Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

Jeg er litt interessert i å se bilder av deg uten sminke og med sminke, stilt ved siden av hverandre sånn at man kan se forskjellen enten de er store eller små.

Også vil jeg gjerne vite om bildene er fra hverdags eller til fest, og hvilke typer produkter du vanligvis bruker og hva som er favorittmerkene.

Dersom noen ikke har lyst å legge ut bilde av hele seg, så er det mer enn bra nok å ta av bare øynene, siden det i mange tilfeller er øyensminken som er dominerende hos oss kvinner.

(Menn som sminker seg, er selvfølgelig også hjertelig velkomne til å poste bilder!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elihol

Legger igjen et lite spor her... Skal ut i kveld, så skal prøve å huske på å ta bilde av sminken da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Med unntak av det nederste bildet, så kan jeg gjerne gå sånn til hverdags også, jeg. Jeg går oftest uten sminke da, slik som på det øverste bildet.

Jeg bruker øyenskyggeprimer fra Urban Decay, flytende eyeliner fra H&M, kajal fra Urban Decay eller Stila (jeg bruker ofte farget kajal, slik som den grønne på bildet), mascara fra Max Factor eller Clinique, favorittøyenskyggene er fra Urban Decay, Stila, Everyday Minerals og NYX. Jeg har også en av de der famøse ebay-palettene med 88 skygger, som jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på. På brynene bruker jeg bare litt matt øyenskygge, hvis jeg kommer på det.

Ellers bruker jeg ofte lipgloss,favoritten er Lip Glaze fra Stila. Noen klare favoritter innen foundation eller concealer har jeg egentlig ikke.

Jeg sminker meg etter humør og hvorvidt jeg pynter meg, men i hverdagen blir det mest enten sminkeløst eller bare litt mascara og lipgloss. Men jeg liker (gjerne fargerike) øyenskygger og eyeliner. Jeg innser forresten at jeg kanskje har mer sminke enn jeg trenger når jeg leser dette innlegget, som jo ble veldig langt.. hehe :) Det mangler vel bare at ingen andre enn meg legger ut bilde, nå da. :gjeiper:

edit: tok vekk bildet :)

Endret av Søgni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

bildet er fjernet.

Chanel Vitalumiere aqua i Beige 10.

Svart smokey eye/en trio fra Make up Factory (et merke du ikke lenger får fatt på i Norge)

Orgasme blush fra Nars og

Gosh Cosmetics Rose Gold Lebestift.

Min dagsminke er nok adskillig kraftigere enn folk flests, men jeg liker det sånn. Nude makeup er liksom ikke helt meg.

Endret av "gjest"
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Damnit, jeg får ikke til å laste opp bilder her inne lengre! Kommer bare opp at fila er for stor hele tiden!! :kjefte:

Flott sminke dere andre.

Jeg bruker også mye hverdagssminke, "gjest" :)

Endret av HunterLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Indra

Du sminker deg veldig hardt, og forsterker det hele med veldig mørkt hår i stram frisyre. Det får deg til å se litt streng og kald ut. En mykere og lysere frisyre, og mer diskret makeup ville antagelig gjort deg ti år yngre.

Ikke slemt ment. Du er en flott dame, men kunne gjort så mye mer ut av deg selv. :)

Synes noen kler å ha sitt eget særpreg, jeg. Hvorfor må alle se yngre ut?

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Beklager snusleppa, men jeg er så avhengig at jeg klarte ikke spytte den ut! :P

Jeg bruker forresten disse produktene:

- Foundation fra MAC

- Concealer fra Lancome

- Mascara fra Loréal og YSL (shocking).

- Kajal fra Lancome

- Øyenskygge fra Dior og Isadora.

- Lipgloss fra Loréal og leppestift fra Loréal.

- Øyenbrynsskygge fra GOSH

Dette bildet viser godt hvordan jeg sminker øynene:

Gråfarget

Vennligst ikke quote bildene! :)

Endret av HunterLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Du sminker deg veldig hardt, og forsterker det hele med veldig mørkt hår i stram frisyre. Det får deg til å se litt streng og kald ut. En mykere og lysere frisyre, og mer diskret makeup ville antagelig gjort deg ti år yngre.

Ikke slemt ment. Du er en flott dame, men kunne gjort så mye mer ut av deg selv. :)

Takk for tips, men jeg liker Rock Chick stilen, lys makeup får meg til å føle meg blass.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager snusleppa, men jeg er så avhengig at jeg klarte ikke spytte den ut! :P

Jeg bruker forresten disse produktene:

- Foundation fra MAC

- Concealer fra Lancome

- Mascara fra Loréal og YSL (shocking). På dette bilder Loréal.

- Kajal fra Lancome

- Øyenskygge fra Dior og Isadora, på dette bildet Dior (brunfarger).

- Lipgloss fra Loréal og leppestift fra Loréal.

- Øyenbrynsskygge fra GOSH

Vennligst ikke quote bildene! :)

Godt eksempel på at sminke ikke alltid gjør folk penere eller utgjør en stor forskjell. Synes du burde lære deg å legge ordentlig øyesminke.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Godt eksempel på at sminke ikke alltid gjør folk penere eller utgjør en stor forskjell. Synes du burde lære deg å legge ordentlig øyesminke.

HL er den snasne damen da og kunne nok lært deg en del om å legge øyeskygge.

Endret av "gjest"
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HL er den snasne damen da og kunne nok lært deg en del om å legge øyeskygge.

Nei, jeg hadde fått frem øynene hennes mye bedre enn det der. Hun har jo et nydelig utgangspunkt, trist å se at hun ødelegger det med dårlig øyesminke.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tips, men jeg liker Rock Chick stilen, lys makeup får meg til å føle meg blass.

Trenger ikke være så lys, bare litt mindre hardt? Øyenbrynene dine er for lyse i forhold til håret og øyensminken, og det får deg til å se litt dratt/streng ut.

No offence, altså. Enhver må se ut som de ønsker. Sikkert noen som synes jeg burde gjort noe annerledes også. Ikke er jeg tøff nok til å legge ut bilde her heller. :sjenert: Det er du! :5:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunger Lady:

Du er ei nydelig dame (sagt i "dame-til-dame-tone") - spesielt pent var bildet uten sminke, synes jeg. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun dreper øynene med altfor mye mør skygge, for eksempel. Hun burde startet med lys skygge over hele lokket og også ha mer lyst på selve lokket. Da ville øynene poppet på en helt annen måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indra

Hunger Lady:

Du er ei nydelig dame (sagt i "dame-til-dame-tone") - spesielt pent var bildet uten sminke, synes jeg. :-)

Nettopp, med bedre skyggelegging ville øynene hennes vært lekre også med sminke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...