hun er ikke venninna mi mer for å si det sånn.

Kondolerer TS, masse klemmer til deg! Men din bestemor har jo hatt en innvirkning på livet ditt så er hun aldri helt borte:) Jeg liker i alle fall å tenke slik om min bestemor^^,



Anonymous poster hash: 55ba4...fdc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...... Det er ikke noe å gråte for, han var jo bare gammel uansett"



Anonymous poster hash: bc429...4b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, usmakelig:(

Jeg møtte nå ikke onkelen min så ofte heller fordi jeg har bodd i en anna by de siste 8 åra, men det betyr ikke at jeg ikke var glad i ham. Min "venninne" presterte å si at min onkel var en seksualforbryter og at jeg ikke skulle ta det så tungt da sønnen hans begikk selvmord og onkelen min var for syk av kreft og kols til å komme i begravelsen...

Hun er ikke venninna mi mer for å si det sånn.

Kondolerer TS, masse klemmer til deg! Men din bestemor har jo hatt en innvirkning på livet ditt så er hun aldri helt borte:) Jeg liker i alle fall å tenke slik om min bestemor^^,

Anonymous poster hash: 55ba4...fdc

er så mye rart folk klarer og si:S det verste med det venninna mi sa var at hun sa etterpå "jaja, jeg vet jo ikke jeg, har ikke mista noen nær slektning" da ble jeg bare så sint at jeg har ikke snakka med hun siden den gang, og det er snart 3 år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det var jo BARE *sett inn ord*"

- Det var jo bare onkelen din.

- Det var jo bare eksen din.

- Det var jo bare en hund.

- Det var jo bare et foster.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørt i begravelsen: "Ikke gråt da, bestemora di er hos Jesus nå, det burde du heller være glad for". Bestemor var ikke kristen, ikke jeg heller.



Anonymous poster hash: 0260f...a09
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så mye rart folk klarer og si:S det verste med det venninna mi sa var at hun sa etterpå "jaja, jeg vet jo ikke jeg, har ikke mista noen nær slektning" da ble jeg bare så sint at jeg har ikke snakka med hun siden den gang, og det er snart 3 år siden!

Folk som ikke har mista noen nær kan vel kanskje ikke forestille seg hvor vondt det er. Men man kan nå ikke være fullstendig ute av stand til å føle empati eller sympati. De er jo ikke psykopater heller!

Anonymous poster hash: 55ba4...fdc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke har mista noen nær kan vel kanskje ikke forestille seg hvor vondt det er. Men man kan nå ikke være fullstendig ute av stand til å føle empati eller sympati. De er jo ikke psykopater heller!

Anonymous poster hash: 55ba4...fdc

Etter begravelsen: "Nå er det verste over". Kanskje for deg, men for oss som har mistet noen nære så er en uke sørgetid i snaueste laget.

Anonymous poster hash: 2d984...610

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt i begravelsen: "Ikke gråt da, bestemora di er hos Jesus nå, det burde du heller være glad for". Bestemor var ikke kristen, ikke jeg heller.

Anonymous poster hash: 0260f...a09

hva er greia med at folk sier ikke gråt, i en begravelse, der burde man få gråte så mye man vil,

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er greia med at folk sier ikke gråt, i en begravelse, der burde man få gråte så mye man vil,

Det er like ille som de som sier "bare gråt du", og som nesten fotfølger deg for å se om du får grått ut eller om du holder det inni deg og går til grunne. Jeg hater at sorg forventes å være en offentlig greie. Den dagen jeg må arrangere en begravelse, skal det skje med minimalt av folk og oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 2d984...610

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i min familie tok selvmord og det jeg ble møtt med; "de som tar selvmord er feige<br />og ikke helt vel bevart".....ikke det jeg orka høre akkurat da.

Anonymous poster hash: 131fc...2dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like ille som de som sier "bare gråt du", og som nesten fotfølger deg for å se om du får grått ut eller om du holder det inni deg og går til grunne. Jeg hater at sorg forventes å være en offentlig greie. Den dagen jeg må arrangere en begravelse, skal det skje med minimalt av folk og oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 2d984...610

Når broren til mamma døde, så gikk presten bort og sa "det ser ikke ut som du tok dette så tungt"

Anonymous poster hash: 74ce0...5e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når broren til mamma døde, så gikk presten bort og sa "det ser ikke ut som du tok dette så tungt"

Anonymous poster hash: 74ce0...5e4

Det er lov å sparke i sånne situasjoner. For en GJØK av en prest. Fy skam!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å sparke i sånne situasjoner. For en GJØK av en prest. Fy skam!

helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like ille som de som sier "bare gråt du", og som nesten fotfølger deg for å se om du får grått ut eller om du holder det inni deg og går til grunne. Jeg hater at sorg forventes å være en offentlig greie. Den dagen jeg må arrangere en begravelse, skal det skje med minimalt av folk og oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 2d984...610

Jeg er så enig, så enig. Folk må gjerne gråte offentlig for min del, men det er så forbanna irriterende når enkelte får det for seg at det er "bedre" eller mer ektefølt når man gråter.

Mistet bestevennen min for noen år siden (som i den aller nærmeste vennen min, ikke som i en av femten jeg kaller bestevenn), og da var det nok av "Jeg trodde dere var bestevenner, jeg?" å få fordi jeg ikke satt og gråt. Ble ikke spesielt såret, bare oppgitt. Man må være så ubegripelig dum for å tro at mengden tårer er en presis indikator på hvor preget en person er.

Anonymous poster hash: 502c7...335

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da min venninne sa "Så trist, jeg vet akkurat hvordan du har det, mine besteforeldre er også gamle og vi venter bare på at de skal dø" da min kjære farmor døde. Jeg gir da pokker i dine levende besteforeldre 5 min etter at jeg har fått dødsbudskapet :roll:

(Nå skal det sies at denne jenta var særdeles selvsentrert til daglig også, hadde det vært noen andre er det ikke sikkert jeg hadde reagert så sterkt.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min døde da jeg var 19 år. Den dagen dødsannonsen sto i avisen så var jeg og kjæresten min på besøk hos besteforeldrene hans. Akkurat i det vi kommer inn i huset sier bestemora hans: "Jasså, har mora di krepert nå?".

Kan si jeg ble skikkelig satt ut.......

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min døde da jeg var 19 år. Den dagen dødsannonsen sto i avisen så var jeg og kjæresten min på besøk hos besteforeldrene hans. Akkurat i det vi kommer inn i huset sier bestemora hans: "Jasså, har mora di krepert nå?".

Kan si jeg ble skikkelig satt ut.......

:sjokkert: er det mulig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt til en venninne av meg etter at hun hadde mistet sin far: "Det var godt å høre. Nå fikk jeg noe annet å tenke på!"



Anonymous poster hash: 485ae...5d0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...