Gå til innhold

Si meg.. Hvorfor er det så vanskelig å holde til høyre?


AndreasBR

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Jeg kjører støtt og stadig bak bilister som tar så store svinger at en skulle tro de kjørte vogntog. Flesteparten gubber 50+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apropos motorsyklister...På Ring 3/E6 i Oslo i dag gikk det tett trafikk i begge felt i en ca 85 km/t. En motorsykkel-nisse kom i 115-120 km/t på midtstripa mellom bilene :klaske:

Håper en full polsk lastebilsjåfør meier han ned til uka.

Angående blinklys i rundkjøringer, så er dette regionale forskjeller og opplæring. I Oslo blinker man kun ut (eller ca 30%), mens i f.eks. Rogaland blinker alle inn og ingen ut.

Har du lasermåler i bilen?

Trodde ikke det nei, du har INGEN bakgrunn for å påstå at vedkommende kom i 115-120...

Ofte vil dere bilister tro vi kommer mye fortere enn vi gjør.

De som ikke blinker ut håper jeg blir meiet ned av en polsk lastebils...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg misforstår deg her, men jeg er av de bilistene som, når det kjører biler i begge felt, legger meg lengst mulig til høyre, for å gi bedre rom til Mc-er som vil forbi mellom bilene.

Er det dette du mener er helt feil? Og i så fall, hvorfor?

Nope, er dette jeg mener er riktig.

Og skulle du ligge i venstre felt ligger du langt til venstre.

Poenget mitt er at du burde ligge så langt du kan til høyre i kø selv om det ikke kommer noen mc akkurat da, fordi de kan komme. Er jævlig kjedelig å måtte bremse hele tiden pga en idiot som absolutt skal ligge til venstre / midt i feltet når køen går i 30 kmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører støtt og stadig bak bilister som tar så store svinger at en skulle tro de kjørte vogntog. Flesteparten gubber 50+.

Det er ikke uvanlig. Mange svinger motsatt vei først også, fordi de tror de har så enorm bil.

(Ikke til deg, men generelt)

Svinge til venstre? Legg deg HELT inntil midtstripen. Bilen som kommer i mot skal uansett holde til høyre i feltet sitt...

Ikke sving ut mot høyre før du svinger til venstre igjen, du har ikke så stor bil..

Irriterende er det også biler som stopper midt i veien for så å vente på å svinge.. Er det så vanskelig å legge seg helt inntil den kanten til veien du skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lasermåler i bilen?

Trodde ikke det nei, du har INGEN bakgrunn for å påstå at vedkommende kom i 115-120...

Ofte vil dere bilister tro vi kommer mye fortere enn vi gjør.

De som ikke blinker ut håper jeg blir meiet ned av en polsk lastebils...

Jeg kjører 60-70 000 km årlig, og er en notorisk grisekjører med en aktiv kjørestil. Hatt en del spreke biler og gått på dertil "smeller" med lovverket. Så ja, jeg så hvor fort det gikk og modererte meg ned til 115-120 km/t. En gammel tante hadde sikkert sagt "140km/t fordi det bråkte sånn"...

Denne karen jeg observerte har nok sett på for mange MC-videoer fra Russland o.l. hvor det er helt Texas. Jeg er glad i grisekjøring selv, men prøver å ta unna det verste på nattestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre det er situasjoner som tilsier det, så skal man holde seg midt på sitt felt. Ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Ingen blinking == Jeg skal videre rundt.

Nei. ;)

Ingen blinking betyr rett fram i rundkjøringen. Merkes lett at du ikke har peiling på kjøring. Som f.eks. 3, vet du virkelig ikke hva apex er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Ingen blinking == Jeg skal videre rundt.

Ok, imponerende.

På kjøreskoler i Oslo læres det i alle fall bort at man skal blinke inn og ut.

Men jeg antar at du vet bedre så da skal jeg ikke kaste bort tiden min på å forklare deg fordelene ved dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, imponerende.

På kjøreskoler i Oslo læres det i alle fall bort at man skal blinke inn og ut.

Men jeg antar at du vet bedre så da skal jeg ikke kaste bort tiden min på å forklare deg fordelene ved dette.

Man "skal" ikke blinke inn, det er ikke påbudt. Men det er veldig anbefalt! Men altså noe man bestemmer helt frivillig (dessverre :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører midt i mitt felt. Med like mye plass på hver side. Om det ikke passer MC folk, er ikke det mitt problem. Jeg klistrer meg ikke ut på høyrekanten, særlig ikke om jeg ligger bak store biler. Ser jo ikke en dritt da av hva som skjer noen biler foran.

Anonymous poster hash: 38a9d...17d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører midt i mitt felt. Med like mye plass på hver side. Om det ikke passer MC folk, er ikke det mitt problem. Jeg klistrer meg ikke ut på høyrekanten, særlig ikke om jeg ligger bak store biler. Ser jo ikke en dritt da av hva som skjer noen biler foran.

Anonymous poster hash: 38a9d...17d

Da ligger du alt for nærme til å begynne med....

Og at du tror det er valgfritt å vike når noen signaliserer at de skal kjøre forbi er jo bare patetisk, du burde miste lappen.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger du alt for nærme til å begynne med....

Og at du tror det er valgfritt å vike når noen signaliserer at de skal kjøre forbi er jo bare patetisk, du burde miste lappen.

Fjott. Ingen mister lappen av å ikke kjøre ut på kanten fordi mc førere vil kjøre imellom. Jeg gasser ikke på, svinger ikke mot midtstripen, bråbremser eller noe. At du mener hele verden skal vike for egoet ditt er mer patetisk.

Anonymous poster hash: 38a9d...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjott. Ingen mister lappen av å ikke kjøre ut på kanten fordi mc førere vil kjøre imellom. Jeg gasser ikke på, svinger ikke mot midtstripen, bråbremser eller noe. At du mener hele verden skal vike for egoet ditt er mer patetisk.

Anonymous poster hash: 38a9d...17d

Nå tror jeg du leser litt for mye ut av det jeg skriver.

Men du er faktisk PLIKTIG til å vike, og om nødvendig stoppe for at den som viser at den skal forbi deg skal komme seg forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...