Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei jeg kjenner har kommentert på en status som gikk noe som dette:

"Vet det er skikkelig lættis å legge ut dette her, men dette vil jeg at alle skal vite! Gode, flotte (guttenavn), pappaen til vårt barn, har nettopp hatt sex med (jentenavn)!! Måtte dere brenne i helvete!!"

Skjønner at man kan bli sint og si sånt i kampens hete (på en måte, men hadde aldri gjort det selv), men stakkars barn..

Uff! Jeg gjorde noe lignende, da jeg facerapa ex'en sin profil. Jeg var ung og dum, og hadde jeg kunnet skru tilbake tiden....

Jeg skrev noe om at han tilstår foran alle vennene sine om at han har såret meg etter å ha vært utro med den og den jenta noe som også var sant. Ikke at det rettferdiggjør handlingen min.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei jeg kjenner har kommentert på en status som gikk noe som dette:

"Vet det er skikkelig lættis å legge ut dette her, men dette vil jeg at alle skal vite! Gode, flotte (guttenavn), pappaen til vårt barn, har nettopp hatt sex med (jentenavn)!! Måtte dere brenne i helvete!!"

Skjønner at man kan bli sint og si sånt i kampens hete (på en måte, men hadde aldri gjort det selv), men stakkars barn..

Vel, folk som er utro fortjener å bli ydmyket. Hevn <3

Anonymous poster hash: 687b9...55c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og senere i går postet hun med utro samboer en status om at den andre statusen nå var slettet, de var lykkelige igjen og han var tilgitt :fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kom ei jeg kjenner med følgende status:

"Endelig,etter mange timers slit,fikk jeg ti dette her.Blir lenge til neste gang TRO MEG!!!!!!!!!!!!"

Da folk spurte henne hva dette gjaldt, så viste det seg at det var endring av profilbilde på Facebook..

Det er selvsagt greit at ikke alle har like mye IT-forståelse, og kanskje det bare er meg, men jeg ville ikke flagget dette til hele verden for min del. :P



Anonymous poster hash: 499f9...7e1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en undersharer på vennelista. Veldig grei og real jente, men skriver ofte statuser som denne, som kom for noen dager siden:

"Da slukket de lyset gitt, betyr det at man må sove tro..

på *navn på sykehus*."

Mange skriver god bedring og spør om hva som har skjedd, en spør hvilken avdeling hun er på. Undersharerern svarer kun "Jeg er i 5. etasje, så da skjønner du kanskje." Akkurat som om alle vet hva som foregår i de ulike etasjene på et stort sykehus.

En annen kommenterer "har du blitt verre, skulle du ikke hjem?" og undershareren sier "Legen vil prøve en ny medisin, så kanskje jeg får reise hjem i dag."

Altså...hæ? Skal man informere venner og andre om at man er på sykehus, så får man vel også informere om HVORFOR man er der!

Anonymous poster hash: f3466...b4e

, Anonymous poster hash: f3466...b4e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Det hender at jeg, etter å ha drukket en del, blir sittende oppe alene etter at andre har lagt seg, og koser meg gløgg ihjel med å finne gode gamle sanger og filmklipp. Det føles ikke trist :)

Det samme gjør jeg enkelte ganger når jeg kommer hjem i finformen fra byen. Da er det fram med gamle slagere, yndlingslåter og musicals(!), så sitter jeg og skråler med og koser meg glugg ihjel! :-D

Men jeg deler ikke alle videre på FB, da.

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det blir litt spesielt når bikkjer sender hverandre bursdagshilsner (seff ledsaget av en haug med hjerter) på Facebook.



Anonymous poster hash: 9535f...a69
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flere tilfeller av "undersharing" på min fb i det siste... sånne vage "Åh, sååå deilig med gode nyheter!" eller "Shit, livet kan være vanskelig altså..*følte seg trist*" (og såklart ingen svar på noen av dem når folk spør).

Passer kanskje bedre under "irriterende statuser" enn "oversharing" men jeg ser lite av det siste dessverre.. mest folk som deler for ofte, ikke så drøye ting, men sånn 3 statuser hver dag.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med i en gruppe på Facebook for folk som liker en spesiell type hunderase, hvor man diskuterer hundehold og legger ut bilder. Mange fine bilder og gode tips til stell av hund etc.

MEN! I den gruppa er det spesielt en fyr som legger ut bilder _hele_ tiden. Han er over femti, ser sånn ut på profilbildet i alle fall, og er selve kroneksempelet på hvorfor den generasjonen ikke burde vært på facebook, jfr de på den alderen som legger ut tonnevis av klisne bilder av solnedganger med motivasjonstekst på!

Uansett, han fyren der poster sikkert 15 bilder av hunden sin hver dag. Ikke morsomme bilder, eller bilder av rare ting den gjør, bare av at hunden ligger, hunden sitter i hagen, hunden står i hagen... Og så skriver han alltid en tekst til bildet, SOM OM DET ER HUNDEN SOM SNAKKER! Eksempel:

*hundenavn* sier: "Hei alle fb-venner, håper dere har det like koselig som meg i dag! Pappa tar meg med på tur!"

Og masse andre folk i gruppa hiver seg på og skriver masse sånn "hei *hundenavn* Så fint du har det hos pappaen din, hjertehjerte, håper du får en fin dag! Snutekoser fra *navnet på egen hund*"

Herrejesus.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av en brukt tampong "den var SVÆÆÆÆÆR, fikkn nesten itje ut :-)".

have mercy...

Anonymous poster hash: a902d...4de

Håper du tuller! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men jeg har allerede møtt den mannen jeg vil gifte meg med og bli gammel sammen med, det eneste er, vi er ikke sammen, og jeg vet med hånden på hjertet at han vet utrolig godt selv hvem han er! " - Min egene sistat fra dagens innlegg..."

Javellllllllllllllll

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kom ei jeg kjenner med følgende status:

"Endelig,etter mange timers slit,fikk jeg ti dette her.Blir lenge til neste gang TRO MEG!!!!!!!!!!!!"

Da folk spurte henne hva dette gjaldt, så viste det seg at det var endring av profilbilde på Facebook..

Det er selvsagt greit at ikke alle har like mye IT-forståelse, og kanskje det bare er meg, men jeg ville ikke flagget dette til hele verden for min del. :P

Anonymous poster hash: 499f9...7e1

Handler det ikke heller om at hun har strevd for å få til et bilde av seg som hun var fornøyd med? Er man selvkritisk nok så kan det nemlig ta litt tid... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du tuller! :hoho:

Nei, dessverre............... det kommer en del drøyt fra den kanten, men dette her kommer jeg aldri til å glemme, æsj!

Anonymous poster hash: a902d...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre............... det kommer en del drøyt fra den kanten, men dette her kommer jeg aldri til å glemme, æsj!

Anonymous poster hash: a902d...4de

Æsj, altså. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UNUVERSITETET slår til igjen! Hun har nå annonsert at Julie Ege er død... R.I.P. Du var en meget flott dame <3 <3 <3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

UNUVERSITETET slår til igjen! Hun har nå annonsert at Julie Ege er død... R.I.P. Du var en meget flott dame <3 <3 <3

Hilser du fra meg og ønsker velkommen etter?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UNUVERSITETET slår til igjen! Hun har nå annonsert at Julie Ege er død... R.I.P. Du var en meget flott dame <3 <3 <3

Er hun død? Det står ikke i noen nettaviser.

Anonymous poster hash: 56d99...9cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun død? Det står ikke i noen nettaviser.

Anonymous poster hash: 56d99...9cc

Tror hun døde for ganske mange år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler statusoppdateringer er så ut, føler nesten ikke på lista mi skriver masse og oppdaterer hele tiden.

Det er vel facebook som har begynt å bli litt ut da (som jeg selvfølgelig synes er positivt)! Mye interessant her da :fnise:



Anonymous poster hash: 59602...0aa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...