Gå til innhold

Hvor fjern går det an å bli!


Spiralis

Anbefalte innlegg

Min bestemor som bor i aldersbolig har en "besøksbok" hvor vi skriver når vi har vert på besøk og hva vi har gjort, slik at hun på dager hun føler seg ensom og trist kan se tilbake i boken for å få opp humøret (og antageligvis anklage i det stille, de som det er lenge siden har vert innom)

Her i går så var jeg på besøk hos henne og skrev et langt stykke i boken om det vi hadde gjort sammen. Når jeg skulle skrive under så var jeg helt blank... var ikke snakk om å komme på navnet mitt, og jeg har et navn på hele tre bokstaver! Snakk om å være fjern!

Anonymous poster hash: 618b4...4d4

:fnise:

Du tok vel ikke en "Du bestemor...Hva heter jeg igjen?" xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp skaffet meg nye potteplanter og nye blomster (De andre døde...)
Tidligere idag skulle jeg spraye de litt med vann...Jeg sprayet de med JIF istedet :grine:
Jeg tror de her blir å dø snart også nå... :fnise:
Tror jeg skal slutte å kjøpe inn planter som trenger vann, plast neste?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp skaffet meg nye potteplanter og nye blomster (De andre døde...)

Tidligere idag skulle jeg spraye de litt med vann...Jeg sprayet de med JIF istedet :grine:

Jeg tror de her blir å dø snart også nå... :fnise:

Tror jeg skal slutte å kjøpe inn planter som trenger vann, plast neste?

Er det vanlig å spraye plantene sine med vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å spraye plantene sine med vann?

Noen planter trives med en dusj en gang i blant! :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Du tok vel ikke en "Du bestemor...Hva heter jeg igjen?" xD

Gjorde ikke det altså, men var ikke langt i fra ;) Men jeg måtte bla bakover i boken for å finne mitt forje bidrag i den før jeg kom på det :P hehe

Anonymous poster hash: 618b4...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ikke det altså, men var ikke langt i fra ;) Men jeg måtte bla bakover i boken for å finne mitt forje bidrag i den før jeg kom på det :P hehe

Anonymous poster hash: 618b4...4d4

*forrige

Anonymous poster hash: b2fae...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/jupp2.gif Vi er flere...

Jeg har alltid vært periodevis veldig glad i risgrøt med sukker og kanel. En gang for mange år siden gikk det som det måtte gå, kanelboksen var tom. Vel, ingen krise. Dette var mens jeg bodde hos mine foreldre enda og mor hadde alltid et velfylt lager med krydderposer i skapet, så jeg hentet ut ny pose kanel, fylte boksen opp igjen og strødde på. Og stusset litt over at kanelen var så mørkebrun i fargen.

Men jeg satte meg nå til bords og begynte å spise. Først etter 3. skjea (jeg var forkjølet, så smakssansen var ikke på topp) syntes jeg det smakte i overkant rart.

Det var kanskje ikke så merkelig for da jeg kikket ned i søppelbøtta og sjekket den tomme krydderposen sto det med klare og tydelige bokstaver "Nellik" på pakken. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/ler.gif

Vel, jeg hadde nå hatt 4 av 5 bokstaver riktige, selv om rekkefølgen hadde stokket seg litt da jeg leste første gang.

Hahahaha! Jeg gjorde akkurat det samme en gang, bare med karri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har vært dritt, og denne tråden fikk meg til å le, tusen takk! :blomst:

Fjern ja. Stopper scooteren i panikk for å lete etter nøklene, hellig overbevist om at de står igjen i ytterdøra hjemme. Leter etter mobilen og ber personen i andre enden om å ringe meg. En gang tok jeg håndsåpe på tannkosten - ikke spør meg hvordan det virket logisk, da tannkremen er i tube, og håndsåpa er på sånn pumpe. Leter etter solbrillene når de sitter på nesa mi.

Og så er det alltid veldig gøy når jeg skal sette på meg falske negler og limer meg selv fast i alt annet enn neglene. En gang greide jeg faktisk å lime tunga fast i den ene fortanna, leppa fast i en orangestick, fingeren fast i leppa, leppa fast i tunga, og så er jeg kjempeflink til å lime den ene fingeren fast oppå den andre fordi jeg sitter og holder ned neglen.

En morgen hadde jeg det veldig travelt når jeg skulle ut, og kom et lite stykke før jeg innså at jeg hadde glemt å ta på meg bukse. Lurer på hva huseier tenkte når jeg hilste, låste døra og løp for å rekke bussen.

En gang var jeg også veldig optatt av å sende meldinger med en ny flørt, og så hadde jeg det litt travelt med å rekke en buss, så jeg gikk ganske fort. DUNK, så treffer jeg en lyktestolpe. Jeg ler litt av meg selv og går videre, DUNK sier det, så går jeg meg på stolpen til et trafikklys. Tenkte det var på tide å følge med, så jeg ikke ble påkjørt, men han sendte en ny melding, den måtte jeg svare på. Registrerer vagt at personen ved siden av meg går over veien, så tenkte det var grønt - det var det altså ikke, og jeg vet ikke hvem av meg eller han som kjørte bilen som nesten kjørte på meg som ble mest forskrekka. Når jeg kommer over veien går jeg rett inn i ei dame. Da først innså jeg at jeg kanskje burde legge ned mobilen og følge med.

Jeg er også veldig flink til å gjøre ting som å knyte sammen søppelposen fra kjøkkenet for å gå ut og kaste den, glemme hva jeg holder på med halvveis, ta med meg posen på rommet og legge den i søppelbøtta der i stedet.

Edit: kom på en til;
Jobba en periode for telenor, og på jobb starta jeg alle samtaler med "Hei, dette er [fornavn-mellomnavn] fra telenor som ringer, snakker jeg med.." osv. Men så skulle jeg ringe telenor kundeservice selv en gang. Venta ei lita stund og ble sittende i egne tanker, og akkurat sånn som på jobb så kom samtalen veldig plutselig med et klikk, noe som gjorde at jobbmodus slo inn, og jeg forta meg å si "Hei, dette er [fornavn-mellomnavn] fra tele.. eh.. uhm.. [etternavn] som ringer.."

Edit nr 2: kom på en til; Skulle lage eggerøre. Slo på radioen, virvla rundt og sang mens jeg venta på at eggene skulle bli ferdige, holdt på sånn gjennom flere sanger, og ble mer og mer frustrert over at eggene aldri ble stekt. Helt til jeg innså at jeg ikke hadde skrudd på plata.

Endret av Lucid
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tokk feil av sukker og salt en gang. Skulle lage mange dusiner med kanelboller, i steder for de kiloene sukker jeg skulle ha, så ble det noen kilo salt. Skal si de kanelbollene var helt uspiselige. Hehe. Morsomt minne da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har vært dritt, og denne tråden fikk meg til å le, tusen takk! :blomst:

Fjern ja. Stopper scooteren i panikk for å lete etter nøklene, hellig overbevist om at de står igjen i ytterdøra hjemme. Leter etter mobilen og ber personen i andre enden om å ringe meg. En gang tok jeg håndsåpe på tannkosten - ikke spør meg hvordan det virket logisk, da tannkremen er i tube, og håndsåpa er på sånn pumpe. Leter etter solbrillene når de sitter på nesa mi.

Og så er det alltid veldig gøy når jeg skal sette på meg falske negler og limer meg selv fast i alt annet enn neglene. En gang greide jeg faktisk å lime tunga fast i den ene fortanna, leppa fast i en orangestick, fingeren fast i leppa, leppa fast i tunga, og så er jeg kjempeflink til å lime den ene fingeren fast oppå den andre fordi jeg sitter og holder ned neglen.

En morgen hadde jeg det veldig travelt når jeg skulle ut, og kom et lite stykke før jeg innså at jeg hadde glemt å ta på meg bukse. Lurer på hva huseier tenkte når jeg hilste, låste døra og løp for å rekke bussen.

En gang var jeg også veldig optatt av å sende meldinger med en ny flørt, og så hadde jeg det litt travelt med å rekke en buss, så jeg gikk ganske fort. DUNK, så treffer jeg en lyktestolpe. Jeg ler litt av meg selv og går videre, DUNK sier det, så går jeg meg på stolpen til et trafikklys. Tenkte det var på tide å følge med, så jeg ikke ble påkjørt, men han sendte en ny melding, den måtte jeg svare på. Registrerer vagt at personen ved siden av meg går over veien, så tenkte det var grønt - det var det altså ikke, og jeg vet ikke hvem av meg eller han som kjørte bilen som nesten kjørte på meg som ble mest forskrekka. Når jeg kommer over veien går jeg rett inn i ei dame. Da først innså jeg at jeg kanskje burde legge ned mobilen og følge med.

Jeg er også veldig flink til å gjøre ting som å knyte sammen søppelposen fra kjøkkenet for å gå ut og kaste den, glemme hva jeg holder på med halvveis, ta med meg posen på rommet og legge den i søppelbøtta der i stedet.

Edit: kom på en til;

Jobba en periode for telenor, og på jobb starta jeg alle samtaler med "Hei, dette er [fornavn-mellomnavn] fra telenor som ringer, snakker jeg med.." osv. Men så skulle jeg ringe telenor kundeservice selv en gang. Venta ei lita stund og ble sittende i egne tanker, og akkurat sånn som på jobb så kom samtalen veldig plutselig med et klikk, noe som gjorde at jobbmodus slo inn, og jeg forta meg å si "Hei, dette er [fornavn-mellomnavn] fra tele.. eh.. uhm.. [etternavn] som ringer.."

Edit nr 2: kom på en til; Skulle lage eggerøre. Slo på radioen, virvla rundt og sang mens jeg venta på at eggene skulle bli ferdige, holdt på sånn gjennom flere sanger, og ble mer og mer frustrert over at eggene aldri ble stekt. Helt til jeg innså at jeg ikke hadde skrudd på plata.

Definitivt det beste innlegget hittil i tråden! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva naboen egentlig tenkte da han så meg med dusjhette på hodet da jeg var på vei til bilen en tidlig morgen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det den gangen jeg greide å dusje med sokkene på. Hvor hjernen min var den dagen aner jeg ikke.

Og så er jeg helt elendig korttidshukommelse. På mine værste dager kan det foregå sånn; Jeg dusjer, kommer ut av dusjen, tørker meg, tar på deodorant, går på rommet og kler på meg, tar på meg deodorant, ordner håret, og siden jeg står på badet tar jeg på meg deodorant, sminker meg, tenker "har jeg husket deo?" tar på for å være sikker, kler på meg ytterklær, tenker "faen, huska jeg deo?" tar på for å være sikker.

INGEN kan komme her og si at jeg lukter svette i allefall! :opplyser:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Elkjøp idag og skulle kjøpe meg nye øretelefoner.

Står i kassa og legger varen på disken. En merkelig susebråkelyd oppstår. Tar opp esken og lyden forsvinner. Legger eksen ned igjen og samme lyden oppstår.

Sier forundret til mannen min (som står lattermild ved siden av meg...) : Hører du denne lyden også??? *legger ned esken for å demonstrere lyden"...

Han bare : "ja, jeg tror det er alarmen"...

Dama bak kassen prøvde fortvilet å holde igjen latteren....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt å venta på bussterminalen og skulle vente i ca ti minutter.

Tok fram mobilen og spelte spel og høyrde på musikk. Ser på klokka etter ei stund, då skulle bussen vert der for fire minutter sidan, merkeleg tenkte eg. Men så kom eg på at det var to andre som stod å venta, men som var vekke.

Så ja, bussen hadde stått fem meter unna og eg hadde ikkje fått det med meg 😅 Måtte vente i to timer til på neste buss 😑

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hente sønnen på fritidsklubben, fant ut at jeg kunne handle med det samme (20min. kjøring dit). Handlet, kjørte hjem og husket på sønnen da jeg parkerte.... måtte kjøre ut igjen gitt...

Anonymous poster hash: e28eb...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste fra meg i kveld, synes egentlig denne tok kaka. Fikk plutselig lyst på taco tidligere i kveld, så jeg fant ut at jeg like godt kunne lage meg taco. I kjøleskapet hadde jeg to kjøttdeigpakker liggende, men når jeg sjekka datoen fant jeg ut at den ene skulle ha vært kasta for et par uker siden, så jeg kasta den og sikra meg at den andre hadde grei dato og satte i gang med middagen. Var inn og ut fra kjøleskapet flere ganger for å hente ting til tacoen, og etterhvert la jeg merke til at det lukta død og fordervelse på kjøkkenet. Kom frem til at det nok bare var den dumme osten jeg har glemt å kaste, så jeg kasta den også og fortsatte med middagen, putter oppi tacokrydder i kjøttet og gleder meg. Når jeg er ferdig og setter meg ned for å spise merker jeg at lukta henger igjen enda, kommer frem til at det sikkert bare er ost-lukta som sitter fast i nesa mi, spiser opp middagen, og lener meg fornøyd tilbake. Etter en stund begynte jeg å bli litt småkvalm, og så ble jeg enda kvalmere, og så begynte magen å protestere kraftig. Vel, jeg sjekka datoen på kjøttdeigpakken jeg hadde brukt, og innså at jeg på en eller annen måte greide å kaste feil pakke i søpla. Dette blir ei lang natt..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker ikke den verste i farta, men kan ta den mest nylige (en time siden).

Var hos tannlegen og var ganske godt bedøvet til slutt. Fikk beskjed om at det var lurest å vente 2-3 timer med å spise, siden det var så fort gjort å bite seg i leppa eller kinnet med bedøvelse.

Men jeg var så sulten. Subway hadde ost og skinke-smørbrød til 25 kr. Tenkte det ville gå fint om jeg tok små biter og var forsiktig.


Forsiktigheten forsvant ut av vinduet en bit eller to, så gjett hvem som satt i en full restaurant og stappa servietter inn i kjeften for å stoppe relativt store mengder blod fem minutter etterpå. :fnise: Fikk noen rare blikk, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke den verste i farta, men kan ta den mest nylige (en time siden).

Var hos tannlegen og var ganske godt bedøvet til slutt. Fikk beskjed om at det var lurest å vente 2-3 timer med å spise, siden det var så fort gjort å bite seg i leppa eller kinnet med bedøvelse.

Men jeg var så sulten. Subway hadde ost og skinke-smørbrød til 25 kr. Tenkte det ville gå fint om jeg tok små biter og var forsiktig.

Forsiktigheten forsvant ut av vinduet en bit eller to, så gjett hvem som satt i en full restaurant og stappa servietter inn i kjeften for å stoppe relativt store mengder blod fem minutter etterpå. :fnise: Fikk noen rare blikk, for å si det sånn...

Det var en ny forklaring. Har alltid visst siden jeg var liten at man ikke skal spise på et par timer fordi fyllinger o.lign. skal herde skikkelig. Man kan verken drikke eller spise noen ting på de timene. For sikkerhets skyld har jeg spist yoghurt eller suppe til første måltid når jeg kan spise for det er behagelig for tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ny forklaring. Har alltid visst siden jeg var liten at man ikke skal spise på et par timer fordi fyllinger o.lign. skal herde skikkelig. Man kan verken drikke eller spise noen ting på de timene. For sikkerhets skyld har jeg spist yoghurt eller suppe til første måltid når jeg kan spise for det er behagelig for tennene.

Måtte sjekke, for slik var det da jeg var yngre også husker jeg. Men nå bruker de noe annet som gjør at fyllingen herdes før du i det hele tatt er ute av kontoret. Det står det overalt nå. :)

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen.... Når hele butikken stinker skikkelig (!!!) dritt, kassadama bak kassa holder på og spy, og du husker at du glemte å kaste posen med hundebæsj du har i lomma. Det verste er at jeg tømte de andre lommene før jeg gikk inn i butikken :roll:


( Nei, jeg har ikke for vane å ha lommene fulle av hundebæsj. Men på vei til butikken møtte vi en annen stor hannhund, og jeg tenkte at det var greit å ha begge hendene tilgjengelig )



Anonymous poster hash: f0b2a...5d3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...