Gå til innhold

Klatremusa vil bli mamma :)


klatremusa

Anbefalte innlegg

Vi er endelig blitt prøvere. Dette er så spennende!!:) skulle ønske vi kunne se i fremtiden hvor lang tid det tar. Men det er jo sikkert en del av spenningen og teste seg hver måned. Jeg har antydning til Pco, så vet ikke enda om vi trenger hjelp til å bli gravide. Gynekologen sa bare at vi skulle prøve og dersom det ikke er skjedd innen 10 måneder skulle vi komme tilbake. 10 måneder sa du? Altfor lenge å vente:p

Vi er forresten i 20 årene. Eier et hus og begge to er ferdig med utdanning. Venter tanta i morgen,håper hun kommer på dagen siden g - testen var negativ. Håper det ikke er blitt noe kluss med syklusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tante har ikke kommet enda. Ånei håper ikke det er kluss på syklusen:( jeg tror at det er første gang at jeg ønsker den hjertelig velkommen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta er kommet! Kan ikke huske at jeg har blitt SÅ glad for at den kom. Hihi. Kom på dag 33 så da er jeg fortsatt innenfor "normal" syklus. Leste på en tråd på prøvere og barnløse om clearblue fertilitetsmonitor og ble veldig interessert. Vurderer derfor å kjøpe en slik sånn at jeg finner ut at jeg helt sikkert har eggløsning. Spennende tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er endelig blitt prøvere. Dette er så spennende!! :) skulle ønske vi kunne se i fremtiden hvor lang tid det tar. Men det er jo sikkert en del av spenningen og teste seg hver måned. Jeg har antydning til Pco, så vet ikke enda om vi trenger hjelp til å bli gravide. Gynekologen sa bare at vi skulle prøve og dersom det ikke er skjedd innen 10 måneder skulle vi komme tilbake. 10 måneder sa du? Altfor lenge å vente:p

Vi er forresten i 20 årene. Eier et hus og begge to er ferdig med utdanning. Venter tanta i morgen,håper hun kommer på dagen siden g - testen var negativ. Håper det ikke er blitt noe kluss med syklusen :)

Prøvere hva er det?

Puler man mye da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ravgull

Heisann! Spennende om du får en monitor. Jeg vurderte/vurderer det selv, for jeg har hatt for høyt testosteronnivå og dette hindret EL for endel år tilbake. Jeg har ikke antydning til PCO, men er likevel litt redd for at noe er galt. Jeg leste at temping er den sikreste måten å selv kunne se om man har EL på, så jeg begynte med det og helt "hekta" etter snart 5 uker med temperaturmåler. De har et fint termometer med to desimaler til 99kroner hos billigetester! :)

Om du får fertilitetsmonitor, så må du dele erfaring, synes sånt er spennende. Og så bra at gynekologen ikke ber dere vente over ett år da! Om gynkologen tror at dere kan klare dette selv, så klaffer det helt sikkert innen den tid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) ja nå har jeg bestilt meg en fertilitetsmonitor. Bestilte meg en brukt. Høres kanskje litt ekkelt ut men urinen er jo ikke borti selveste monitoren så satser på det går bra;) får gå over med litt desinfeksjon først. Hehe.. ja skal skrive når jeg begynner med denne. Jeg er akkurat ferdig med menstruasjon, den kom på dag 33. Veldig fornøyd for da er jeg fortsatt innenfor "normalen". Håper det fortsetter slik. Jeg får ikke begynt med monitoren før neste menstruasjon dag 1 så denne måneden må vi legge inn aksjer annenhver dag i ti dager. Men det gjør jo ingenting ;)

Ja det var jo greit at jeg fikk komme tilbake før det var gått et år om det ikke klaffer. Han sa det var antydning til pco så er ikke helt sikkert at jeg har det heller. Det var et eller annet med 9 mm. Skjønte ikke helt. Gyneokologen så at jeg ble stressa,så han sa at han angret på at han sa det :P fordi det var sikkert ingenting å stresse med.

Spennende tider dere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravgull: grunnen til at jeg ikke temper er fordi jeg innbiller meg at det ikke er helt å stole på. Hva skjer når man får feber? Da blir den jo plutselig ikke å stole på lenger?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Får jeg feber så må jeg "avskrive" den dagen fra skjemaet. Men det sies at EL-testing og fertilitetsmonitor måler LH-økning, men at kroppen kan ha ØH-økning uten at den slipper ett egg.

Tempting måler to ting som hjemmetesting ikke kan måle:

- At EL faktisk HAR funnet sted (ved vedvarende temperaturøkning)

- At man har riktig nivå progestoron i lutealfasen (ved at temperaturøkningen varer helt til mensen kommer igjen)

Men jeg tester med strips i tillegg, for temping viser når EL har vært, og er derfor litt dårlig verktøy til å planlegge når man skal ha sengekos :fnise: Så det kan godt være jeg forsøker med monitor om tid og stunder, dersom jeg ikke klarer å bli gravid.. Jeg har bestemt meg for å tempe i tre måneder, for å bli sikker på at jeg faktisk HAR eggløsning. Har slitt med manglende EL tidligere.

Har blitt tempeavhengig nå, temper når jeg våkner. Har blitt så vane nå etter snart 6 uker, at det skjer av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så bra da :) begynner vel med det etterhvert om det tar lang tid. Hååååper vi får det til innen tre måneder, det hadde vært perfekt! Hihi:) men så leser jeg de trådene om enkelte som ikke kan få barn og da blir jeg plutselig veldig redd. Tenk hvis jeg er en av de som ikke kan få barn? Huff jeg må slutte å tenke slik. Har ikke begynt pp1 på ordentlig en gang sååå..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe så bra da :) begynner vel med det etterhvert om det tar lang tid. Hååååper vi får det til innen tre måneder, det hadde vært perfekt! Hihi:) men så leser jeg de trådene om enkelte som ikke kan få barn og da blir jeg plutselig veldig redd. Tenk hvis jeg er en av de som ikke kan få barn? Huff jeg må slutte å tenke slik. Har ikke begynt pp1 på ordentlig en gang sååå.. :)

Tror nok mange har det litt sånn. Jeg pleier å ta en titt i en IKM tråd og se på listen over de som har blitt gravid også blir jeg i litt bedre humør^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jeg også :) like kjekt hver gang en ny person blir gravid. Skulle ønske det gikk ann å se inn i fremtiden. Da hadde vi kanskje sluppet å stresse så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det hadde vært deilig! Eller at det var så lett å bli gravid når man gikk inn for det at egentlig bare vare å bestemme seg også hoppe i høyet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ravgull

Jeg kikker også i IKM-trådene og blir håpefull! Synes det er spesielt stas å se folk med høyt "PP-tall" stå under "gravid"-tittelen. Det føles så fortjent å lese når folk har prøvd lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant :) jeg skriver ikke der inne enda fordi jeg prøver og ikke tenke på det så mye i hverdagen (selv om det er vanskelig). Dersom jeg begynner å skrive på ikm så blir jeg så engasjert at jeg sikkert ikke klarer å tenke på noe annet. Hehe. Lite logisk at jeg da skriver i en prøverdagbok men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...