Gå til innhold

Å ha det bra er for jævli.


Gjest Blomsterert

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Det er veldig mange som syns det er verst å ha det sånn middels,eller under.

En vil jo ha det best mulig.

Men,en kan ikke ha det i lengden uten å få stikk. Noen dype,andre bare rifter. Men uansett så blir det kortvarig lykke. Og,det er kanskje meningen? Akkurat som det å ha det vondt skal være det?

Det som stikker når en er lykkelig,er samvittigheten. Det å tillate seg å ha det så bra mens andre sliter rundt en. Det føles jo ikke godt? Og uansett om en skal så absolutt ha det fint og fortjene å være lykkelig,så hvordan overbevise seg selv om det i lengden?

En blir ganske empatiløs og egoistisk også. Lykke gjør en noe likegyldig?

En mister liksom litt fotfeste...mener jeg å ha sett og erfart.

"Tenk på deg selv"er blitt et mantra,men jeg tror ikke det er så bra i lengden.

Det er jo fra omgivelsene en blir kjent med seg selv,og hvis du er hyggelig,hjelpsom og litt lyttende,så får en jo tilbakemeldinger som er viktige,-at vi betyr noe for hverandre.

Så istedenfor å bare pleie seg selv og bruke tiden på kun sitt,så tror jeg en får det bedre av å gi litt il andre. De rundt deg er speilet ditt.

Jeg er ikke lykkelig,jeg er tilfreds. Jeg tror lykke er kun øyeblikk.

En får kvaler ellers.

Vet ikke om noen har tanker rundt dette som dere gidder dele.

Jeg ville gjerne lest det.

Noen tenker jo selvfølgelig som meg,men om det er noen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man angriper andre, er det sin egen angst man møter og mater man den går det over til de tigrene, man må snakke med seg selv i tankene. Det kan ofte føles som ensomhet, men frykten for å føle seg ensom er alltid større enn å være ensom. ... Takk for at du delte.

Endret av Emmerdale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hvis man angriper andre, er det sin egen angst man møter og mater man den går det over til de tigrene, man må snakke med seg selv i tankene. Det kan ofte føles som ensomhet, men frykten for å føle seg ensom er alltid større enn å være ensom. ... Takk for at du delte.

Å angripe er stagnasjon! Da angriper en tilbake,og så går en i sirkel :-)

Å LEDE er det beste om du skal overbevise noen om at du har rett.

Det burde være noe alle forsto. For,hvil du ikke overbevise(i god hensikt),ja,så er du bare kverulant :-)

Fins jo de som av prinsipp er uenige eller formanende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror lykke er øyeblikk, det er vel ikke mange som lever i en evig strøm av lykke :) Alt kan snu så raskt.

Mennesker som har det vanskelig, opplever kriser og tragedie blir ofte mer takknemlige , mer empatiske og en større ressurs for andre mennesker.

Sjelefred , vite at man gjør så godt man kan , det gir meg lykkefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...