Gå til innhold

Første gangs bil og barn/vogn


therese91

Anbefalte innlegg

Hei! ☺

Jeg er 23 år og skal ta førerkortet, er halvveis ferdig av gjort litt før jeg fekk barn :)

Så mitt spørsmål til dere er:

Noen kan anbefale en bra første gangs bil?

Vil helst ha bil der ka få plass til vogn, (har emmaljunga City Cross), men usikker på om jeg klarer stasjonsvogn som første vil da dem er noe litt store syns jeg for å være første gangs, men er noen som har noen bil idé? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo hvor mye penger du har til å kjøpe bil for?

Anonymous poster hash: b3675...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ha en enkel bil som er obersiktlig og ikke lager for mye mekanisk trøbbel. Du trenger ikke en bil som er sprek, pen eller kvikk fordi du ennå ikke merker forskjellen mellom en engasjerende eller døll bil.

Ergo: Kjøp en Toyota Corolla/Auris. Om 5-q0 år kan du oppgradere til Honda, Volvo eller Mercedes og bli glad over forskjellen. :)

Anonymous poster hash: e188e...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha en bil med parkeringssensor både foran og bak.

Ellers spørs det jo og om du tenker å kjøpe privat eller via forhandler.

Bruk finn.no til å orienter deg om hva som finnes onnen for din pengepung, og spør gjerne trafikklæreren hva han kan anbefale. Men vær obs på at enkelte kjørelærere får goder dersom du/eleven informerer om at kjørelærer x har sendt deg til y forhandler fordi kjørelæreren og kjøper bil hos den forhnadleren.

Anonymous poster hash: b3675...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart tobarnsmor, kjører rundt i en Mazda 323f. Ikke for stor og ikke for liten. Får fint plass til to barneseter bak og vogn i bagasje rommet.kostet totalt 30tusen inkludert alt og hadde kjørt 117000km.

Denne bilen skal jeg ha så lenge som mulig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en stasjonsvogn med en gang. Du har allerede en ganske stor barnevogn, du skal ha med masse annet tjall, og ikke minst barnesete osv. Det er bare dumt å kjøpe en liten bil, for så å finne ut at den er for liten. Det er ganske dyrt å bytte bil, så det lureste er å kjøpe en for å ha den minst tre år.

Kjøp en Corolla Verso, Fors S-max, Peugeot 308SW eller liknende, og bruk heller noen dager på å bli vant med å kjøre den. Det er mye smartere enn å la en svakt irrasjonell frykt for "stor bil" lure deg til å kjøpe noe som ganske raskt blir for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...