Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

så koselig!!! her må jeg følge med. liker å lese andres dagbøker! lykke til :blomst:

Tusen takk, Missdior!

Kjempe hyggelig at du vil følge meg på veien :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu...

DA satt jeg endelig i sofaen, ullgenseren som svigermor har strikker er godt på, kaffe i koppen og ettpar appelsiner!

Denne dagen har virkelig vært effektiv skal jeg si dere...!!

Det hele starter med dagvakt fra 07.30-14.00. Fantastiske pasienter og kollegaer, så det er forsåvidt en smal sak i seg selv :)

Deretter bar det rett i stallen for dagens stell og foring av hester.

Når stallen var ferdig, var det rett hjem for å lufte hunder, deretter avsted for å hente mannen på jobb, også kjøre inn til byen for å handle hundemat.

I dyrebutikken møtte vi på ei som jeg har trent endel med, de var helt i hundre over den nye valpen sin :)) Ble stående å snakke endel, samt gitt henne litt tips i forhold til utstyr som hun lurte på. ( stakkars dama som jobbet denne dagen, ALENE og 8 stk i butikken rett før stengetid. haha, hun takket oss så mye for hjelpen etterpå :P)

Jeg bør kanskje legge til at jeg er utdannet hundetrener, bare så ikke dere tror jeg går rundt som noe slags bedreviter. haha :P

VEL, når vi da var på vei hjem så holdt vi på å sulte ihjel begge to, svingte innom pizzabakeren og koste oss med pizza :)

Første gang vi har gjort noe slik på en Hverdag!

Tror dere jeg da satt meg ned når vi kom hjem?

Neeeida, det er jo Mandag, og vaskedag!

Bilen ble støvsuget og vasket, huset støvsuget,vasket,tørket støv å i det hele tatt.

Så NÅ må det jammen være nok for i dag??

Heldigvis fri i morgen, så nå skal jeg bare nyte frikvelden og stillheten, mens samboer er på trening :)

Håper dere alle har hatt en fin dag sålangt :)

( mitt i all min effektivitet i dag så må det sies at den ene hunden fikk vondt i magen, jeg slang hele teppe som han hadde hatt uhell på, i vaskemaskinen.... Når jeg skulle ta det ut så var det bare halvparten så stort... haha. Det var vist rent ull ;)

Gode tips for å strekke det ut igjen? ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu...

DA satt jeg endelig i sofaen, ullgenseren som svigermor har strikker er godt på, kaffe i koppen og ettpar appelsiner!

Denne dagen har virkelig vært effektiv skal jeg si dere...!!

Det hele starter med dagvakt fra 07.30-14.00. Fantastiske pasienter og kollegaer, så det er forsåvidt en smal sak i seg selv :)

Deretter bar det rett i stallen for dagens stell og foring av hester.

Når stallen var ferdig, var det rett hjem for å lufte hunder, deretter avsted for å hente mannen på jobb, også kjøre inn til byen for å handle hundemat.

I dyrebutikken møtte vi på ei som jeg har trent endel med, de var helt i hundre over den nye valpen sin :)) Ble stående å snakke endel, samt gitt henne litt tips i forhold til utstyr som hun lurte på. ( stakkars dama som jobbet denne dagen, ALENE og 8 stk i butikken rett før stengetid. haha, hun takket oss så mye for hjelpen etterpå :P)

Jeg bør kanskje legge til at jeg er utdannet hundetrener, bare så ikke dere tror jeg går rundt som noe slags bedreviter. haha :P

VEL, når vi da var på vei hjem så holdt vi på å sulte ihjel begge to, svingte innom pizzabakeren og koste oss med pizza :)

Første gang vi har gjort noe slik på en Hverdag!

Tror dere jeg da satt meg ned når vi kom hjem?

Neeeida, det er jo Mandag, og vaskedag!

Bilen ble støvsuget og vasket, huset støvsuget,vasket,tørket støv å i det hele tatt.

Så NÅ må det jammen være nok for i dag??

Heldigvis fri i morgen, så nå skal jeg bare nyte frikvelden og stillheten, mens samboer er på trening :)

Håper dere alle har hatt en fin dag sålangt :)

( mitt i all min effektivitet i dag så må det sies at den ene hunden fikk vondt i magen, jeg slang hele teppe som han hadde hatt uhell på, i vaskemaskinen.... Når jeg skulle ta det ut så var det bare halvparten så stort... haha. Det var vist rent ull ;)

Gode tips for å strekke det ut igjen? ;) )

i alle dager! skal si du er fryktelig effektiv :sjokkert: Ang det ullteppet så hr jeg desverre ingen tips :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, alt etter hvordan str på ullteppet er nå, ville jeg sikkert nedgradert det til hundeteppe ;) Hvor har du hundetrenerutdanningen din fra forresten? Er litt i overkant interessert, og har såå lyst til å gjøre noe slikt når jeg har tid til det. Eller tid får man vel aldri, hmm :P

Håper dagen har vært fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, alt etter hvordan str på ullteppet er nå, ville jeg sikkert nedgradert det til hundeteppe ;) Hvor har du hundetrenerutdanningen din fra forresten? Er litt i overkant interessert, og har såå lyst til å gjøre noe slikt når jeg har tid til det. Eller tid får man vel aldri, hmm :P

Håper dagen har vært fin!

:fnise: det har definitivt blitt ett hundeteppe.

Jeg gikk 1 årig utdanning v/Familiehunden hundeskole.

Baserte seg i bunn og grunn ut på klikkertreningsprinsippene, så i definisjonen er jeg vel utdannet "klikkertrener".

Har valgt å ta med meg det beste både fra denne utdanning, og flere kurs, i min egen trening av hund, noe jeg syns fungerer kjempe godt!

Tenker å gå enda litt mer utdanning og kurs innen lydighet i fremtiden, må bare bli ferdig Barnepleier først :)

Jjeg driver også med hest, å underviser en hel del både konkuranseryttere og hubbyryttere, så jeg har ett mål om å utdanne meg til Trener1 så fort skolen er ferdig :)

Spennende tider i møte! :fnise:

i alle dager! skal si du er fryktelig effektiv :sjokkert: Ang det ullteppet så hr jeg desverre ingen tips :laugh:

Tusen takk for det! Jeg glimter til innimellom :fnise:

----------------------

Tror dere ikke den stakkars mannen min ble smittet fra min runde med Noro virus og influensa?!

Han har ligget i hele natt og kastet opp, brent bort i feber og hatt det skikkelig vondt stakkars.

Tilogmed Paracet og ibux tok ikke feberen.

Da klokka var halv 4 på morgenen så fikk jeg endelig 2 timer på øyet før det bar avsted på jobb i 8 timer.

En hektisk dag hvor jeg hadde med meg en sykepleier på opplæring. Kjempe flink og hyggelig dame, så det var hyggelig :biggrin:

Etter jobb og stall, ble det en lang tur med de 4-beinte (etter å ha forsikret meg om at mannen levde å fikk i seg litt drikke. :fnise: Han er av typen som ikke klager overhode. Han satt med Ilius å sa det "gikk ok", jammen bare såvidt de klarte å berge livet hans der han utpå natten ble flydd til ullevold og operert.)

Jeg skulle legge meg litt på sofaen i 17 tiden, og jeg våknet for 30 minutter siden!

Håper jeg får sovet litt i natt alikevel :P

I dag er jeg 6 DPO, bare 9 dager igjen til IKM.

Spennende!!

Prøver å ikke være på symptomjakt, tenker at jeg bare må ta det helt som det kommer,

Krysser det som krysses kan for at det skal klaffe nå!

Snakket med ei på jobb i dag som fortalte meg at de hadde prøvd i 1 år, men hatt 3 MA ganske sent i svangerskapet... Fikk så vondt av henne!

Håper deres dag har vært super jenter :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at sykepleiere kan skrive slikt når de har med seg studenter! hihi, er sykepleierstudent på siste semester selv :)

Så kjedelig med syk mann, her er også mannen nede med influensa :/

Håper det klaffer for dere snart :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har mange jern i ilden! Klikkertrening er vel den eneste måten å trene på? ;) Hehe.. Nei er vel mange måter å gjøre ting på, og man lærer så lenge man lever, heldigvis.

Håper mannen din drar seg til snart og at formen blir bedre. Er igrunn litt ekkelt med disse mannfolka som ikke klager for noe som helst, nesten verre enn de som klager i ett.

Symptomjakt er så gøy og så frustrerende at man vet nesten ikke hvor man skal gjøre av seg! Krysser fingrene for full klaff og baby! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God "morgen" til dere flotte damer :)

Her er det SÅ nydelig vær i dag!

frost og hvitt overalt, men blå himmel og solen skinner!

Såklart akkurat den dagen jeg skal ha arbeidshelg og kveldsvakt. :fnise:

Samboer er heldigvis frisk og i form igjen, så i natt har vi endelig fått sovet begge to! herlig!

I går var vi hos ett vennepar, men jeg måtte kaste inn håndkle og reise hjem rett før 12.

Utrolig trøtt å sliten, ikke i form overhode.

Heldigvis fikk vi kost oss med god mat, litt film og masse hyggelig prat alikevel :)

Fløtegratinerte poterer, kylling,salat,hvitløksbaguetter og en god saus.

Herlig :) Glad jeg har en mann som er god å lage mat :fnise:

Nå ligger jeg faktisk i sengen å drikker te.

Skikkelig rolig Lørdag formiddag før jobb.

8 dpo i dag.

Tenker veldig mye på IKM kjenner jeg.

Skulle ønske man ikke ofret det en tanke før dagen var der.

Slitsomt å hele tiden tenke, analysere,håpe og drømme.

Jeg prøver å ikke kjenne etter symptomer, men syns alikevel jeg har kjent litt trykk/murring helt nederst i magen de siste par dagene, samtidig som jeg ikke takler å spise ost lenger (det var det beste jeg viste, men er usikker på om jeg kan skylde på noro viruset for den biten. hehe) også har jeg vært fryktelig trøtt de siste dagene.

Men vi får se, ikke så alt for mange dagene igjen før jeg får ett svar :)

Gjelder å ikke håpe for mye tror jeg, da unngår man at skuffelsen blir så alt for stor.

Hvor lenge før IKM er dere jenter?

Håper dere har en helt strålende Lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere hadde en fin kveld :) og det er ingenting annet enn typisk med slikt vær når en skal på jobb.

Det er ikke enkelt å la være symptomjakten, og tankene popper jo inn uansett om man forsøker å tenke på andre ting. Krysser fingrene for positiv test! Jeg er vel 2-3 DPO nå, så kommer vel til å være gal den neste uka.

Håper du får en fin helg, med jobb og det hele! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God "morgen" til dere flotte damer :)

Her er det SÅ nydelig vær i dag!

frost og hvitt overalt, men blå himmel og solen skinner!

Såklart akkurat den dagen jeg skal ha arbeidshelg og kveldsvakt. :fnise:

Samboer er heldigvis frisk og i form igjen, så i natt har vi endelig fått sovet begge to! herlig!

I går var vi hos ett vennepar, men jeg måtte kaste inn håndkle og reise hjem rett før 12.

Utrolig trøtt å sliten, ikke i form overhode.

Heldigvis fikk vi kost oss med god mat, litt film og masse hyggelig prat alikevel :)

Fløtegratinerte poterer, kylling,salat,hvitløksbaguetter og en god saus.

Herlig :) Glad jeg har en mann som er god å lage mat :fnise:

Nå ligger jeg faktisk i sengen å drikker te.

Skikkelig rolig Lørdag formiddag før jobb.

8 dpo i dag.

Tenker veldig mye på IKM kjenner jeg.

Skulle ønske man ikke ofret det en tanke før dagen var der.

Slitsomt å hele tiden tenke, analysere,håpe og drømme.

Jeg prøver å ikke kjenne etter symptomer, men syns alikevel jeg har kjent litt trykk/murring helt nederst i magen de siste par dagene, samtidig som jeg ikke takler å spise ost lenger (det var det beste jeg viste, men er usikker på om jeg kan skylde på noro viruset for den biten. hehe) også har jeg vært fryktelig trøtt de siste dagene.

Men vi får se, ikke så alt for mange dagene igjen før jeg får ett svar :)

Gjelder å ikke håpe for mye tror jeg, da unngår man at skuffelsen blir så alt for stor.

Hvor lenge før IKM er dere jenter?

Håper dere har en helt strålende Lørdag :)

SPennende med symptomjakt! Ønsker deg lykke til, og gleder meg til oppdatering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh, det går jammen fort fra total positivitet til at tårene triller.

At det går ann altså.

Jeg har så alt for mye følelser, skulle ønske jeg kunne skrudd de av.

Mannen sendte sms med bilde av en flaske i en kjele til å varme på bålet, så skrev han at dette skulle praktiseres når vi ble foreldre.

Jeg smilte litt for meg selv før tanken slo meg på dette med at kanskje vi ikke kan bli foreldre...

Jeg fatter ikke hvorfor jeg skal tenke så negativt altså, vi er jo unge å i vår beste form begge to.

Dum som jeg er så leste jeg litt i bøkene mine og googlet litt, kom frem til at vi faktisk har vært prøvere i 4 mnd :O

Det defineres som prøvere om man har sex 1-3 ggr i uka. Det har vi hatt helt siden september!

Jeg vet jo at 4 PP ikke er lenge, men alikevel så fikk jeg en stor klump i brystet.

Phu, nei... nå må jeg bare ta meg sammen og tenke på positive ting.

Kommer ikke noe godt ut av dette her.

Dagens lille "utblåsning" fra min side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så ufattelig mye følelser involvert når man bestemmer seg for å begynne å prøve, og på sekunder svinger det fra det mest positive til det mest negative, dessverre. Uansett hvor kort eller lang tid man har bak seg som prøver, så er man jo så utrolig klar for at det skal skje med en gang når man først har bestemt seg. Tror man bare må tillate seg slike utblåsninger fra tid til annen, for det hører med både til prøving og livet generelt! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så ufattelig mye følelser involvert når man bestemmer seg for å begynne å prøve, og på sekunder svinger det fra det mest positive til det mest negative, dessverre. Uansett hvor kort eller lang tid man har bak seg som prøver, så er man jo så utrolig klar for at det skal skje med en gang når man først har bestemt seg. Tror man bare må tillate seg slike utblåsninger fra tid til annen, for det hører med både til prøving og livet generelt! :):klem:

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh, det går jammen fort fra total positivitet til at tårene triller.

At det går ann altså.

Jeg har så alt for mye følelser, skulle ønske jeg kunne skrudd de av.

Mannen sendte sms med bilde av en flaske i en kjele til å varme på bålet, så skrev han at dette skulle praktiseres når vi ble foreldre.

Jeg smilte litt for meg selv før tanken slo meg på dette med at kanskje vi ikke kan bli foreldre...

Jeg fatter ikke hvorfor jeg skal tenke så negativt altså, vi er jo unge å i vår beste form begge to.

Dum som jeg er så leste jeg litt i bøkene mine og googlet litt, kom frem til at vi faktisk har vært prøvere i 4 mnd :O

Det defineres som prøvere om man har sex 1-3 ggr i uka. Det har vi hatt helt siden september!

Jeg vet jo at 4 PP ikke er lenge, men alikevel så fikk jeg en stor klump i brystet.

Phu, nei... nå må jeg bare ta meg sammen og tenke på positive ting.

Kommer ikke noe godt ut av dette her.

Dagens lille "utblåsning" fra min side!

Det er klart du skal få lov å ha utblåsninger! Jeg tror det er det som får oss igjennom denne forferdelige perioden før det blir to streker der! At du har følelser er bare bra! Og du? Det er klart dere skal bli foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg så godt! Når en har lyst på barn kan det ikke skje fort nok. 4 mnd er ikke lenge så kast bort de negative tankene og nyt prøvetiden :lur: Plutselig står du der med :gravid: mage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God "morgen" til dere flotte damer :)

Her er det SÅ nydelig vær i dag!

frost og hvitt overalt, men blå himmel og solen skinner!

Såklart akkurat den dagen jeg skal ha arbeidshelg og kveldsvakt. :fnise:

Samboer er heldigvis frisk og i form igjen, så i natt har vi endelig fått sovet begge to! herlig!

I går var vi hos ett vennepar, men jeg måtte kaste inn håndkle og reise hjem rett før 12.

Utrolig trøtt å sliten, ikke i form overhode.

Heldigvis fikk vi kost oss med god mat, litt film og masse hyggelig prat alikevel :)

Fløtegratinerte poterer, kylling,salat,hvitløksbaguetter og en god saus.

Herlig :) Glad jeg har en mann som er god å lage mat :fnise:

Nå ligger jeg faktisk i sengen å drikker te.

Skikkelig rolig Lørdag formiddag før jobb.

8 dpo i dag.

Tenker veldig mye på IKM kjenner jeg.

Skulle ønske man ikke ofret det en tanke før dagen var der.

Slitsomt å hele tiden tenke, analysere,håpe og drømme.

Jeg prøver å ikke kjenne etter symptomer, men syns alikevel jeg har kjent litt trykk/murring helt nederst i magen de siste par dagene, samtidig som jeg ikke takler å spise ost lenger (det var det beste jeg viste, men er usikker på om jeg kan skylde på noro viruset for den biten. hehe) også har jeg vært fryktelig trøtt de siste dagene.

Men vi får se, ikke så alt for mange dagene igjen før jeg får ett svar :)

Gjelder å ikke håpe for mye tror jeg, da unngår man at skuffelsen blir så alt for stor.

Hvor lenge før IKM er dere jenter?

Håper dere har en helt strålende Lørdag :)

selvfølgelig tenker man på IKM! det er jo superspennende! håper det sitter for dere med en gang :blomst: jeg gleder meg masse til vi skal prøve... er vel "bare" 49 dager igjen til pilleslutt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh, det går jammen fort fra total positivitet til at tårene triller.

At det går ann altså.

Jeg har så alt for mye følelser, skulle ønske jeg kunne skrudd de av.

Kjenner meg igjen i dette, Hills! og er helt enig! skulle vært mulig å skru de av! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tusen takk, dere flotte damer her inne!

Jeg sender dere alle en stooor :hug:

Nå er jeg endelig ferdig med arbeidshelg,faktisk min aller siste på arbeidsplassen min :jolie:

Jeg har nemlig fått 50% FAST (!!!) innen psykiatrien og starter opp i overgangen januar/februar.

Blir en helt ny hverdag, men jeg ser positivt på det å tenker at jeg virkelig kan lære mye.

Psykiatri syns jeg er veldig spennende, men har aldri jobbet så veldig mye med det direkte, utover i praksis og enkeltindivider du møter på sykehus/hjemmesykepleien osv.

Jeg får ganske så lang reisevei også, men jeg tror og håper det skal være verdt det :)

Snakket litt med mannen og han syns 50% er en fin stillingsprosent, da har jeg mulighet til å trene hesten å ordne i stallen, trene litt hunder, trene meg selv osv, på dagtid.

Jeg får jo risikotillegg i lønnen også, s¨alt i alt blir vel lønningene ok vil jeg tro :)

Kjenner jeg er veldig glad for at mannen tjener godt, slik at vi ikke er avhengig av at jeg jobber fult.

Jobber dere andre fult?

Her har jeg sovet LENGE i dag.

Vært en veldig hektisk helg på jobb, med minimalt søvn fra lørdag til søndag.

i går var det middag hos svigers rett etter jobb, og vi hadde sååå fine samtaler. Utrolig hyggelig.

Nå skal jeg straks ut i stallen for å fore lunsj til hestene, etterfulgt av en tur med de andre 4-beinte :)

Hva skal dere bruke mandagen til?

i dag er jeg 10 DPO...

Skal vente til IKM med å teste tenkte jeg, men syns det er så utrolig lenge å vente. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...