Gå til innhold

Hvilken dialekt snakker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stavanger, med litt innblandet sandnes. Verste dialektene i norge etter jæren og kristiansand etter min mening, no offence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

En "pen" Stavangerdialekt. Dvs sier ord som "noe" istedet for "någe, "gjennom" ikke "gjønå", "over" ikke "øve" osv. Jeg bor i Oslo og ønsker jo å bli forstått...



Anonymous poster hash: e26eb...551
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Bergtekjen

Eg snakkar (og skriv til venner) Vest-Telemarking eller meir nøyaktig Essbørging (Eidsborging).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kristiansand dialekt med et snev av venndøl.

Anonymous poster hash: 3c22c...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Østlandsdialekt som er en god blanding av Oslo øst og vest. Rimelig kjedelig sånn sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordnorsk.

Er maange forskjellige dialekter her i nord. Samboer kaller dialekten min for "finere nordnorsk"=snakker ikke bredt og banner ikke. Jeg har en del bokmålsord/ord som er lik bokmål. Har fått noen kommentarer på det før. Min samboer f.eks. sier "fesk", mens jeg sier "fisk". Han sier "heim", jeg sier "hjem". Han sier "kvær" og jeg sier "hver". Så, han sier... "Æ feska kvær dag og så for æ heim", mens jeg sier: "Æ fiska hver dag og så dro æ hjem". (Vi er ikke glad i å fiske da, men greit eksempel, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo. Har fått høre at jeg snakker veldig dannet og oslo-vest. Litt usikker på om Jeg skal ta det som et kompliment eller som det motsatte haha :P

Anonymous poster hash: 31802...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Blanding av Oslo- og Drammensdialekt. Flyttet til Oslo for noen år siden nå, men det hender veldig ofte at de gangene jeg kommer hjem til Drammen legger jeg plutselig helt om dialekten til nesten bare Drammensdialekt og bytter tilbake når jeg kommer til Oslo igjen (selv om det hender at Drammensdialekten henger litt igjen noen dager). :) 

Veldig rart, bare meg som har det sånn?



Anonymous poster hash: 9bd1f...b1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei prate alvdøl!

Anonymous poster hash: 5d816...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...