Gå til innhold

Hva tror du på? //


itts.aurora

Anbefalte innlegg

Gjest Fluttershy

Jeg skulle ønske jeg trodde på mye rart, som super intelligente aliens og ånder som går igjen, det hadde jo vert kjempe gøy hvis de eksisterte! Men enn så lenge så tror jeg ikke på noe. Kanskje magefølelsen, hvis den teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på den menneskelige fornuft, vår empati og evne til å tilegne oss kunnskap gjennom vitenskap. Jeg tror også på den enkeltes rett til menneskeverd, ukrenkelighet og selvstendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på menneskets utømmelige dumskap.



Anonymous poster hash: 29ebe...a9c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på Gud, Jesus og den Hellige Ånd. Skaperen, frelseren og sannheten.

Anonymous poster hash: 88e29...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Tror egentlig ikke på noe.

bortset fra reinkarnasjon å ja jeg vet det er ulogisk og at det ikke finnes bevis for at det er sant,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateist. Jeg "begynte" som agnostiker, men får mer og mer avsmak for religion for hver dag som går, i tillegg til at den reelle tvilen jeg har hatt forsvinner. Det er bare en helt oppkonstruert og teoretisk mulighet for at noen bestemt organisert religion har rett. Ikke alt folk tror på er "like bra", ikke alt er relativt.



Anonymous poster hash: bf037...c43
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på kampen mellom det gode og det onde, hovedsakelig foregår kampen innad i oss selv.



Anonymous poster hash: cdaa9...830
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke helt hva jeg tror, men liker jo å tenke at de jeg har mistet ikke er heeelt borte for alltid. At vi kanskje sees igjen en dag. Sitter og leser en bok om nær-døden-opplevelser nå. Skummelt hvor mye likt alle forteller selv om de er helt ulike mennesker med ulik tro og ulik tilhørighet. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på det gode i mennesket, men at vi ikke er perfekte og vil derfor skape ondskap. Er forsåvidt enig i Sokrates' teori om at ondskap er ignoranse (såvidt jeg husker riktig fra ex.fil :) ). Er ofte i land med lite utdanning onde handlinger (a la folkemord, krig) skjer, men ingen regler uten unntak (USA, kremt... Deres "hjelp"/oljeutvinning til utsatte land...). Ser vel kanskje litt ut som om jeg ikke har så veldig tro på menneskeheten egentlig. Jeg håper vel mer på menneskeheten :)

Anonymous poster hash: 3856c...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg selv og mine egenskaper.

Good for you! 👍

Anonymous poster hash: 3856c...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger Bibelen! Så Gud og Jesus er de jeg tror på da :laugh:

Respekt er også noe jeg tror på, som desverre veldig mange mangler her :kvalm:

Alle har rett til sin mening eller tro :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskap! Jeg benekter ikke at det finnes en gud, men inntil det er bevist forholder jeg meg til det vi vet om verden og universet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateist eller som noen sier "infidel". Tror bare på beviselige ting. Og hvis noen lurer, nei jeg tror ikke vi er alene i dette universet. Vitenskapen har funnet ut at det finnes rundt 40000 planeter som ligger i samme sone som vår. Og det er bare de vi ser. Jeg respekterer religiøse(er gift med ei) og til dels religion. Men hvis folk sier deres religion sender ikketroende til helvete og de selv gleder seg til å komme til himmelen, blir de rett og slett sett på som sadister og selvfølgelig latterliggjort og ikke respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært ateist helt til min sønn på tre år fortalte meg om sitt forrige liv. Vi var heldigvis så mange til stedet når barnet fortalte om sitt forrige liv, og når min mor lå for døden minte hun meg på at barnet mitt fortalte om at vi har mange liv.

Nå tror jeg på reinkarnasjon og er sikker på at det er et liv etter dette.

Jeg tror ikke på ondskapsfulle og undertrykkende guder som de Abrahamittiske religioner har. Å ja, Jødedommen, Islam og Kristendommen er samme religion, Abraham= Ibrahim, Salomon= Suleiman OSV



Anonymous poster hash: 114fe...20a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

//Å ja, Jødedommen, Islam og Kristendommen er samme religion//

Faktisk så er de dårlige kopier fra enda eldre egyptiske religioner. For eksempel så er de 10 bud nesten direkte fra en gammel egyptisk religion(husker ikke navn), men istede for "du skal ikke drepe" så sier den(i et rituale etter at du er død) "jeg har ikke drept" osv osv. Helt siden vi begynte å tenke og undre over universet har vi brukt alle mulige overnaturlige forklaringer på alt fra lyn til stjerner o/l. Nå har vi naturlige forklaringer på det meste, noe som gjør at religion er unødvendig til annet enn personlig komfort for døende.

Det å si at gud er kjærlighet og det å be for forsjellige ting er dumt når du ser på verden og alle som blir pint til døde hvert eneste sekund daglig....

Hvis det skulle finnes noen form for gud, så er det iallfall ikke noen av religionenes gud. For hvis det var det så er gud den største sadisten som finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på noe. Går utifra vitenskapen har rett, til det motsatte er bevist.

Jeg er ikke åpen for religiøs påvirkning fordi religion er kun synsing, personlige tolkninger.... og ikke minst spiller på frykt (helvete). I tillegg forstår jeg ikke hvorfor folk "tror" i utgangspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...