Gå til innhold

Kristine vs muslimer


hjelpme4

Anbefalte innlegg

Gjest Rhaegar Targaryen

Please ikke bruk fortiden til kristne til å forsvare islam som praksis i dag. Det hjelper ingenting. Man bommer bare på blinken ved å gjøre slik. Dere kan vær så god å prate hvor ille kristne var etter at islam har roet seg ned med terror som det står for det meste av verden i dag.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_organizations#Organizations_currently_officially_designated_as_terrorist_by_various_governments

Jeg ser ikke hvor jeg forsvarer Islam.

Men jeg forstår du er en av disse personer som tror at om man ikke hater Islam over alt på jord så forsvarer man dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke hvor jeg forsvarer Islam.

Men jeg forstår du er en av disse personer som tror at om man ikke hater Islam over alt på jord så forsvarer man dem.

Så er du for et teokratisk styre? Du ser ikke naiviteten din i det? Neida jeg ser det ikke, men politikken som sverter en religion og gir rom til en annen øker omsetningen til det. Om vi ikke kritiserer teokrati styreformen som islam foretrekker over demokratiske så vil vi få problemer senere i fremtiden.

Maajid Nawaz og Ayaan Hirsi Ali er ganske gode på dette. Anbefaler å sjekke det ut.

Endret av PaparaGoWest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid vi kristne som skal hetses for at noen føler stor forakt for islam. Alltid er det de kristne som misliker islam, alt er de kristnes feil. Folk må snart se til å få opp øynene for sånn er det ikke. Islam er faktisk like ille der de henretter mennesker som ikke er muslimer. :nei: Folk som ikke konverterer til islam blir steinet eller drept. Bare se på IS og hva de gjør! Denne uken ble en buss stoppet i Kenya der en islamsk terrorgruppe gikk inn på bussen, ba folkene sitere koranen. De som ikke kunne det, henrettet de. De fant id kortene til disse stakkars menneskene og fant ut hvor de kom fra, de ble delt i to grupper. De som var muslimer fikk gå tilbake til bussen, mens de som ikke var muslimer ble skutt i en grøft.

Jeg er så møkk lei av at det alltid er de kristne som er synderene her og at det er vi som skal bli kalt rasister fordi noen føler stor forakt mot islam. ISLAM er jo faktisk LIKE ILLE SELV, om ikke VERRE. :opplyser: De er like mye rasister som oss, der de driver å henretter folk som ikke er hører til islam. Nei vet du hva, kom ikke her sier jeg bare :fy_fy:

Anonymous poster hash: f2750...cee

Amen

Anonymous poster hash: f2750...cee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I diverse fora samt diverse diskusjoner har jeg sett hvordan kristne argumenterer for at islam er antikrist osv. Dere kjenner sikkert til deres argumenter bedre enn meg. Men hvorfor har det seg slik at kristne føler stort forakt mot islam? Muslimer respekterer den kristne troen selv om de ikke er enige i Jesus rolle, men de tyr ikke til brutale virkemidler som kristne gjør.

Da snakker jeg ikke om saklige argumenter, men argumenter som er basert på eventyr som bibelen.

Hæ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I diverse fora samt diverse diskusjoner har jeg sett hvordan kristne argumenterer for at islam er antikrist osv. Dere kjenner sikkert til deres argumenter bedre enn meg. Men hvorfor har det seg slik at kristne føler stort forakt mot islam? Muslimer respekterer den kristne troen selv om de ikke er enige i Jesus rolle, men de tyr ikke til brutale virkemidler som kristne gjør.

Da snakker jeg ikke om saklige argumenter, men argumenter som er basert på eventyr som bibelen.

Ikke for å kræsje partyet ditt her, men....

http://www.thereligionofpeace.com/pages/christianattacks.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar slike sider med en klype salt, men Hey, kristne er ikke kjente for å være smarte i disse dager. ;)

Ja, det er en elendig kilde.

Jeg la det ut mest på fa.. fordi jeg ikke anser at TS er ute etter en seriøs diskusjon rundt dette temaet.

Men om vi skal ta spørsmålet litt mere på alvor, så er denne kilden (og hendelsen) litt mere relevant:

http://www.independent.co.uk/news/world/africa/kenya-bus-attack-28-nonmuslims-killed-after-being-unable-to-recite-koran-in-suspected-alshabab-attack-9877181.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om TS har fulgt særlig med i nyhetene i det senere.

De var noen som kalte seg for forkjempere for the Islamic State...

Jeg tror de var ganske ubehagelige mot kristelige personer?

Var det ikke noe sånt?

Jeg leste om det i noen hundre nyhetsmeldinger..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en elendig kilde.

Jeg la det ut mest på fa.. fordi jeg ikke anser at TS er ute etter en seriøs diskusjon rundt dette temaet.

Men om vi skal ta spørsmålet litt mere på alvor, så er denne kilden (og hendelsen) litt mere relevant:

http://www.independent.co.uk/news/world/africa/kenya-bus-attack-28-nonmuslims-killed-after-being-unable-to-recite-koran-in-suspected-alshabab-attack-9877181.html

At en gruppe ekstreme religiøse dreper mennesker er ikke nytt. Vi hadde en kristen fanatik som drepte 73 mennesker her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en gruppe ekstreme religiøse dreper mennesker er ikke nytt. Vi hadde en kristen fanatik som drepte 73 mennesker her i Norge.

Lurer på hvor mange år folk skal sitere kristendomens grusomme historien når nåtiden er islams horide alder.

Sprenge opp en buss.. jamen korsfarere... uff de var fæle folk.

Kan liksom godt si.

En mafia boss fra Italia knivdrap beboere i nabolaget. Ja men det har jo Stalin også gjort. Eller. Stalin er misforstått. Bare for å putte på enda mer unnskyldninger :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne og muslimer har vel mer til felles en ateistene da... Så hvorfor angripe hverandre når de har verre "fiender" der ute?

Personlig syns jeg religion er noe tull som splitter folk mer enn å bringe dem sammen, slik som de kanskje tror det gjør.



Anonymous poster hash: becee...1f9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid vi kristne som skal hetses for at noen føler stor forakt for islam. Alltid er det de kristne som misliker islam, alt er de kristnes feil. Folk må snart se til å få opp øynene for sånn er det ikke. Islam er faktisk like ille der de henretter mennesker som ikke er muslimer. :nei: Folk som ikke konverterer til islam blir steinet eller drept. Bare se på IS og hva de gjør! Denne uken ble en buss stoppet i Kenya der en islamsk terrorgruppe gikk inn på bussen, ba folkene sitere koranen. De som ikke kunne det, henrettet de. De fant id kortene til disse stakkars menneskene og fant ut hvor de kom fra, de ble delt i to grupper. De som var muslimer fikk gå tilbake til bussen, mens de som ikke var muslimer ble skutt i en grøft.

Jeg er så møkk lei av at det alltid er de kristne som er synderene her og at det er vi som skal bli kalt rasister fordi noen føler stor forakt mot islam. ISLAM er jo faktisk LIKE ILLE SELV, om ikke VERRE. :opplyser: De er like mye rasister som oss, der de driver å henretter folk som ikke er hører til islam. Nei vet du hva, kom ikke her sier jeg bare :fy_fy:

Anonymous poster hash: f2750...cee

meget bra skrevet! ang IS så har de greid å skremme nok folk iallefall. hvem er du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer respekterer den kristne troen selv om de ikke er enige i Jesus rolle, men de tyr ikke til brutale virkemidler som kristne gjør.

Godt sagt. Kristne tyr til brutale virkemidler som å "argumentere i diverse fora" for at de er antkrist, mens muslimer ikke tyr til slike vederstyggeligheter. Litt av et virkelighetsbilde å ha. Jeg har sett folk lukke øynene før, altså, men dette var noe av det rarere. Det må nesten være en sketsj. Når man ser hvordan andelen ikke-muslimske de siste hundre årene har sunket som en stein i så godt som alle muslimske land, fra titalls prosent til noen få promille i de aller fleste, kan man da virkelig ikke mene dette.

Uansett. I den grad den ene religionen aksepterer den andre mer enn den andre vil jeg vel gi de kristne "seieren" i romslighet her. Likevel er det klart at dette jo er irrasjonelle mennesker uansett, all den tid de tror på dette vrøvlet enten det kalles Koranen eller Bibelen, så at de kan la følelsene ta overhånd er neppe overraskende.

Anonymous poster hash: 24bee...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er det ikke rart hvordan alle nordmenn går i kirka i jula da, og feirer jul? Hvorfor gjør folk som ikke tror det?:) Tror mange tror på en høyere makt som man ikke forstår, men tør ikke å innrømme det for seg selv.:)

Anonymous poster hash: 5bb01...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart hvordan alle nordmenn går i kirka i jula da, og feirer jul? Hvorfor gjør folk som ikke tror det? :) Tror mange tror på en høyere makt som man ikke forstår, men tør ikke å innrømme det for seg selv. :)

Anonymous poster hash: 5bb01...f10

"Alle" nordmenn går da virkelig ikke i kirken i julen. På julaften var 14 % av medlemmene i statskirken innom kirken for tre år siden, et tall som har vært jevnt synkende, og totalt i befolkningen er jo tallet naturlig nok enda litt lavere. Cirka 10 % er i kirken til juegudstjeneste, og de fleste oppgir at tradisjon, ikke tro, er årsaken. Kirken kan jo være en fin samlingsplass. Det er nok flere som går dit i løpet av "hele julen", altså, men det er langt fra alle, og også langt fra noe flertall. Selv blant medlemmene i kirken.

Men joda, de aller fleste feirer jul, selv om det i dag bare er cirka en av fire som a. Her til lands er jo ikke jul opprinnelig noen kristen høytid, det var hedenske jól man feiret, og det er derfor vårt ord for julefeiringen er så forskjellig fra f.eks. "Christmas". Jeg skal likevel ikke påstå at det ikke i dag i hovedsak er den kristne feiringen man baserer seg på, det vet vi jo alle. De fleste feirer det vel fordi det er en fin høytid med familiesamvær, god mat og gaver. Mulig noen blir litt mer religiøse til jul, men det handler jo åpenbart oftere om tradisjoner og kultur. Jeg har ikke-vestlig og ikke-kristelig bakgrunn, og det er klart vi har feiret jul likevel. Andelen religiøse synker jevnt og trutt her i Norge, men man trenger nå ikke hive tradisjoner som har vært først hedenske og så kristne på dynga av den grunn.

Anonymous poster hash: 24bee...ffa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men joda, de aller fleste feirer jul, selv om det i dag bare er cirka en av fire som a.

Her ble det litt kluss. Mente å si at bare cirka en av fire ser på seg som personlig kristne i Norge i dag. Så er det ganske jevnt mellom de som er åpne for at det finnes "noe", uten at de er kristne og de som anser seg som ikke-religiøse. Men man feirer jul åkke som. Fordi det er en så innbakt og i de flestes øyne hyggelig tradisjon.

De aller fleste er jo enige i at Kongen ikke er "hellig", slik han beskrives i Grunnlovens § 5 (den som slår fast at han ikke kan straffes), og i at det i prinsippet er en dårlig idé at rollen som statsoverhode går i arv. Samtidig synes et klart flertall av nordmenn at ordningen likevel fungerer såpass godt i praksis, og er en såpass fin tradisjon, at de ønsker å beholde den. Man er pragmatisk. Ikke spesielt religiøs.

Anonymous poster hash: 24bee...ffa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er alltid vi kristne som skal hetses for at noen føler stor forakt for islam. Alltid er det de kristne som misliker islam, alt er de kristnes feil. Folk må snart se til å få opp øynene for sånn er det ikke. Islam er faktisk like ille der de henretter mennesker som ikke er muslimer. :nei: Folk som ikke konverterer til islam blir steinet eller drept. Bare se på IS og hva de gjør! Denne uken ble en buss stoppet i Kenya der en islamsk terrorgruppe gikk inn på bussen, ba folkene sitere koranen. De som ikke kunne det, henrettet de. De fant id kortene til disse stakkars menneskene og fant ut hvor de kom fra, de ble delt i to grupper. De som var muslimer fikk gå tilbake til bussen, mens de som ikke var muslimer ble skutt i en grøft.

Jeg er så møkk lei av at det alltid er de kristne som er synderene her og at det er vi som skal bli kalt rasister fordi noen føler stor forakt mot islam. ISLAM er jo faktisk LIKE ILLE SELV, om ikke VERRE. :opplyser: De er like mye rasister som oss, der de driver å henretter folk som ikke er hører til islam. Nei vet du hva, kom ikke her sier jeg bare :fy_fy:

Anonymous poster hash: f2750...cee

Du mener vel ikke at IS er muslimer? De er terrorister, det er mennesker som ikke vet bedre som sier sånn. Synes du skal bruke litt tid på å undersøke om det du faktisk har skrevet her stemmer eller ikke enn å skrive noe fra løse lufta.

Anonymous poster hash: 1af6c...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid vi kristne som skal hetses for at noen føler stor forakt for islam. Alltid er det de kristne som misliker islam, alt er de kristnes feil. Folk må snart se til å få opp øynene for sånn er det ikke. Islam er faktisk like ille der de henretter mennesker som ikke er muslimer. :nei: Folk som ikke konverterer til islam blir steinet eller drept. Bare se på IS og hva de gjør! Denne uken ble en buss stoppet i Kenya der en islamsk terrorgruppe gikk inn på bussen, ba folkene sitere koranen. De som ikke kunne det, henrettet de. De fant id kortene til disse stakkars menneskene og fant ut hvor de kom fra, de ble delt i to grupper. De som var muslimer fikk gå tilbake til bussen, mens de som ikke var muslimer ble skutt i en grøft.

Jeg er så møkk lei av at det alltid er de kristne som er synderene her og at det er vi som skal bli kalt rasister fordi noen føler stor forakt mot islam. ISLAM er jo faktisk LIKE ILLE SELV, om ikke VERRE. :opplyser: De er like mye rasister som oss, der de driver å henretter folk som ikke er hører til islam. Nei vet du hva, kom ikke her sier jeg bare :fy_fy:

Anonymous poster hash: f2750...cee

Du mangler tydeligvis kunnskap om islam i hvertfall.

Anonymous poster hash: 1af6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...