Gå til innhold

Hills prøvedagbok.


Hills

Anbefalte innlegg

"Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer."

Disse ordene svirret gjennom luften, tydelig inspirert av radioresepsjonen på P3.

Såklart etterfulgt av vill knipsing og rå latter!

Det var forsåvidt det siste jeg trengte der jeg satt å "kvinnet" meg opp til å ta en ganske alvorlig prat med min kjære.

Bilen trillet rolig avsted på E39, i rettning min hjemkommune, forann oss lå det enda 5 timer til på veiene, å jeg så min gyllene mulighet for å virkelig få snakket skikkelig sammen.

Med en puls som er langt forbi det helsemessige, sjelvende fingre og en noe ustø stemme fikk jeg til slutt sagt at det var noe jeg ønsket å snakke om.

Knipsingen fra P3 hadde for lengst stoppet opp, å med ett ble det ubehagelig stille i bilen.

Hva tenker du på kjære?

Jooo.... fikk jeg såvidt svart...... "Jeg tenker på dette med barn og familieforøkelse."

Slik startet det hele, tidlig sommer 2012, på vei hjem til mine foreldre, langs e39.

De resterende timene i bilen ble brukt til nettopp babyprat og planlegging.

Da jeg innså at min bedre halvdel var helt enig med, å ikke minst så på tingene i de samme baner som meg, da kom tårene.

Vi var mer enn 1 gang ute av bilen for å gi hverandre en klem, tørke tårer, å klemme litt til før vi kjørte videre.

Den påfølgende tiden snakket vi mye omkring alt med barn, vi bestemte oss for at tiden vi skulle droppe prevansjonen var høsten 2012.

Vi bestemte også å opprette en egen familiekonto, hvor vi trakk 1000 kr i mnd, for å spare opp litt til alt av utstyr som skal kjøpes å i hus når babyen endelig melder sin ankomst.

Det å komme hjem, sette seg i nettbanken og opprette en "familiekonto" gjore mine øyne blanke nok en gang.

Så utrolig spennende med alt dette "forarbeide" før prøvingen startet!

Sommeren var godt igang og som de friluftmenneskene vi er, tok vi med oss bikjer og telt å gikk over en stor fjellkjede, brukte litt over 1 uke på dette å storkoste oss.

En fantastisk tur med rom for både prat og refleksjon.

Før vi viste ord av det så var høsten her!

Det kriblet i magen da jeg gikk inn på apoteket for å kjøpe folsyre.

Plutselig ble tingene VELDIG virkelig?

Vi reise på en storbyferie i september, å besluttet å vente litt med den aktive prøvingen, selvom prevansjonen var kastet.

Da Desember kom var vi klare, nå var vi for alvor klare til å starte!

Plutselig sto jeg med begge føttene godt plantet i en prøver`s verden, en slags skrekkblandet fryd!

Status:

Februar.2013: Vi går nå inn i vår PP 6. Vi krysser fingrene og håper en liten spire ikke skal la vente på seg så veldig mye lenger. Denne prøvingen har tatt både mer tid og psykiske krefter enn jeg først hadde trodd, men vi ser fremover og håper det snart skal bli vår tur også.

En liten spire er sårt etterlengtet!

Om oss:

Mannen er 28, jeg er 24.

faste jobber begge to, han innen ledelse, jeg innen helsevesenet.

ihugga friluftliventusiaster.

post-66224-0-45345500-1357388227_thumb.j

Endret av Hills
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp! :) velkommen inn i prøververdenen! :) blir spennende å følge dere videre! :) så krysser vi fingrene for at det ikke drøyer for lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig historie da! Håper det ikke tar lang tid før det klaffer for dere :) Ser vi har flere ting til felles, både at vi jobber i helsevesenet, hund og friluftslivet. Masse lykke til fremover ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig historie da! Håper det ikke tar lang tid før det klaffer for dere :) Ser vi har flere ting til felles, både at vi jobber i helsevesenet, hund og friluftslivet. Masse lykke til fremover ihvertfall!

Så herlig at vi er flere som deler interessen for dyr og friluftliv!

Har du/dere også hund? :)

Hei og hopp! :) velkommen inn i prøververdenen! :) blir spennende å følge dere videre! :) så krysser vi fingrene for at det ikke drøyer for lenge! :)

Tusen takk for det, her krysser fingrene for alt det er verdt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at vi er flere som deler interessen for dyr og friluftliv!

Har du/dere også hund? :)

Ja, vi har en blandingssak på fem år. Enn dere? En bedre interesse enn hund skal man lete lenge etter, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har en blandingssak på fem år. Enn dere? En bedre interesse enn hund skal man lete lenge etter, haha!

Henger meg på denne jeg også! :fnise: vi har også hund! :) herlig shäferhund jente på 13 mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig!

Her har vi faktisk både Border Collie og retriever :)

Border guttene brukes på sau, til lydighet,kløv,trekk,triks,spor osv.

Retrieveren går lydighet å spor, trekk,kløv å generelt turer sammen med de andre :)

Jeg er utdannet hundetrener så mitt hjerte ligger nært på lydighetstreningen og det å ha en vellfungerende familiehund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mix av border og retriever, og litt annet inni der igjen. Huff være :P LP, spor og alt det der er jo bare SÅ gøy. Konkurrerer du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole:

Jeg har nettopp kommet igang med den eldste (på snart 4) vi har bronsemerket å venter bare på en fin plass å debutere kl.1 dette året.

Desverre har livet gått litt imot han de første årene av sitt liv, og da han var knappe 1 år gammel holdt han på å bli drept i en alvorlig ulykke.

3 runder på operasjonsbordet, nesten 1 uke på respirator og ikke minst over ett halvt år med hvile.

Mot alle ods er han blitt helt frisk igjen, men alt dette satte en stopper for treningen i flere år, da han måtte bygges oss både psykisk og fysisk igjen.

Han klarte også å få i seg en krydret bit med kjøtt, noe som førte til oppkast og diare-akutt dehydrering og blodtrykkfall, enda en liten uke på dyreklinikken.

Nå er han derimot i fin form igjen, arbeider godt på sauen og har fått tilbake den fine selvtilliten sin både der og i lydigheten :)

Den minste har jeg slitt litt med å komme på bølgelengde med. Han er usedvanlig myk og med myyye dempende signaler som jeg har brukt litt tid på å sette meg inn i.

Nå venter vi bare på omreg. papirer fra NKK så er også han klar for LP 1 dette året.

Den gamle fruen på snart 8, lever livets glade dager som familiehund, men hun arbeider godt å går alle LP 1 øvelser. (dette er samboer sin hund) så jeg spøker litt med at jeg skal få henne også ut i LP 1 i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff altså, FOR en form jeg er i.... forstår bare ikke at det ikke kan gå over snart!

Kvalm, feber, forferdelig vondt i magen.... Begynte egentlig på fredag, var først helt fint i går... så tilbake i dag.

Får sjekke opp litt med legen om feberen er der i morgen.

I dag er jeg også 2 DPO så nedtellingen er igang.

Håper jeg klarer å fylle tiden slik at det går fooort frem til IKM.

Hadde en prat med samboer i går i forhold til dette med å sjekke at alt er som det skal med både han og meg i forhold til å få barn, det var han veldig positiv til heldigvis.

Om TR kommer denne mnd, så bestiller vi nok en time begge to i februar.

Tror ikke det var helt sunt for meg å være i praksis å lære så mye om ufrivillig barnløshet. hehe.

Nå skal jeg gjøre ett tappert forsøk på noe mat, 3 dager uten nesten noenting er ikke mye greit.

Håper dere har en fin avsluttning på helgen damer :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en start på livet, stakkars. Men bra at det går bedre nå og at dere er klare for debut. Så spennende :) Og det er da vel aldri for sent å starte LP med den gamle, hadde jo vært kjempegøy! ;)

Håper virkelig formen din drar seg til snart altså, men det er jo så vanvittig mye dritt som går over hele landet synes jeg. Det er nok ikke dumt å ta en liten prat med legen.

Det å være i helsevesenet har til tider en kjip bivirkning, det vi vet kan jo fort slå negativt ut når det gjelder oss selv. Ihvertfall slik som ufrivillig barnløshet. Når jeg hadde praksis på fødeavdelingen, så fikk jeg nesten litt fødselsangst med tanke på alt som kunne gå galt. Men samtidig fikk jeg veldig lyst til å bli jordmor, så det gikk vel opp i opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en ny dagbok å følge:) Velkommen som prøver :biggrin: OG for en veeldig koselig historie om hvordan dere har forberedt dere.

Krysser fingrene for dere :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som prøver! Rørende historie :rodmer:

Heier på dere!! :duskedame:

Tusen takk, Frufly ! =)

---------------------------

Her kom mannen hjem med løvstek i pita, potetgull og brus til oss, som vi har kost oss med til Dexter!

Håper det gjore susen for den dårlige formen altså, Slik at jeg er klar for jobb igjen i morgen tidlig :)

Ønsker dere alle en finfin Søndag kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld dere spreke damer =)

Hvordan har starten på uken vært?

Her har jeg ligget syk med influensa! Forhåpentligvis den siste dagen, så jeg krysser fingrene for å være tilbake i jobb i morgen!

I dag er jeg 3 DPO, syns faktisk NESTEN dagene har gått "fort".

sist fikk jeg tanten på besøk på dag 15 etter EL, så det vil vel si at det er 12 dager igjen til jeg eventuelt tester.

12 Hele dager.. Phu.

Heldigvis har jeg nok å henge fingrene i med jobb,hest og 4(!!) hunder i hus :) hehe.

Hvordan ligger dere ann i forhold til EL, DPO osv?

Jeg syns jammen det popper babynews og barn overalt altså!

Min aller beste venninde har termin om bare ettpar uker, gleder meg sååå på hennes vegne, men skulle sårt ønske jeg kunne hatt en spire i magen selv.

En annen av mine nære venninder har da termin like etterpå, disse to har ikke engang vist om at den andre prøver! Helt vannvittig genialt egentlig :)

Fikk SMS/Tlf av dem med ganske nøyaktig 7 dagers mellomrom!

Håper virkelig jeg følger etter de snart :)

Om ikke det er nok med disse to, så startet jeg prøvingen sammtidig med to andre venninder, dette også rellativt tilfeldig. Vi satt å snakker, fant ut av at hverandre prøvde, å har hatt mye tilfelles å snakke om :)

Gjett hva?

Begge er gravide...

Hehe...

Jeg unner dem det så ABSOLUTT, men alikevel gjør det så vondt å ikke selv være en av de.

På facebook er det også Babyboom så det holder. hehe.

Jaja, man får bare fortsette å prøve, noe annet kan man jo ikke? :fnise:

Krysser armer og fingre for at det skal klaffe denne PP, Neste PP er samboer ute på instruktørsamling akkurat den helgen EL er! :hakeslepp:

Håper Mandagen deres har vært god, og at uken blir finfin :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, snakker om babyboom rundt deg da! Bare vent og se, snart er du også gravid ;) På jobben min er det vel mellom 15 og 20 stk som har blitt gravide de siste 18 månedene, helt vilt. Men det er jo litt kjedelig når det føles som om en selv er den eneste som ikke er gravid.

Håper selvfølgelig det klaffer for dere denne PPen, krysser fingrene! Spennende dager fremover med symptomjakt og galskap, hihi :D Og måtte den pokkers influensaen komme seg vekk nå snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ah.. den følelsen kjenner jeg! Facebook, jobb, skole! de er overalt! selvfølgelig veldig koselig for dem da! :) å så tror jeg det er litt sånn at vi blir enda mer oppmerksomme på det når vi selv prøver, ønsker og drømmer! :)

Blir spennende fremmover! :) gleder meg til å følge med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah.. den følelsen kjenner jeg! Facebook, jobb, skole! de er overalt! selvfølgelig veldig koselig for dem da! :) å så tror jeg det er litt sånn at vi blir enda mer oppmerksomme på det når vi selv prøver, ønsker og drømmer! :)

Blir spennende fremmover! :) gleder meg til å følge med! :)

Ja, man blir helt klart mer oppmerksom når man selv står med begge føttene i en prøvers hverdag.

Jeg har aldri hatt andre følelser enn glede når andre har blitt gravide, men nå derimot. hehe.

Tusen takk, blir spennende å følge deg også!

Ser det bare er noen dager mellom IKM for oss :)

Krysser fingrene for deg å håper vi kan sitte med en positiv test begge to =)

Ser på den du har i signaturfeltet at man kan få merkelige drømmer. VEL jeg har hatt merkelige drømmer to fager på rad. teller det? hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir helt klart mer oppmerksom når man selv står med begge føttene i en prøvers hverdag.

Jeg har aldri hatt andre følelser enn glede når andre har blitt gravide, men nå derimot. hehe.

Tusen takk, blir spennende å følge deg også!

Ser det bare er noen dager mellom IKM for oss :)

Krysser fingrene for deg å håper vi kan sitte med en positiv test begge to =)

Ser på den du har i signaturfeltet at man kan få merkelige drømmer. VEL jeg har hatt merkelige drømmer to fager på rad. teller det? hihi ;)

Hehe! ja, den tickeren sier mye rart! ;) jeg drømmer rart syklusen rundt jeg, så for meg stemmer det ikke :P men det stemmer sikkert for noen :) er litt usikker på den stemmer.. den hadde stemt om jeg hadde tatt den pergoen jeg har liggende.. men nå er jeg jammen meg ikke sikker.. har ikke vært så flink til å følge med denne syklusen så er spent på om tr i det heletatt kommer ;) MEN jeg krysser fingrene for at det har fungert på normalt vis denne gangen og at vi får positive tester! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også følge deg videre på denne utrolig spennende reisen :D Krysser alt som krysses kan! :D :danse:

(Og tusen takk for utrolig herlige ord i dagboken min ;) )

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...