Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

:vinke:

Høres ut som du har noen koselige dager MellonCollie :)

Gleder meg til lillegutt er ute her også, så vi kan gjøre litt av de tingene jeg har gledet meg til så lenge til.

Var utrolig kjekt å lese at du var så fornøyd med B7 forresten.

Lurer stadig på om jeg gjør en feil ved å velge bort epidural og legetilsyn,men synes avdelingen virket så koselig, at jeg i alle fall må gjøre et forsøk.

Får heller rulle ned til B2 hvis det blir for mye....

Liker forresten bukett 2 og 5 best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke sett den nye dagboken :sjenert:

likte bukett 2 og 3 jeg. Men hvilke farger har du mest lyst å ha?

:vinke:

Næh, vi hadde egentlig ikke tenkt noe på dette med farger. Ville først finne en blomst vi likte, og så ta farge ut fra den. Så nå ser det ut til at vi ender med creme og blå/lilla. Eller noe sånt.

:vinke: MellonCollie

Nydelige buketter alle sammen egentlig, men nummer 2 og 5 er mine favoritter. :jepp:

Liker godt hvitt og med litt blått og grønt i er det bare nydelig.

Ha en fortsatt fin helg :klem:

Det ser ut som vi ender med nummer 2 - så det er bra så mange likte den :ler:

:vinke:

Høres ut som du har noen koselige dager MellonCollie :)

Gleder meg til lillegutt er ute her også, så vi kan gjøre litt av de tingene jeg har gledet meg til så lenge til.

Var utrolig kjekt å lese at du var så fornøyd med B7 forresten.

Lurer stadig på om jeg gjør en feil ved å velge bort epidural og legetilsyn,men synes avdelingen virket så koselig, at jeg i alle fall må gjøre et forsøk.

Får heller rulle ned til B2 hvis det blir for mye....

Liker forresten bukett 2 og 5 best :)

Ja, jeg nøler ikke et øyeblikk med å anbefale de. Når jeg hører de andre på barselgruppa mi pratet om hvor mye stress de hadde følt det var rundt seg på fødselen, så aner jeg ikke hva de snakker om.. på B7 blir du hele tiden pratet gjennom hva som skjer, og hva som skal skje videre, og det kommer ikke inn leger / sykepleiere "i hytt og pine"..

Nå trakk fødselen min veldig ut, og jeg fikk misfarget fostervann. Da er det slik at man helst skal trilles ned til normalavdelingen. Men siden jeg var kommet så langt i fødselen da, så fikk de heller en lege til å komme opp på B7 og ta en vurdering på videre prosess. Og de bestemte seg heldigvis for at det var forsvarlig å fortsette der vi var. Så det føltes veldig trygt uansett, så lenge legen også kom opp og var med på å vurdere.

Håper du får like gode erfaringer som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, nå er jeg virkelig i bryllupsmodus om dagen!! Og det er så deilig, å føle at brikkene faller på plass, og alt som har hengt over meg løser seg opp :) Nå er i alle fall mye av planene klare, så gjenstår bare gjennomføring da :ler: Men vi er i det minste i gang! Og samboer er herlig, han er så entusiastisk som han kan, selv om jeg vet at bak overflaten er han ikke like med. Men så lenge han later som han er interessert, og tilbyr seg å ta enkelte oppgaver, så er jeg storfornøyd!!

Svigers og mine foreldre var her i går. Er veldig glade i svigers altså, men merker de tenker litt annerledes enn meg.. :sjenert: Hadde invitert de på middag til et visst klokkeslett, og de dukker plutselig opp 40 minutter før tiden. Skyldte på at de kom langveisfra, men på 1 times kjøretur skal det endel til for å beregne 40 minutter feil :ler: Jeg skjønner de vil ha tid alene med lillegutt før mamma og pappa kom, men da kan man jo ringe og si i fra at de kommer tidlig.. Og så skal de alltid sitte rett ved meg mens han spiser, og titte på han (fordi han er så søt og glad når han spiser visstnok). Er ikke selve det som plager meg, men han er såpass stor nå at når noen prater til ham under maten, så slipper han pupp og snur seg for å følge med. Jaja, jeg får jo bare begynne å gå på annet rom for å gi mat, men synes det er rart de ikke tenker over sånt selv - de ser jo at han blir forstyrra. Bagateller, men jeg er bare fascinert av at vi er så utrolig forskjellige :)

Hadde en litt slitsom natt, hvor han våkna 22, 1, 3, 5, 7 og 8. Da sto vi opp. Han var ikke lenge våken noen av gangene, men våken nok til å vekke meg.. og med det resultat at han var smågretten på formiddagen. Men så sov han laaang lur fra 14-16, noe som er ny rekord for ham på dagtid. Etter det var han blidgutten min igjen :) Tror han hadde litt luft i natt, for han var veldig urolig allerede ved kveldspuppen og legginga tok tid i går. I dag derimot sovnet han fint av seg selv, og har ikke våknet noe enda i alle fall.

Har kommet enorme mengder snø her det siste døgnet (vel, enorme mengder i min målestokk), så i dag holdt vi oss faktisk inne. Hadde vært et slit å få vogna ut i gårdsplassen uten å måke først, og DET orket jeg ikke sette i gang med. Men nå har samboer måkt, så i morgen skal vi ut igjen satser jeg på. Kan ikke sove ute der han bruker da, for da kan plutselig vogna bli full av snø fra taket ;) Men han sov jo uansett godt inne i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere får gjort ting når det gjelder bryllupsplanleggingen :) Høres ut som en slitsom natt ja, får håpe denne blir bedre :)

Huff, er vel ikke så lett å si noe heller til svigers, man vil jo ikke skape dårlig stemning heller, men det må vel kunne gå an å si høflig i fra at dere helst vil ha litt fred og ro rundt spisingen? Om du synes det er ubehagelig må vel samboeren din kunne si noe til dem i allefall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Så gøy å høre at du er i bryllupsmodus om dagen! :) Gleder meg sånn til dere skal gifte dere jeg! :hoppe: Iallfall til bildene etterpå :lur:

Svigers er ikke alltid like enkle å ha med å gjøre nei... heldigvis er det ikke store ting for deg da :) Jeg vet iallfall det at når vi får barn kommer jeg til å amme på andre rom hvor vi får være i fred. Det kommer jeg til å gjøre fra begynnelsen av. Ser hvordan de er nå med kjæres søster ;) Men som du sier, det er bare til å gå i et annet rom fra nå av!

Håper natta til lillegutt var bedre denne natta slik at mammaen fikk sove i fred :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at dere får gjort ting når det gjelder bryllupsplanleggingen :) Høres ut som en slitsom natt ja, får håpe denne blir bedre :)

Huff, er vel ikke så lett å si noe heller til svigers, man vil jo ikke skape dårlig stemning heller, men det må vel kunne gå an å si høflig i fra at dere helst vil ha litt fred og ro rundt spisingen? Om du synes det er ubehagelig må vel samboeren din kunne si noe til dem i allefall?

Ja, jeg kan jo si ifra. Men er litt redd for å "såre" noen også, vi har litt ulik måte å kommunisere på. Blir vel til at jeg bare flytter litt på meg fremover :)

Hehe, ikke lett med svigers alltid ;)

Nei, man merker at man har litt ulik tankemåte. Og det er jo naturlig det :)

Så gøy å høre at du er i bryllupsmodus om dagen! :) Gleder meg sånn til dere skal gifte dere jeg! :hoppe: Iallfall til bildene etterpå :lur:

Svigers er ikke alltid like enkle å ha med å gjøre nei... heldigvis er det ikke store ting for deg da :) Jeg vet iallfall det at når vi får barn kommer jeg til å amme på andre rom hvor vi får være i fred. Det kommer jeg til å gjøre fra begynnelsen av. Ser hvordan de er nå med kjæres søster ;) Men som du sier, det er bare til å gå i et annet rom fra nå av!

Håper natta til lillegutt var bedre denne natta slik at mammaen fikk sove i fred :)

:klemmer:

Ja, nå starter jeg å glede meg skikkelig selv! Var en periode jeg angret litt på hele "stort-bryllup"-greia, men nå som brikkene faller på plass, så gleder jeg meg i stedet :nigo:

Nei, stort sett så går det veldig veldig fint med svigers altså. Bare en liten frustrasjonsutblåsning som måtte til :ler:

Var lillegutt roligere i dag?

Håper du får en fin dag :klemmer:

Ja, hadde heldigvis en bedre natt - kommer mer under :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt var heldigvis litt roligere i natt, men han våkner stadig tidligere for første nattmåltid. Jeg har jo lurt litt på om han bare våkner, og at jeg bare har gitt pupp av gammel vane fordi det er så enkelt å få ham til å sove videre da.. men han er helt tydelig sulten når han blir lagt ved pupp - kaster seg nesten over og spiser skikkelig. Så jeg blir mer og mer sikker på at det er rett å starte smaksprøver av grøt nå. I natt våknet han først kl 1, og deretter kl 5. Da slet han litt med å finne søvnen igjen, så vi var våkne til ca 530, før han sov videre til 7. Så, ikke så verst. Men jeg savner sovebabyen jeg hadde for 2 måneder siden :ler: Men for all del - jeg la ham lysvåken i senga si kl 1925 i dag, han lå og skravla med seg selv en stund og kl 1935 sov han. Uten at jeg måtte opp. Så han er ganske så flink også :hjerte: (Jepp, stolt mamma!)

Vært tullete vær her i dag. Snø og regn og hagl om hverandre. Har vært på babysvømming, og det gikk kjempefint. Er siste gang neste uke, men vi har meldt oss på kurs 2. Så da tror jeg vi starter rett på det tirsdagen etter. Blir samme gruppe som vi er nå (vel, de som fortsetter da), og det er trivelig. Begynner jo å bli ganske godt kjent.

I morgen er det babysang. Og så skal vi ha et møte med cateringselskapet til bryllupet når samboer er ferdig på jobb. Greit å sette meny nå, slik at vi kan bestemme litt typer vin. Må handles inn en del, og siden vi tenkte å ta mye i Sverige er det greit å ha tid på oss til å ta mange turer, slik at vi slipper smugling :ler: Trompetspilleren vår takket ja i dag, så da er DET i boks. Og jeg har funnet to aktuelle fotografer som jeg skulle få mail av i morgen. Jeg ser fordelen med å bo her vi gjør nå, for det er ganske snille priser sammenlignet med mye jeg har lest om ;)

Også har jeg funnet meg sko tror jeg. Står mellom to par, da.

Par 1 - liker de godt foran, men ikke så begeistra for bakdelen.

Par 2 - disse liker jeg bakdelen på, men liker ikke at de er såpass spisse.

Gidder noen å ta disse skoene og sette de sammen til 1? :fnise: Og jeg må bare beklage for bryllupsspamming om dagen, det er bare så godt å sortere tanker.

Nei, nå er det mattid for meg. SUUULTEN. Og gleder meg til fruene etterpå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gå for nr 1 vist du liker den best framme. Det er den fremste delen som blir synlig og ikke bak som oftest. Med untak vist du skal ha kort kjole da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig når ting faller på plass, spesielt i bryllupssammenheng :biggrin:

Hm... De skoene ja. Enig med deg, men begge parene er jo greie. Men tror de færreste legger merke til skoene dine, så jeg hadde lagt mest vekt på komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville tatt nummer en hvis det var fronten jeg likte best. Det er jo det som synes mest. Ellers er jeg enig med Ella i at komfort er viktigst - ikke mange som ser skoa dine likevel. Jeg hadde sånne pumps-aktige hvite "silke" sko med lav hæl. Nå har jeg lav mann da, så jeg kunne ikke ha høy hæl, for da ville jeg blitt høyere enn ham (vi er omtrent like høye) :fnise:

Hvis lillegutten begynner og våkne tidligere og tidligere for første nattmåltid og virker sulten, er nok det et tegn på at han begynner å trenge fast føde ja. Det blir spennende :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du skal gå for nr 1 vist du liker den best framme. Det er den fremste delen som blir synlig og ikke bak som oftest. Med untak vist du skal ha kort kjole da :fnise:

Ahh, godt poeng ;) Det blir nok nummer 1, ja. Samboer er ikke så mye høyere enn meg heller, så for høy hæl gjør plutselig at jeg er høyere enn ham.

Det er så herlig når ting faller på plass, spesielt i bryllupssammenheng :biggrin:

Hm... De skoene ja. Enig med deg, men begge parene er jo greie. Men tror de færreste legger merke til skoene dine, så jeg hadde lagt mest vekt på komfort.

Ja, nummer 1 ser mest behagelige ut også. Det blir nok en lang dag!

Jeg likte best nr. 2 jeg ;)

Tror egentlig de hadde passet best til kjolen også (med pynten på), men nå blir det nok nummer 1 :)

Tror jeg ville tatt nummer en hvis det var fronten jeg likte best. Det er jo det som synes mest. Ellers er jeg enig med Ella i at komfort er viktigst - ikke mange som ser skoa dine likevel. Jeg hadde sånne pumps-aktige hvite "silke" sko med lav hæl. Nå har jeg lav mann da, så jeg kunne ikke ha høy hæl, for da ville jeg blitt høyere enn ham (vi er omtrent like høye) :fnise:

Hvis lillegutten begynner og våkne tidligere og tidligere for første nattmåltid og virker sulten, er nok det et tegn på at han begynner å trenge fast føde ja. Det blir spennende :nigo:

Ja, er samme her - samboer er bare noen få cm høyere enn meg. Så da blir det nok til at nr 1 passer best :)

Ja, i morgen er den store grøtdagen! Bra jeg skrev det nå, for vi tenkte vi skulle filme hendelsen :ler: Så da må kameraet settes på lading her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegod natt :nigo: Han våknet to ganger for mat i natt også (2 og 5.30), men han spiste mer eller mindre i søvne, og sov videre med en gang. Og vi sov helt til 8 :tommel:

I går var han så fin.. var i banken på et møte, og totalt tok det mye lenger tid enn jeg trodde - vi var i banken over en time. Men han var så blid og tålmodig! Sjarmerte jo alle de bankansatte så det holdt. Og for første gang var det ei som kommenterte at han var lik mammaen sin! Da tror jeg på henne, i stedet for absolutt alle som synes han bare er lik pappaen :ler: Men det var godt å se at han har en tålmodig side inni der et sted som han kan ta frem ved behov ;)

I dag reiser mamma og pappa på ferie, så vi skal snart kjøre de til flyplassen. Da får jeg ha bilen deres mens de er borte, så nå har vi to uker med to biler her. Deilig - litt mer frihet på meg når samboer er på jobb. I kveld skal jeg ut og spise sammen med noen venninner :strix:

I morgen får vi besøk av en kompis av samboer som blir over til søndag. Også kommer kanskje hele familien Midnight også. Blir trivelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten veldig spent på en ting til nå som vi starter litt med fast føde.. kan dette kanskje hjelpe på gulpinga? Han gulper ekstremt mye. Har enkelte dager som det ikke er så ille (f.eks i går), men stort sett er normalen MASSE gulp. Ikke bare rett etter han har spist, men like godt kan det skje to timer etter mat. Stakkar gutten min, ser jo at ikke det er så godt, og jeg tror dette noen ganger har sammenheng med da han er litt misfornøyd og urolig.

Noen som har noen erfaringer her - hjelper det med fast føde mot gulp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir spennende med grøt :hoppe: Vi filmet også, fint å ha til senere. Har også mange morsomme grøtansiktbilder :fnise:

Ang. grøt og gulping vet jeg ikke.... H gulper i alle fall mye mindre nå enn før, nesten aldri, egentlig... Men vanskelig å si om det har med grøten å gjøre. Han får kun grøt om kvelden, det har han fått i snart 2 mnd.

To biler blir fint da... Vet ikke hvor nært du har ting som butikk, helsestasjon osv, men uansett fint hvis du vil besøke noen som bor et stykke unna da :)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han nå forresten? :klø:

Ang. gulping så hjelper det vel med fast føde - ellers så er det det at de blir eldre som gjør utslaget :fnise: Her gulpa i alle fall ungen gradvis mindre og mindre og etter introduksjon av fast føde har det vært veldig lite gulping, knapt noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...