Gå til innhold

Hva tror du på? //


itts.aurora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke på noen religion, men at vi er her gjennom tilfeldigheter og evolusjon. Er åpen for religiøs påvirkning hvis det kommer tilstrekkelig bevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er agnostiker(skapateist) og fatter ikke hvordan folk kan være religiøse eller tro på andre overnaturlige ting.

Derimot tror jeg på aliens(ser på det som en selvfølge, intelligensen deres er derimot noe helt annet) og har også overbevist meg selv om en form for gjenfødelse.

Ikke noe med karma eller slikt å gjøre, men at man vil oppnå en ny bevissthet. Ingenting som tilsier at det er sant, men er vel min måte å "forklare" døden på til meg selv.

Hm, kanskje jeg burde respektere religiøse sin tro litt mer, ettersom jeg er helt lik selv. Ingen bevis, bare en virkelig tro på et helt usannsynlig konsept.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Tror på det sansene mine forteller meg.

Null respekt for religion eller religiøse, de er det største ankeret for teknologisk utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på innsikten og arvematerialet som ligger i genene opparbeidet gjennom titusener av år . Jeg tror på det som gir meg en god følelse i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på vitenskapen. Jeg er interessert i religion fordi det er spennende å se hvor langt folk er villig til å gå for å beskytte sine sagaer og vandrehistorier.



Anonymous poster hash: 358d6...cac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også på vitenskapen, men jeg respekterer at andre tror på noe annet. Å si og mene at man har null respekt for religion og religiøse, det er respektløst det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er agnostiker. Jeg tror først og fremst på vitenskapen og jeg kan ikke si at en åndelig/høyere makt eksisterer så lenge det ikke er bevist at det eksisterer. Jeg er derimot åpen for at det kan eksistere noe mer "der ute", men så lenge jeg ikke vet kan jeg heller ikke si at jeg tror på noe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på mye.

legevitenskapen.

hjelpere /skyttsengler.

Magefølelsen

gjengangere

horoskop

Energier av forskjellige slag.

liv på andre planeter

Julenissen.

På en måte tror jeg på gud, men er ikke kristen.

Jeg trenger ikke bevis for å tro. Å se er ikke å tro, men å tro er å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror på vitenskapen, evolusjon og alt det der. men nekter ikke for at det kan være noe mer mellom himmel og jord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

buddhisme, men jeg ser på det mer som filosofi enn religion



Anonymous poster hash: 38cf0...9af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tickety-Boo

Etter å ha vært agnostiker siden tenårene har jeg nå kommet frem til at jeg er ateist.

Vitenskapen er det eneste jeg tror på. Jeg respekterer mennesker som er religiøse, men ikke religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror på at det finnes en høyere makt. Men alt det vonde som skjer på jorden styres i mest grad av mennesker. Jeg tror at det skal være en såkalt balanse på jorda. Derfor tror jeg også at noen av oss vil dø ut av ikke alder dom. Alt har en grunn.

Jeg har tro på reinkarnasjon og gjenferd. Har tro på at enkelte er født med en evne til å kunne se fremtiden, eller rense hus feks. Har tro på at både onde og snille ånder kan hjemsøke hus. Tror på det spirituelle.

Samtidig tror jeg at jødedømmen, kristendommen og islam har den sammen Gud men at tolkningen bare er forskjellig. Tror på at vi havner et felles sted etter døden uansett religion eller ikke. Tror at jeg møter mine avdøde slektninger når jeg dør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skallethet.

Hver gang jeg kommer inne på tanken om at det kan være noen dypere mening eller magisk med min tilværelse så tar jeg en kikk i speilet for å mimre over de tapre, falne hårsekkene som en gang gjorde meg komplett. En genetisk FEIL programmert i mitt arvesystem betyr falsifisert Gud. Alt er tilfeldig og meningsløst

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Tro på vitenskapen? Den fungerer da glimrende om man tror eller ikke.

Apateisme går vel mine tanker under. Kort sagt, samme faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...