Gå til innhold

Er det lov å forbikjøre politiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De gidder vel ikke stoppe deg for det? Så lenge du ikke går over fartsgrensen?

Eller skader man egoet deres ved å forbikjøre de?

Anonymous poster hash: 11cd7...f62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjørt forbi politiet på motorveier og lignende, der de har ligget i høyrefelt rett under fartsgrensen og jeg har ligget i venstre felt rett over fartsgrensen :3



Anonymous poster hash: d195e...87f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å kjøre forbi dem. Med mindre de er under utrykning da. Så lenge du gjør alt rett stopper de deg ikke. Ikke overstige fartsgrensa, lang strekning med god sikt osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de ikke er på utrykning, du tar farlige sjanser eller kjører for fort kan du det.

Anonymous poster hash: acb0b...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

De gidder vel ikke stoppe deg for det? Så lenge du ikke går over fartsgrensen?

Eller skader man egoet deres ved å forbikjøre de?

Anonymous poster hash: 11cd7...f62

Har ikke stoppet meg enda.

Har til og med ligget 10-13 over fartsgrensa i 7 - 8 mil med sivilonkel hakk i hæl uten å blit stoppet. Men han som svinegrisetdundretforbi, han stoippet de. Det var da jeg oppfattet at det var en sivilbil :P

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt forbi flere ganger på motorveien. Da ligger jeg litt over fartsgrensen. Har en gang i mine yngre dager kjørt fra de og.



Anonymous poster hash: 94433...ec8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke er full, de ikke har på blålys eller du bryter fartsgrensen så er det lov.



Anonymous poster hash: f700b...3c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å kjøre forbi politiet på 4-felts motorvei. Gjort det mange ganger...Dummeste jeg ser er når ingen tør, og det ligger en stor flokk med andunger bak en politibil på E6. Ofte fører en politibil til farlige situasjoner/nedbremsinger o.l...En gang kom jeg faktisk i 130 km/t i 90-sona og oppdaget politiet for sent, og gled forbi dem i 120...Utrolig nok ble jeg ikke stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som regel greit, men det det finnes enkelte politimenn som ikke takler å bli forbikjørt.

Jeg har opplevd at de kjører forbi igjen og bråbremser slik at det nesten blir kjedekollisjon.

Endret av Tba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...